Pages

maandag 8 december 2014

Aftellen naar kerstmis met onze adventkalender

Twee jaar geleden ben ik ermee begonnen. Toen was er in de Ikea net een kartonnen adventkalender in de aanbieding en kon ik er niet aan weerstaan. Vorig jaar met een vers babietje in huis is het er niet van gekomen, maar dit jaar was webkim er op tijd om me te inspireren om weer eens werk te maken van een adventkalender.



adventkalender

Voor mij horen ook de vier kaarsjes bij de advent, zo katholiek zijn we hier nog net. Heel eventjes heb ik nog getwijfeld om zelf met een krans en takjes aan de slag te gaan, maar ik ben dan toch wijselijk voor een eigen interpretatie van de adventkrans met vier kaarsjes gegaan.

adventkrans

Laatst schreef Liese dan een stukje over kerststukjes en ik werd helemaal nostalgisch bij de gedachte aan oasis, hulsttakjes en glinsterende appeltjes. Ik moet eens navragen thuis waar die nostalgie vandaan komt, ik denk niet dat wij dat eigenlijk vroeger hadden thuis die kerststukjes? Op school misschien? Ik kon me in elk geval wel de echte geur van kerst voor de geest halen. Maar om me daar nu zelf aan te wagen...

Voor de adventkalender vond ik dat ik heel slim geweest was door de onze te vullen met de chocolaatjes van Kinder uit zo'n voorgefabriceerde kalender uit de supermarkt. Blijkt helaas dat mijn kindjes niet zot zijn van de stukjes Kinderbueno en dat ze liever droge letterkoekjes willen. Kan ik dus elke dag de chocolaatjes omwisselen voor koekjes. Geen probleem, voor mama is het ook advent en ik lust wel chocolaatjes.

Villa Speelmama maakte ook een hele leuke adventkalender met allerlei opdrachtjes en inspireerde me om ook nog een paar activiteitjes in onze kalender te smokkelen. Nu de Sint geweest is (jaja, geen stoute kindjes hier, het langverwachte prinsessenkasteel van Playmobil werd hier netjes afgeleverd) zijn er briefjes waar op staat dat we de kerstboom gaan versieren, het kerstalletje gaan installeren (wij hebben zo eentje van Fisher Price, héél leuk) en ik wil ook nog een kerstverhaaltje lezen.

En zo zullen we weer heel vlug aan Kerstmis zitten.

Doen jullie mee met de avent?

3 opmerkingen:

  1. Meedoen met de advent gebeurt hier niet echt al vind ik die kalenders wel leuk. Dit jaar is er bij ons een elfje komen wonen in de periode voor Kerst. Het elfje kijkt of de kindjes flink zijn en vliegt elke nacht terug naar de Kerstman om daar verslag uit te brengen. Ik schreef er een paar weken terug ook een blogbericht over. Al denk ik dat ik volgend jaar, met wat meer tijd ook eens werk ga maken van zo'n DIY kalender.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, maar zo'n Elf on the Shelf lijkt mij ook heel tof. Dat zullen de kindjes ook wel geweldig vinden.

      Verwijderen
  2. Hier is't een chocolaadjes-adventkalender :D

    BeantwoordenVerwijderen