dinsdag 21 oktober 2014

Een blik op mijn bureau

Blogboek-idee : Neem een foto van je (onopgeruimde) bureau en vertel je lezers hoe jij je werk organiseert

Bij verschillende #projectblogboek-bloggers zag ik al foto's en beschrijvingen van hun werkplek verschijnen, laat ik jullie dan ook maar eens een kijkje geven in mijn bureau-situatie.



't is meer een situatie dan 1 vast bureau...

Schoon bureauke, dat wel.

Officieel is dit ons bureau, in de living. We hebben boven nog wel een hoekje, maar dat werkt niet, zo in afzondering gaan zitten.

Dit keurig wit Ikea-bureautje hebben we nu een paar weken. Sinds die keer dat ik het werkelijk briljante idee had om een keer op zondag naar de Ikea in Heerlen te gaan. Want, dat is toch gemakkelijk hé, dat dat 's zondags open is! Niet zo, kan ik u zeggen, als half Nederland en Duitsland er ook zo over denkt. Dat was een ervaring van een keer en nooit meer.

Maar het bureautje is wel een gemak. Want hiervoor hadden wij een gigantisch gedrocht van een bureau, zonder opbergruimte!! Hoe verzinnen ze het. Een "voor"-foto van het (al opgeruimde) bureau.

bureau - voor

Het nieuwe bureautje heeft een ingebouwd kastje om de pc in te verstoppen, een handige lade om het papierwerk te verbergen en we vulden het aan met een bijpassend ladeblok. Bijkomend voordeel van het ladeblok: de laden staan ver genoeg uit elkaar om te voorkomen dat peutervingers er tussen geplet raken! Ik riep meteen een een clean desk-policy uit voor het nieuwe bureau, en ik ben natuurlijk de eerste om dat beleid te schenden.

not so clean desk

Bibliotheekboeken, rekeningen, notities voor de blog, koptelefoontje, nog meer schriftjes. Je ziet dat er gewerkt wordt, zullen we maar zeggen. Het bureaulampje trouwens, dat heb ik meegenomen uit het ouderlijk huis, is met me mee op kot geweest en misstaat nog altijd niet vind ik persoonlijk.

Nu is het dus wel zo dat ik niet altijd aan dit bureau werk. Even zo vaak neem ik de eettafel in beslag - als ik op mijn laptop wil werken. De vaste pc is meer voor de echtgenoot, ik gebruik de pc vooral voor officiële administratie, rekeningen betalen enzo. Bloggen, Pintersten etc. gebeurt in feite meestal zo:

blogtime!

Laptop, zetel, tv en mijn heerlijk zachte dekentje.

Intussen heb ik vooral fotootjes laten zien en niet zozeer verteld hoe ik mijn werk organiseer: tamelijk à la minute en chaotisch, zoals mijn 'clean' desk. Al zijn er wel een paar systeempjes waar ik met succes kan op terugvallen. Maar laten we dat voor een andere keer houden, oké?

Wie graag een glimp opvangt van het bureau op mijn werk, waar ik toch gemiddeld vier dagen per week 8 uren doorbreng, die moet hier eens een kijkje nemen. Hoe noem je het tegenovergestelde van een 'paperless office'? Dat dus.

Hoe ziet jullie werkplek eruit? Waar bloggen jullie of lezen jullie liefst blogs? Nog (theoretische) aanhangers van de clean desk policy? Ik hoor het graag!

1 opmerking:

  1. Ik blog ook altijd in de zetel met mijn laptop. Wij hebben eigenlijk geen bureau.

    BeantwoordenVerwijderen