woensdag 21 januari 2015

Mijn doodgewone dingen

Omdat Kelly het voorstelde en omdat ik bij het lezen van alle andere lijstjes constant denk 'oh ja, dat ook!'

Een lijstje van kleine dingen die de laatste dagen mijn hart deden zingen:



- een verse witte boterham met Planta en Nutella

- dochter na een lange werkdag in haar autostoeltje vastgespen om naar huis te rijden en dan:

'Mamaaa?'
'Ja?'
'Ik hou heel veel van je'
*heelveelhartjes*

- het verwachtingsvolle spurtje naar de brievenbus om er het pakje uit te halen dat gewoon volgens afspraak geleverd werd

- in de auto stappen en gelijk een geweldig goed liedje op de radio

- thuiskomen van het werk terwijl het nog licht is buiten

- zo meegesleept worden door een boek, tot veel te laat verderlezen en 's anderendaags wakker worden met een boekenkater

- mijn dagelijks ijskoud blikje Cola Zero om me door de huiselijke avondspits te helpen

- het enthousiasme van de zoon als hij Tik Tak kijkt en luistert

- contente kindjes op tijd in bed krijgen en een avondje bloggen in het vooruitzicht

En bij u?

3 opmerkingen:

  1. Boekenkater? Die moet ik onthouden ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, een boekenkater (goed gevonden!) is hier zo veel herkenbaarder dan een alcoholkater!
    Dat boek staat op mijn te-lezenlijstje, want ik lees er niet anders dan lovende commentaren over. Heel benieuwd dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zwijg me van die verse witte boterham met choco: ik zou een heel brood opeten! En al die kleine momentjes met de kinderen... En ergens helemaal in opgaan: dat kan een boek of een serie of een film zijn. En een nieuwe stad ontdekken!!!

    BeantwoordenVerwijderen