Pages

zaterdag 23 november 2013

Dagelijkse Kost - witloofquiche

Op zoek naar nieuwe receptjes besloot ik om het eerste Dagelijkse Kost boek van voor tot achter klaar te maken en hier breng ik er verslag van uit. Reeds geprobeerd: mislukte pateekesgehaktpakjes.

"Witloof met hesp en kaassaus" (zo noemen wij gegratineerde witloofrolletjes) in quiche-vorm, daar komt dit gerechtje wel op neer.

Al moet ik zeggen dat ik de quiches wel een beetje beu gegeten was. We hebben ons daar wat in overeten. Het is ook weer zo'n gemakkelijk op voorhand en voor twee dagen te maken gerecht. Maar met al die eieren en room is het ook behoorlijk zware kost. Het was dus een tijdje geleden dat ik nog eens een quiche klaarmaakte. En deze keer deed ik het volledig volgens de regels: eieren + eidooiers in plaats van allemaal hele eieren én het deeg voorbakken (ik gebruikte wel bladerdeeg en geen kruimeldeeg omdat ik dat nog had liggen).

Of het daar aan lag of gewoon aan de combinatie witloof, hesp en kaas, ik weet het niet, maar de quiche werd hier wel twee avonden na elkaar goed gesmaakt.

En als ik nog mijn top-tip mag geven : een beetje sla maakt het allemaal wat minder zwaar. Ik koos voor veldsla, dat vond ik er wel bij passen.

Voor het volgende receptje ga ik toch eens iets lichters dan de zware winterkost kiezen, een pasta of een soepje ofzo. Of allebei want in het weekend is daar al eens tijd voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen