zondag 18 januari 2015

En toen ontdekte ik Instagram

Nu ja, ontdekken: ik heb de app al sinds ik een smartphone heb, dat zal nu een jaar of twee zijn. En ik post er ook best enthousiast fotootjes (467 so far), tot nu toe vooral om de avonturen van onze kindjes te delen met mijn mama, want Instagram daar doet zij ook aan mee!



"Dit is mijn lievelingsspel. Ik kan het al helemaal alleen." #lazysunday #spelletjesnamiddag

Maar zelf andere Instagrammers volgen dat deed ik nog niet echt. Waarom niet dat weet ik zo niet goed. Beetje zoals ik niet goed weet waarom ik al niet veel eerder ben beginnen bloggen.

Of eigenlijk weet ik het wel: omdat ik mezelf goed genoeg ken om te weten dat het gevaar dreigt om helemaal overweldigd te worden door alle blogs/Instagrammers die ik wil volgen, FOMO en al.

Intussen spoorde ik op Instagram al een aantal van mijn favoriete bloggers op, leerde ik een paar onbekende Instagrammers kennen en ben ik verder nog een beetje op zoek wie leuke prentjes post om mijn feed mee op te vrolijken.

Doe jij ook mee aan Instagram en heb ik jou nog niet gevonden? Laat het me weten, dan kom ik eens piepen. Of tips voor andere inspirerende Instagrammers, altijd welkom!

Ikzelf ben trouwens hier te vinden, maar wees gewaarschuwd: vooral foto's van de kindjes!

Natuurlijk hoort er bij deze post ook een fotootje: wij deden van lazy sunday en speelden spelletjes namiddag.

8 opmerkingen:

  1. Ik vond er mijne draai niet en ben na een weekske er maar mee gestopt. meer iets voor dames misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou het? Best mogelijk. Ik weet het zelf ook nog niet zo goed, maar ik ga het toch nog wat tijd geven!

      Verwijderen
  2. Leuk, hier in het begin ook instagram voor bekende mensen. Die er eigenlijk nauwelijks waren. Sinds ik ben begonnen met bloggen ook andere bloggende mama's. Zo super leuk. Mijn voorkeur gaat uit naar mama's die vooral veel foto's delen van kindjes, bijzonder om te zien wat anderen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, leuk om te kunnen meekijken bij de dagelijkse bezigheden van andere (blog-)mama's!

      Verwijderen
  3. Lastig onderwerp vind ik dit :-) Zoals je weet heb ik zelf net een account aangemaakt maar dan vooral om mensen te volgen in eerste instantie. Hoe ik het voor mezelf ga invullen daar ben ik nog niet helemaal uit... Voorlopig is alleen mijn profielfoto de herkenbare en heb ik nog geen link naar mijn blog gezet... Ik ben er nog altijd niet uit hoeveel ik wil privé houden en hoeveel niet. Voorlopig hou ik het meer op kleine momentjes uit mijn dag die ik niet direct op mijn blog kan zetten omdat er te weinig over te vertellen valt :-)
    Toen ik begon met bloggen (veel te laat ook) ben ik ervan geschrokken hoeveel andere blogs er bestonden. In het begin wou ik er zoveel mogelijk ontdekken maar daar ben ik mee gestopt. Nu volg ik gewoon een aantal mensen (waaronder jij) via bloglovin' en dan sporadisch een aantal andere mensen... Het is allemaal heel tijdrovend en verslaving loert inderdaad wel om de hoek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, privacy enzo. Op zich ben ik daar wel vrij gerust in. Al heb ik wel mijn profiel privé gezet, kwestie van mijn kindjes wat af te schermen en toch een béétje overzicht te houden van wie de foto's te zien krijgt - al staan ze hier natuurlijk ook vaak helemaal openbaar... Trouwens ook typisch dat ik dan aan Instagram begin op het moment dat ik besef dat het geen kwaad zou kunnen eens af en toe 'schermloos' te gaan!

      Verwijderen
  4. Blijkbaar kan je met een vaste computer geen account aanmaken op instagram. Ik heb het al een tijdje terug geprobeerd; ik ben nog 1 van de weinigen zonder gsm en het lukt me dus helaas niet op instagram te geraken. Via een link naar een specifieke foto vanop feesboek lukt het dan weer wel. Vreemd.
    Ik zie net dat jij al 3 boeken hebt gelezen in 2015?! Wow, ik zal dan ook maar eens terug beginnen, ik ben vlak voor de kerstvakantie gestopt met lezen en sindsdien heb ik de draad nog niet terug opgepakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal geen gsm of geen smartphone? In elk geval, respect :-) Ik kan je "Voor jou" van Jojo Moyes aanraden, dat heb ik in sneltempo uitgelezen wegens zo goed. Wel zakdoekje bij de hand houden!

      Verwijderen