Pages

zaterdag 6 december 2014

Tweede Verbeelding Bookclub read-a-thon

Ja lap zeg, nu heb ik weer wat aangevangen.

De Verbeelding Bookclub houdt van 8-12 tot 14-12 een tweede read-a-thon. Eind september deed ik ook al mee met de eerste editie. Toen heb ik genoten van de leesmarathon waarbij je jezelf een leesdoel oplegt dat je binnen de week probeert te halen. Een perfect excuus om nog eens helemaal op te gaan in een boek in plaats van af en toe een paar bladzijden tussendoor proberen mee te pikken.



Deze read-a-thon heb ik echter een beetje proberen te verdringen: het ontbreekt me momenteel wat aan leesgoesting. Ik ben wel begonnen in Muchachas van Katherine Pancol maar het kan me nog niet echt boeien. Mijn hoofd staat ook niet echt naar lezen, geen rust genoeg, te veel bezig met vanalles en nog wat.

Maar als ik mijn zelfopgelegde leesdoel dit jaar nog wil halen, dan moet ik nog twee boeken uitlezen voor 31 december. Dat doel heb ik pas dit najaar vastgelegd en ik heb mezelf beloofd dat ik een e-reader verdien als ik het haal. Daar wil ik dus wel wat moeite voor doen, ook al heb ik de e-reader op mijn kerst-verlanglijstje gezet en krijg ik hem misschien wel cadeau?

In elk geval, twee boeken op een week tijd moet lukken als ik me er echt op toeleg. Welke twee boeken het worden zal de inspiratie van het moment uitwijzen:

- Muchachas ga ik nog een kans geven
- The Rosie Effect van Graeme Simsion heb ik nog klaarliggen. Dit is het vervolg op Het Rosie Project dat ik met plezier las tijdens onze zomervakantie.

Of een van de drie boeken die zijn uitgeroepen tot december-boek voor de leesclub:
- Woesten van Kris van Steenbergen
- All The Light We Cannot See van Anthony Doerr
- Never Let Me Go van Kazuo Ishiguro

Toevallig een suggestie welk van deze het vlotst leest, iemand?

Dus mocht het hier de komende week een beetje stil blijven, weet dan dat ik hoogstwaarschijnlijk met een boek onder mijn dekentje zit. Ik breng later nog verslag uit welke boeken ik las en of ik die e-reader nu verdiend heb of niet!

Ik heb trouwens mijn zinnen gezet op een kobo glo, zou dat een goeie keuze zijn?

Mocht je toevallig ook zin hebben om mee te doen met de read-a-thon, altijd welkom! Je hoeft geen lid te zijn van de leesclub (al is het wel een heel gezellig clubje!), laat gewoon weten wat jouw leesdoel van de week is. Doe je mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen