woensdag 14 januari 2015

Ik toon u mijn ontbijt - #projectblogboek

Tijd om nog eens werk te maken van #projectblogboek. Wie nieuwsgierig is naar wat ik tot nu toe van dit geweldige project terecht bracht, verwijs ik naar de nieuwe pagina die ik zonet aanmaakte om mijn vorderingen bij te houden.



Deze keer koos ik voor volgende opdracht :

Post vijf foto's van je ontbijt van de afgelopen week.

Dat was een beetje met voorbedachten rade: als het voor de blog moest zou het mij toch wel lukken om elke ochtend van mijn eerste werkweek tijd te nemen voor een ontbijt? Voor alle zekerheid begon ik er al in het weekend aan en zodoende kan ik u vandaag al de vijf foto's van mijn ontbijt van deze week tonen.

Ik kan u maar beter alvast waarschuwen dat ik in een 'muesli fase' zit. Ontbijten gaat bij mij namelijk altijd in fases, het had evengoed een 'boterhammetje met choco fase' of 'speculaasjes voor ontbijt fase'. De kans op een 'zeer evenwichtig en gezond ontbijt fase' is echter eerder klein, ik heb toch wel iets zoets nodig om op gang te komen.


zaterdag

Zaterdag: thee - muesli met Griekse yoghurt en maple syrup - passievrucht

zondag

Zondag: van hetzelfde als gisteren, maar dan zonder het fruit (want dat eet ik eerlijk gezegd bijna nooit bij het ontbijt). De muesli komt trouwens uit een veel te duur, veel te klein doosje, maar is wel lekker en met de yoghurt erbij is het een goed stevig ontbijt.

maandag

Maandag: werk-/schooldag, dus er moeten ook brooddozen gevuld worden en appeltjes geschild. Nog altijd muesli met yoghurt.

dinsdag

Dinsdag: thee werd al vervangen door koffie en de fancy muesli met yoghurt door de huismerk versie met chocoladestukjes en melk.

woensdag

Woensdag: tja, ik had u al gewaarschuwd zeker?

Niet op de foto's maar wel elke dag een vaste waarde vóór mijn ontbijt: een flink glas water om mee wakker te worden.

Behalve dat ontbijten heb ik de laatste dagen al gemerkt dat er toch wel een aantal goede gewoontes zijn waar ik me maar beter aan houd om alles tijdens de werkweek nog min of meer vlotjes te laten verlopen. Misschien schrijf ik ze hier wel eens op binnenkort.

Of ik vertel u over die keer dat ik me op Instagram stortte.

Het zal ervan afhangen hoeveel fut ik tegen het einde van de werkweek nog over heb!

5 opmerkingen:

  1. In mijn ogen ben je toch wel gezond bezig hoor! Ik zit al jaren in mijn boterham-met-choco fase en ik geraak er maar niet uit... Voor de rest hoop ik dat je eerste werkweek wat is meegevallen en ondertussen heb ik me ook eens in Instagram verdiept zoals je al doorhad ;-) maar ik weet nog niet goed waar het naartoe gaat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag waren het ook al bokes met choco hoor, zeker als het wit brood is kan ik daar niet aan weerstaan :) Leuk dat je ook op Instagram zit! De eerste werkweek is goed verlopen. Het plan is om er dit weekend een uitgebreider blogje over te schrijven, dus wordt vervolgd!

      Verwijderen
  2. Goh muesli, dat is hier keilang geleden! Merci voor de inspiratie dus :-)
    Gebaseerd op deze foto's vind ik alleszins ook dat je wel slaagt in gezond ontbijten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bloggen is gezond! Het zou kunnen dat ik speciaal voor deze post een beetje extra mijn best gedaan heb om gezond te ontbijten... ;-)

      Verwijderen
    2. Haha, herkenbaar! 't Zou kunnen dat ik voor mijn ontbijtblogpost ook iets gevarieerder ontbeten heb dan anders ;-)

      Verwijderen