Pages

zondag 2 november 2014

Vrijdag PLOG-dag

PLOG, dat is kort voor picturelog en dat is weer zoiets wat bloggers al eens doen: een dag vastleggen in foto's, bijvoorbeeld door elk uur een foto te nemen.



Dat wou ik al een tijdje eens doen, en vorige vrijdag diende zich daar een ideaal dagje voor aan: de eerste keer in meer dan vier jaar dat ik wakker werd in een leeg huis. Wegens herfstvakantie gingen de kindjes een nachtje bij moeke logeren zodat mama en papa donderdagavond nog eens uit eten konden en het plan was dat papa ook een dagje verlof nam op vrijdag, maar dat ging niet door en dus moest hij al vroeg de deur uit. Waardoor ik dus helemaal alleen thuis wakker werd.

Ik probeerde om zo ongeveer elk uur een foto te maken en breng u hieronder het verslag :

7.30 - 8.30


7.30

7.30! Dat is uitslapen. Foto van het microgolfklokje in de keuken en niet van de wekkerradio op mijn nachtkastje omdat er meer één regel met betrekking tot smartphones is waar ik mij aan kan houden: geen elektronica op de slaapkamer. Slaapt eens zo rustig.

ontbijtje

Ik neem rustig de tijd voor een relax-ontbijtje.

8.30 - 10.30


klaarmaken

Na een uurtje vind ik het wel genoeg gelummeld en besluit ik me klaar te maken voor de dag.

radio

Ik moet wel even de radio aanzetten omdat het me toch wat te stil is in huis. Ik zet ook de pc aan om wat administratie (ofte Pinteresten) te doen. Het vlot niet zo dus ik besluit de plantjes water te geven en een wasje te doen en op te hangen.

huishouden

Check mijn mega-hippe wasrekje voor aan de radiator!

Intussen realiseer ik me dat ik stiekem een paar onaangename dingetjes voor me uitschuif waar ik dan maar meteen werk van maak: een ziekenhuis-afspraak ding en een telefoontje voor een andere afspraak. Het is zo gebeurd en om mezelf te belonen trakteer ik me op een kopje thee en een chocolaatje.

done


Met de thee komt de inspiratie voor een blogje dat ik nog vlug besluit te schrijven.

blogje


10.30 - 13.30

Dan vind ik het wel tijd om te gaan kijken hoe de kindjes het maken. Dus jas en sjaal aan om er dan achter te komen dat het eigenlijk nog zomerweer is.

jas en sjaal


Bij aankomst bij moeke wil Anna dat ik onmiddellijk vlechtjes maak (wat ik feitelijk totaal niet kan) en Leon is net wakker van z'n dutje.

kindjes

We eten een boterhammetje en besluiten dan om van het mooie weer te profiteren en maken een uitstapje naar het speeltuintje.

speeltuintje

schommel


Wanneer we genoeg geschommeld hebben wandelen we terug naar moeke waar we nog even tijd hebben om Pingu te lezen.

pingu


Op bevel van Anna moet dat synchroon gebeuren: ieder moet luidop zijn eigen verhaaltje vertellen. Tja, zo gaat dat dan.

13.30 - 16.30

Voor het middagdutje van Leon rijden we naar huis waar dierendokter Anna panda aan een onderzoek onderwerpt.

panda

Ik neem er een drankje bij en nestel mij met een boek (Wonder van R.J. Palacio, schoon, ik vertel er hier binnenkort nog wel eens iets over) op de zetel.

boek

Intussen is papa ook thuis en hij en Anna weten zich goed te amuseren.

knutselen

16.30 - 18.30

wakker

Meneertje Leon wordt op tijd wakker want wij moeten weer naar moeke vertrekken.

ritje

Anna maakt van het korte autoritje gebruik om snel een dutje te doen.

Tijd voor frietjes! Elke vrijdag eten wij bij moeke lekker versgebakken frietjes.

frietjes

18.30 - 22.30

Rond half zeven is het tijd om huiswaarts te keren, buiten is het al pikkedonker dus thuis steken we snel onze gezellige pompoentjes aan.

donker

Pyjama's en bekertjes worden bovengehaald en het duurt niet lang voor er twee kindjes lekker in hun bedje liggen te slapen.

bedtijd

Ik haal mijn laptop boven, drink mijn blikje cola zero van de dag en volg met een half oog de Graham Norton-show op Acht: Miranda en Benedict Cumberbatch samen op de sofa, nice!

tv


Rond half elf gaat het licht uit en zit de PLOG erop.

Het spijt me als u hier een spannender relaas verwacht had. Ook al was het zomaar een lummeldagje, voor mij was het er eentje om in te kaderen en mogen er zo nog veel volgen.

Bonuspunten voor #projectblogboek :
Neem een dag lang foto's van alles wat je doet en maak er een plog of picturelog van.
Die mag ik dus ook al afvinken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten