dinsdag 12 augustus 2014

Courgette Toppers

Onze courgetteplant is intussen wat gekalmeerd, maar mijn pin voor Supersnelle Broccoli-Courgette Soep wordt nog steeds dagelijks ge-repind, wat er toch op wijst dat het courgetteseizoen nog niet voorbij is.

En dus ben ik nog op tijd om onze persoonlijke courgette toppers uit de doeken te doen, zoals beloofd.

Eerst en vooral soep, want soep daar doe je in wat je wil, bijvoorbeeld dus broccoli én courgette, voor het receptje, check de pin :





Een andere optie is (bijna helemaal verse) Tomaat Courgette Soep, met als geheim ingrediënt een pakje Iglo-diepvriestomatensoep :

Nodig:
1 doosje Iglo Tomaten Velouté
1 ajuin
100g diepvries prei
100g selder
1 courgette
Peper, zout, evt. een bouillonblokje

Ajuintje snipperen en samen met prei en selder aanstoven in olijfolie. Ik gebruik selder en prei uit de diepvries, dus die moet ik niet meer in stukjes snijden.

Courgette in stukken snijden en bij de groentjes doen.

Pakje tomatensoep (de 2 bakjes dus) bij de groentjes voegen, aanlengen met water zoals voorgeschreven + nog wat extra water toevoegen (tot alle groenten net onder water staan). Een extra bouillonblokje mag, maar moet niet, de diepvriessoep is al op smaak.

Aan de kook brengen en na een kwartiertje mixen met de staafmixer, kruiden met peper en zout.

Ziedaar, een bijna helemaal verse pot soep!

Wie al eens op Pinterest surft, kwam zeker al de one pot pasta tegen : pasta, water, groentjes en al in 1 pot wat dan op min of meer magische wijze een lekker gerechtje wordt. Ik geloofde er niks van, maar was toch nieuwsgierig genoeg om de One Pot Pasta met Courgette en Champignon te proberen. Met succes!

one pot pasta

Het recept vind je hier.

Twee courgette-gerechten op 1 bord :
Ratatouille & Parmezaan Courgette

courgettes

Voor de parmezaan courgette verwijs ik u, alweer, naar Pinterest en wel hierzo.
Al is het in feite niet meer dan courgette in schijfjes op een bakplaat rangschikken, parmezaan erover, in de oven tot de kaas een bruin korstje vormt en klaar is kees!

Aan de ratatouille is wat meer werk, maar je maakt ineens genoeg en kan zo een paar dagen verder. Ik haalde het recept uit Goed Eten van Dorien Knockaert, maar ze plaatste het recept gelukkig ook op haar site, zodat ik het niet hoef over te typen, maar u kan verzoeken om het hier te gaan lezen. Zeker doen!

Zijn er nog courgette-topgerechten die ik moet proberen? Laat het me weten!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen