Pages

zondag 12 oktober 2014

De laatste keer flesjes steriliseren

De flessenborstel en het flessenmandje staan werkloos op het aanrecht in de keuken. De laatste keer dat we flesjes steriliseerden, schepjes poedermelk moesten afmeten, opwarmen en daarna schudden is ongemerkt gepasseerd. Een paar weken geleden moet dat geweest zijn. De geopende en half leeggemaakte doos poedermelk als stille getuige van een tijdperk dat gepasseerd is.



Leon was namelijk de flesjes al een tijdje beu, maar het duurde eventjes eer we iets vonden waarmee we hem konden verleiden om toch zijn dagelijkse portie vitamientjes binnen te krijgen. Lekker warme volle melk met net genoeg Nesquik in een tuitbekertje was een voltreffer. De Nesquik is een toegeving: liever een leeg bekertje chocolademelk dan onaangeroerde flesjes melk...

Baby L. drinkt een flesje

Maar zo nemen we dus afscheid van de flesjes (geen borstvoeding hier, maar dat is een ander verhaal), weer een bewijs dat de babytijd met vrij grote zekerheid voorgoed voorbij is voor ons. Zeg nooit nooit natuurlijk, maar de kans dat wij nog ooit aan gezinsuitbreiding doen is zo goed als onbestaand.

En eerlijk gezegd, een beetje nostalgisch word ik er wel van, maar tegelijkertijd is de opluchting groter. De babytijd, ik ben daar niet de grootste fan van. Omdat er voor ons twee keer een donkere wolk in plaats van roze wolk boven hing. Ook Anna moest op amper een paar maanden oud aan allerlei preventieve onderzoeken onderworpen worden omwille van een vastgesteld gehoorprobleem. Behalve het probleem met haar gehoor, dat momenteel onder controle is, werd er trouwens verder niets abnormaals vastgesteld.

Baby A. drinkt een flesje

Wisten wij veel dat dat slechts een voorproefje was van wat ons met Leon te wachten stond (wat zoal dat lees je hier).

Het verdriet en de zorgen die erbij komen als je te weten komt dat er iets aan de hand is met je kindje en dat het allemaal anders zal worden dan je verwacht had, dat maakt toch wel dat ik vooral een grote zucht van opluchting slaak nu onze baby een echt peutertje geworden is, helemaal klaar voor de toekomst.

Jammer dat ik nooit onbezorgd heb kunnen genieten van de befaamde roze wolk (bestaat die trouwens wel?), maar flesjes afwassen en steriliseren is echt een van de ellendigste huishoudelijke taken ooit. Zullen we niét missen.

Zijn er nog mama's stiekem best opgelucht dat de babytijd voorbij is?
Of van welke dingen uit de babytijd nemen jullie met plezier afscheid?
(De maxicosi werd hier feestelijk afgedankt!)

Blogboek idee : Maak een lijst met laatste keren. De laatste keer dat je moest huilen, het laatste gerecht dat je klaarmaakte, het laatste boek dat je las, de laatste site die je bezocht, het laatste waar je trots op was. Vertel er iets over.

#projectblogboek

2 opmerkingen:

  1. Ik zit nog vollen bak in de flessen tijd en hoop dat die gauw om is - die poeder is zo'n geklieder. En afgelopen weekend viel zo'n volledige bus om in onze weekendtas 😔 ps ik zou me niet kunnen voorstellen dat er wat is met mijn kindjes - moedig van je dat je dit wil delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toevallig op je blog terecht gekomen... Super de dingen die je deelt, ik kan me niet inbeelden hoe jullie je gevoeld moeten hebben toen jullie het "verdict" van jullie zoontje's ogen kregen... Ik ben zelf ook mama van een meisje en een jongen. Ons zoontje is nu 6 maanden en het is hier normaal ook de laatste dus ik probeer er van te genieten maar ik maak er ook geen geheim van dat ik liever al een jaar zou verder zijn... Helemaal gelijk heb je wat de roze wolk betreft, ik weet ook niet of die echt wel bestaat?

    BeantwoordenVerwijderen