Pages

woensdag 15 oktober 2014

Sunshine Blogger Award

Dat heb ik dan weer, mijn eerste echte Sunshine Blogger Award nominatie en ik maak er pas een week of twee na datum werk van! Beter laat dan nooit zeker? Dankjewel, Sandra voor de nominatie. Sandra blogt op sandra beleeft, we hebben eenzelfde soort job en een voorliefde voor Hema-agenda's gemeenschappelijk :)





De regels die bij een nominatie horen zijn simpel, maar ik kende zo ook niet, dus zo gaat dat in zijn werk:



7 dingen over mezelf

1. Mijn liefde voor lezen is ontstaan met de Bollie en Billie-strips. Die las mijn grootvader mij altijd voor als ik bij hem op schoot zat. De legende wil dat ik de korte verhaaltjes uit het hoofd kende. Ik heb nog steeds de hele collectie stripboeken.

2. Ik heb een legendarisch slecht gevoel voor richting en oriëntatie. Wie aan mij de weg komt vragen, is eraan voor de moeite! De GPS is mijn vriend, soms zelfs in mijn eigen buurt...

3. Als tiener had ik een pennenvriend in Canada een een pennenvriendinnetje in Suriname. Sukkelaars die mijn geschrift moesten weten te ontcijferen! Ik schrijf nog altijd af en toe een brief naar mijn pennenvriendinnetje in ... Antwerpen. En dat in Facebook-tijden en al!

4. Ik kamp met een lichtjes uit de hand lopende Cola Zero verslaving. Maar, zo maak ik mezelf wijs: zero calorieën, dus wat is het probleem? Dat dat vieze verslavende brol is, dat is het probleem. Maar zo lekker. En nul calorieën!

5. Ik ben bijziend en draag sinds ik ongeveer 14 ben een bril. Lenzen heb ik nooit willen dragen omdat ik niet zo voor dat gepeuter aan je ogen ben. Mijn zoontje van 1 doe ik al negen maanden lang elke dag een lens in, zonder noemenswaardige problemen. Hoe kinderen je dingen leren die je in de verste verste nooit had kunnen bedenken.

6. Ik leerde paardrijden in de manege op een witte pony die Blits heette. Er waren ook pony's en paarden met namen als Holiday, Frits, Louis en Huub. Mijn dochter van bijna vier maakt af en toe een ritje op 'Haar Vriend Blits', zoals zij de Haflinger-pony bij mijn ouders thuis noemt.

7. Tegenwoordig luister ik in de auto naar Radio 1 in plaats van Studio Brussel. Ik vind dat rustiger. Nu ben ik officieel oud aan het worden zeker?

15 blogs die ik nomineer

Bee-Zzy-BumbleBee
bij gebrek aan beter
Boekboetiek
durvendromendenkendoen
EL EN CO
Het leven zoals het is "den buiten"
Mafaldine
mamzella
mijn kwintessens
My postcard page
never kiss a cactus
Sheena Blogt
shout your heart out
Villa Speelmama
Zon in haar ogen

En dat vooral geen enkele van de bovengenoemde bloggers zicht verplicht voelt ook maar iets met de nominatie te doen hé! Het zijn vooral blogs die ik zelf nog maar pas ontdekt heb en met veel plezier lees of blogs waar ik al een tijdje meelees, maar waar het momenteel wat stiller is...

2 opmerkingen:

  1. zopas ontdekt dat mijn naam hier op een award lijstje staat. Bedankt voor de nominatie! Zeven dingen...zal er eens over nadenken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. et voilà, vandaag alvast 1/7 op mijn blog : http://mafaldine.wordpress.com/2014/11/23/de-zeven-hoofdzonden-hebzucht/

    BeantwoordenVerwijderen