dinsdag 8 oktober 2013

Dokter Google

Google is mijn vriend. Ik kan bij hem terecht voor vanalles en nog wat: hoe en wanneer bloembollen geplant moeten worden, de openingsuren van de winkels op mijn shoppingroute, de normale kleur van baby-ontlasting. Google vertelt het mij allemaal.

En nu we met Leon op ronde zijn langs dokters allerlei, kan ik voor meer info ook nog eens op consultatie bij dokter Google. Toegegeven, het is een dunne lijn tussen geïnformeerd worden en nodeloos verontrust worden. Maar wat zou u doen als dokter nr. 1 zegt: "Je moet niet te veel gaan opzoeken, want het zal je niet geruststellen." Dokter nr. 2 gaf ons dan weer het advies "om anders maar eens op te zoeken op internet wat het precies inhoudt". Juist ja.

Voor wie het zich intussen afvraagt, ik heb de laatste dagen veel gegoogled naar MICROFTALMIE en COLOBOOM. Niet om bijzonder vrolijk van te worden en blijkbaar echt zo zeldzaam als de artikels vermelden. Want liefst van al lees ik over de ervaringen van andere ouders in een vergelijkbare situatie en die ben ik nog niet vaak tegengekomen. En dus dacht ik dat ik misschien zelf maar moet gaan opschrijven wat ik zou willen lezen. Al twijfel ik nog een beetje over hoe ik het precies wil aanpakken. De weekmenu's en kinderfoto's waar ik tot hiertoe dit blog mee vulde zijn natuurlijk heel wat vrijblijvender dan Leons hele medische geschiedenis. Toch hoop ik een goede manier te vinden om hier ons verhaal van Leons oogjes te kunnen doen.

En natuurlijk is er niets wat mij belet om nog altijd gratuite babyfoto's te tonen, zoals deze van broer en zus :

Flinke zus troost broer.

of deze van de "cutest boy in town" :

Cute - de pyjama heeft altijd gelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen