Pages

dinsdag 19 augustus 2014

Internetshoppen gone wrong

Dat heb ik dan : vol trots verkondigen dat mijn 'terug naar school'-boodschappen op tijd gedaan zijn, om ze dan nooit te ontvangen, pff!

shoppen

Al jaren ben ik een enthousiaste internetshopper, van boeken, tot uitstapjes tot kleren: ik heb waarschijnlijk al een klein fortuin uitgegeven op internet. Zonder noemenswaardige problemen met leveringen, tot nu dus.

Een tijdje geleden plaatste ik mijn bestelling van nieuwe schoolkleren en binnen de afgesproken termijn (4 dagen ofzo) kreeg ik een mailtje dat mijn pakje onderweg was. Het moest lukken dat het zou het afgeleverd worden op de eerste dag dat ik weer aan het werk was en dus niet thuis om het pakje in ontvangst te nemen. Geen probleem, volgens het mailtje : de bezorger zou dan proberen het pakket bij de buren af te leveren of het mee terugnemen naar het depot en een berichtje achterlaten waar het pakje zich bevindt.

Die eerste werkdag krijg ik een mailtje dat mijn pakje afgeleverd is, dus ik 's avonds vol verwachting naar huis. Maar helaas geen pakje. Ook geen briefje waar het pakket uithangt.

We geven het een dagje : de buren hebben het misschien in ontvangst genomen, maar nog niet tot bij ons gebracht. Dat levert niets op en als we het navragen blijkt geen van onze buren een pakje gezien te hebben.

Hoera, dat betekent dat ik mag beginnen bellen en mailen met klantendiensten allerlei. Van kastjes en muren en kluitjes en riet enzo...

Al moet gezegd dat ik bij de klantendienst van de webshop uiteindelijk wél goed geholpen werd (in tegenstelling tot bij de koerierdiensten), in een ruime variëteit aan exotische accenten weliswaar!

En hoe het nu precies zat : er was (zogezegd) getekend voor ontvangst, conclusie van de koerierdienst was dat het pak wel degelijk afgeleverd was én afgetekend door iemand met nét dezélfde naam als ik...

Ik kreeg intussen netjes mijn centen terug, maar moet nog altijd de kinderkleerkasten aanvullen. Anna deed met dit herfstweer voor het eerst weer eens een lange broek aan : hóóg tijd om een maatje grotere broeken in te slaan!

Tegenover deze mislukte bestelling staan trouwens wel twee geslaagde bestellingen : last-minute koopjes bij goldfish (hip t-shirtje voor de jongen en een jurkje voor het meisje) en hema (altijd goed, een leuk poezentruitje voor 4€, ha!)

En voor wie nieuwsgierig is : mijn 'mislukte' bestelling plaatste ik bij Next. In het verleden heb ik al vaker met succes bij hen besteld, ze hebben hele leuke kinderkleren en ik geloof dat ik met deze bestelling gewoon pech gehad heb, dus laat dat niemand afschrikken.

Voor meer webshop-inspiratie, kijk een keer op de pagina met mijn favoriete webshops (wordt nog aangevuld!)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen