Pages

zaterdag 20 december 2014

Vier jaar al!

Vier jaar geleden was de kortste dag van het jaar een hele lange dag voor mij. Je liet al vijf dagen langer op je wachten dan voorzien, en ik was het wachten meer dan beu. Je beloofde ook een stevige baby te worden, dus ik moest niet al te lang twijfelen over het voorstel om de natuur een handje te helpen en een en ander in gang te zetten.



Uiteindelijk ging het allemaal net wel goed met ons allebei, maar echt heel goed ging het toch ook allemaal niet. Exact 4 kg en 50 cm.

0

Ik knipperde eens met mijn ogen en nu zijn we vier jaar later.
Al een flinke kleuter, maar gelukkig soms ook nog een klein kleutertje.

Je deed ons al snel schrikken en van de roze wolk tuimelen door twee mislukte gehoortestjes bij Kind en Gezin en de daaropvolgende medische mallemolen. Een doof oortje (oftewel gehoorverlies van meer dan 80dB) blijkt uiteindelijk allemaal nogal mee te vallen, qua impact op ons dagelijks leven. Wie het niet weet, zal het niet merken. Je was altijd al heel verbaal en taal- en spraakontwikkeling gingen en gaan tot nu toe vlotjes. Het blijft wel een zorg, met op regelmatige tijdstippen gehoortesten en de vraag of en wat we zouden kunnen/moeten doen om je alle kansen te kunnen geven.

Je bent een fantastische grote zus voor je kleine broer. De grote broer die ons nog sneller en harder van de roze wolk liet donderen dan zijn zus. Maar voor jou is 'heelon' (Leon) gewoon jouw broertje. Twee handen op één buik. De grote zus die bewonderd en achternagezeten wordt door de kleine broer. De grote zus die oh zo goed voor haar broertje zorgt en de loopkar helpt besturen als broer er te snel vandoor wilt. De grote zus die AB-SO-LUUT niet kan verdragen dat broertje met De Kleine Dingetjes (Playmobil, poppenhuisje) komt meespelen.

Een echte prinses (zoals de oranje van Prinsessia) met een prinsessenkroon, prinsessen-schmink, prinsessen-nagellak, een Playmobil-prinsessenkasteel en slechts één kledingvereiste: rokjes of jurkjes, zeker géén broek... "Als ik een broek aanheb kan ik geen prinses zijn, boehoehoe!!!" En nu ook trotse eigenares van een echt prinsessenkleed én een pyjamakleed!

Ook al is het pas morgen officieel je verjaardag, door omstandigheden (je nichtje is ook jarig dit weekend) vierden wij hier vandaag al je vierde verjaardag. Met een kroon, met taart en met cadeautjes. Vanmorgen gingen we samen een echte grote meisjesfiets (weliswaar nog met zijwieltjes) uitkiezen, met een mandje voor je pop! En terwijl je tot nu toe nog niet er niet veel om gaf om te gaan fietsen is het nu wonder boven wonder ineens je grootste hobby!

Wat later volgden nog meer cadeautjes: Barbies, play doh, jurkjes, rokjes. Er werd gesmuld, gespeeld, een prinsessenjurk gepast en een pyjamakleed aangetrokken. Je ging nog dromen van deze fijne dag heb je beloofd.

4

Gelukkige verjaardag grote kleine prinses!

3 opmerkingen:

  1. Dikke proficiat aan jullie kleine, grote meid! Wat gaat het inderdaad snel, hè! Leuk dat ze zo'n prinsessenmeisje is en een fijne grote zus! Ik herken redelijk veel in je post. Hier is babybroer nog net iets te klein om zelf aan het speelgoed van zus te kunnen maar als hij per toeval al eens iets vast heeft dan komt er ook steevast een reactie van zus (neeeeee, dat is niet voor jongens!). Hopelijk heeft ze fijn gedroomd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat aan je meisje maar ook aan jou: al vier jaar mama :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een geweldig leuke verrassing vond ik vandaag in mijn brievenbus! Bedankt voor alle moeite die je er in hebt gestoken. Leuk dat ik op deze manier jou blog ook ontdek. Ik ga hier zeker blijven lezen want ik zie dat je ook een echte lezer bent. Leuke kids heb je trouwens. Hoewel ik me kan voorstellen dat het niet gemakkelijk is met de gezondheidsproblemen. Wens je grote meid nog een gelukkige verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen