Pages

maandag 28 juli 2014

Het Leuke Vakantieboek getest : strijkparel kommetjes!

Een tijdje geleden bestelde ik bij Lobke haar Leuke Vakantieboek en nu de vakantie ineens al bijna halfweg is, wordt het tijd voor het beloofde verslagje.

strijkparel kommetjes!


Maar eerst een bekentenis : mijn onhandigheid is legendarisch. Niet alleen ben ik linkshandig, ik heb ook nog eens echt twee linkerhanden. Dus alle naai- en creablogs die ik blijf tegenkomen (en dan heb ik het nog niet over Pinterest gehad!) bekijk ik meestal bewonderend, er zitten echt pareltjes tussen, en ik vind dat ook echt chapeau om zelf te kunnen, maar ik weet dat het niet aan mij besteed is.

Wat ik dan dacht aan te vangen met een knutsel- en DIY-boek?

Hmm ja, goeie vraag. Ten eerste las ik al een tijdje mee bij Leuke Wereld en was ik gewoon nieuwsgierig naar Lobkes tweede boekenkindje. Ten tweede bedacht ik dat het wel eens een heel handig boek kon zijn om mijn twee kindjes mee te entertainen deze en komende vakanties. Want Leon kan het allemaal nog niet veel schelen, Anna heeft al kennisgemaakt met het verveel-beest. Ze weet wel nog niet wat er scheelt als ze zich verveelt: ze wordt dan ellendig, moe, krijgt honger/dorst/een pijntje en moet gewoon IETS DOEN.

Behalve dat het boek sowieso een heel mooi en leuk geschreven boek is, staan er gelukkig ook ideetjes in voor knutselaars van alle niveaus.

Wij testten vandaag de snoeppotjes van strijkparels.

strijkparels

Zoals dat dan hoort als ik een DIY-projectje onderneem, zag ik het al op alle mogelijke manieren mislukken, maar ik kan met enige trots meedelen dat dit een absoluut foolproof projectje was.

Gewoon de instructies volgen en in een mum van tijd staan de kommetjes daar te blinken! Je leest hoe het moet in Het Leuke Vakantieboek van Lobke Gielkens, of hierzo:

  • Wrijf een ovenvast kommetje in met olie
  • Sprenkel er de strijkparels in zoals je het kommetje zou bebloemen, door de olie blijven de parels plakken
  • Eventuele gaatjes vul je met de hand op
  • Ongeveer 10 minuutjes (tot je ziet dat de parels helemaal gesmolten zijn) in een oven voorverwarmd op 200°
  • Laten afkoelen en ontvormen (dankzij de olie lukt dat wonderwel)

En ziedaar, mijn eerste knutsel-blogje is een feit!

Dankzij dit succes zie ik het helemaal zitten om nog een aantal andere ideetjes uit het boek in de praktijk te brengen. Alleen een naaimachine, daar begin ik niet aan. Voorlopig, zeg nooit nooit.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen