vrijdag 31 oktober 2014

Happy Halloween voor knutselklunzen!


Niet dat wij zo'n fervente Halloween-vierders zijn, knutselklunzen, dat dan weer wel.

Maar dan is het herfstvakantie en moet er een kleuter geëntertaind worden. Sinds we deze zomer samen de strijkparelkommetjes maakten hebben we een echte knutseldoos met knutselspulletjes waar Anna nu regelmatig naar vraagt (absolute favoriet: verven!!)


Hoezo, wij doen niet mee aan al die Amerikaanse toestanden? Halloween-pompoentjes to the max!
Onlangs zag ik bij Moodkids deze schattige Halloween-printable en dacht ik dat dat nog wel haalbaar was voor een knutselkluns als mezelf. Om mijn niveau van klunzigheid even te situeren: ik vroeg me alleen af waar ik nu weer oranje papier zou vinden om de pompoentjes op af te drukken. Blijkt dat een kleurenprinter het enige is wat je in huis moet hebben, ahum...

We haalden prikblok, schaar, lijm en mandarijntjespapier (want vloeipapier of crèpe-papier, zo geavanceerd zijn we hier nog niet!) boven en gingen gezwind aan de slag. We maakten in totaal vijf pompoentjes, waarvan de helft door de dochter uitgeprikt werden, de rest heeft mama alleen kunnen afmaken. 

Het resultaat is heel gezellig, Anna staat erop dat we elke avond de kaarsjes aansteken en het helemaal donker maken om van haar pompoentjes te kunnen genieten. 

Zo brengen ze net genoeg Halloween-sfeer in huis!

Neem zeker ook eens een kijkje bij confettilab de site van Liza, de maakster van deze pompoentjes-DIY, leuke ontdekking vond ik zelf.

Doen jullie mee aan Halloween?
Nog knutseltips voor absolute beginners?

1 opmerking:

  1. Dank je wel Sabrina! Erg leuk om te zien hoe ze geworden zijn en super om te horen dat jullie er blij mee zijn.
    Fijne dag nog!
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen