Pages

woensdag 23 juli 2014

Door de ogen van Leon

Tien maanden geleden verwelkomden wij Leon in ons gezinnetje.

Tien maanden geleden begon ook onze ontdekkingsreis die het leven met een 'zorgenkindje' is.

Leon is ernstig slechtziend geboren en heeft ook moeilijkheden in zijn motorische ontwikkeling.



Hier en daar heb ik er op deze blog al naar verwezen, maar nooit met zoveel woorden. Omdat ik er de juiste woorden nog niet voor gevonden had en omdat ik nog altijd een beetje twijfel wat en hoeveel ik allemaal publiek mag maken. Maar intussen is het besef dat ik dit verhaal wil vertellen groter geworden dan de twijfel.

Ik haalde eerder al aan dat ik in die eerste weken op zoek ben gegaan naar informatie en verhalen van ouders met gelijkaardige ervaringen, maar dat blijkt enorm moeilijk te vinden, zeker in het Nederlands. Moest ik erover gekeken hebben, laat het mij zeker weten!

Dus bedacht ik toen al dat ik misschien zelf maar moest gaan opschrijven wat ik zelf graag wil lezen. En dat is dus precies wat ik hier af en toe wil doen: vertellen hoe het voor ons is met een slechtziende baby in ons gezin en wat daar zo bijzonder aan is.

Wie er alvast meer wil over weten verwijs ik graag naar mijn Pinterest-bord waar ik alles verzamel wat me van ver of kortbij relevant lijkt voor Leon :


Ik maakte hierboven ook al een speciale pagina aan, daar wil ik alle nuttige informatie gaan verzamelen.

Oh ja, 'zorgenkindje' staat opzettelijk tussen aanhalingstekens omdat de zorgen niet opwegen tegen de vreugde die Leon ons brengt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten