Pages

vrijdag 12 december 2014

Wat wij deden deze week

Een beetje vanalles en nog wat, zo blijkt.



- Lezen, eigenlijk veel te weinig, in het kader van de read-a-thon. Het plan was om deze week twee boeken uit te lezen. Ik zit halfweg, twintig bladzijden ver in het tweede boek. Nog een heel weekend om ongeveer 400 pagina's weggewerkt te krijgen. Maar ik denk dat het wel een heel leuk boek is, The Rosie Effect. Ik zie het dus nog (een beetje) zitten.

- Maandag was er niet meer aan te ontsnappen en moest en zou de kerstboom én het kerststalletje er komen. Voor een keer is dat een gemak in huis, zo'n kleuter die tijden lang zoet is met het versieren van de kerstboom. Breekbare kerstversierselen zullen pas weer over vele jaren aan de orde zijn.

- Last-minute kerstkaartjes winnen, bij lilith. Een geïmproviseerde foto-sessie volgde, zonder al te veel te twijfelen ontwierp ik de fotokaartjes en bestelde ze snel. Dus toch nog kaartjes met mijn kindjes erop dit jaar! Ik had mezelf nochtans al wijsgemaakt daar niet meer aan mee te doen. En ben nu stiekem heel blij dat ik toch nog kaartjes ga sturen :)

- Heel veel rondhangen in wachtzalen en veel te veel dokters zien. De ene keer kregen we bevestiging van wat we zelf al vermoedden: het ontwikkelingsonderzoek wees uit dat Leon het heel goed doet. Hij heeft wel wat achterstand op zijn gemiddelde leeftijdsgenootjes, maar moet vooral verder doen zoals hij bezig is. De andere keer raakten we nog verder van huis qua weten wat we voor Anna's gehoorverlies kunnen doen. De optie van het hoorapparaatje die we bij onze tweede opinie kregen werd tamelijk hardhandig van tafel geveegd door onze vaste arts. Een derde opinie dan maar? Leon kreeg ook nog zijn (voorlopig) laatste twee spuitjes bij Kind en Gezin en vond het helemaal no big deal.

- Na de buikgriep van een paar weken geleden waren we deze week in de ban van de bronchitis-toestanden. En dus wordt er hier gepuft dat het een lieve lust is. (Terwijl het vorig jaar nog aerosol around the clock was).

- Ik kreeg de namen door van de leuke blogmadammen die ik mag verrassen voor de secret santa, #megsuperspannend en ook wel #kleinpaniekje omdat ik nu al mijn ideetjes nog in de praktijk moet kunnen brengen. #komthelemaalgoed.

#kerstsfeer

-  Ik moest nog wat cadeautjes inslaan: eentje voor onder de kerstboom in de klas, een verjaardagscadeau voor in de klas. Hàndig, jarig zijn in de eindejaarsperiode (de dochter zowel als ikzelf), het steekt niet op een cadeautje meer of minder! Ik vond dat ik ook nog een cadeautje voor mezelf onder de kerstboom verdiend had (dit boek, kan ik u al wel verklappen) en verslond zodoende kilometers inpakpapier om alles min of meer ordentelijk ingepakt te krijgen. Maar ik ben nu dus wel al helemaal klaar met kerstshoppen, laat de jingle bells maar komen!

- Ik leerde ook nog wat een hinkiepinkie is. Tip: het staat niét in het boekje Anna in de dierentuin, maar wij zagen het wel bij ons bezoekje aan de zoo laatst. Tip: ze staan meestal op één been (te hinkiepinkieën, dus). Tip: ze zijn roze. Laatste tip: de meeste mensen noemen het een flamingo. Nu had ze u goed liggen hé, ons Anna!

- Ik prutste de 365 dagen flow-kalender die bij de nieuwe Flow zit in elkaar (correctie: ik begon daaraan en had er toen even geen zin meer in) en voelde al goede voornemens opborrelen.

Nu neem ik me voor om nog wat verder te gaan lezen en wens ik u een heel fijn weekend!

2 opmerkingen:

  1. Lezen - dat moet ik dringend ook nog eens doen! Hoe komt het dat de optie hoorapparaatje van tafel werd geveegd? Ik zou inderdaad eens voor een derde opinie gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gehoorverlies zou te groot zijn om met een apparaatje een goed resultaat te kunnen behalen. We gaan in elk geval nog eens voor een andere opinie, maar het blijft wel frustrerend!

      Verwijderen