maandag 9 juni 2014

Offline Weekend

Dagje Renesse

Door onverwachte omstandigheden (lees : zieke baby eerder op de week) moest ik vrijdagvoormiddag een paar uren inhalen op het werk. Dat betekende dus geen Five Minute Friday voor mij deze week.

Dan kwam er het bericht van Lilith over Pinterestlevens. Volgens mij lijkt het of ik alleen haar blog lees, want ik haal er veel inspiratie uit en link er hier veel naar, maar ik heb intussen hiernaast rechts mijn lijstje met blogs die ik volg aangemaakt, kwestie van te laten zien welke plekjes op het web ik graag bezoek.

Daarbij komt nog het knagende besef dat het soms wat overdreven is, mijn relatie met mijn smartphone en dus heb ik afgelopen weekend geprobeerd om niet om de haverklap met dat ding lopen te zwaaien.

Er zaten nochtans serieus wat Instagram-waardige momenten in dit weekend : gezellige gezinsbarbecue op zaterdag, zondag vaderdag vieren in Renesse. Van onze bbq heb ik zelfs geen enkele foto genomen : dat is heel wat. Ik ben namelijk, zoals veel mama’s neem ik aan, de vastlegger van mooie gezinsmomenten van dienst. Ik koester mijn Instagrammetjes, maar deze keer deed het ook deugd om gewoon er te kunnen zijn en meedoen in plaats van te zoeken naar een leuke foto.

Zondag waren we een paar heerlijke uurtjes in Renesse, ons lievelingsplekje in Zeeland en daarvan zijn wel foto’s, maar die werden allemaal met een ‘ouderwetse’ digitale camera genomen, wat betekent dat er gedoe met usb-kabel en foto’s importeren aan te pas kwam i.p.v. het gewoon op Instagram te gooien. Ik had al geen zin meer om ons dagje uitgebreid te Facebooken.

En ja, ik heb wat interessante pins gepind, gefacebooked en geïnstagramd en oké, ik heb wat zeezand en een schelpje online gezwierd. Dus zo offline was het niet, eerder online-light, maar dat deed al deugd. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen