Pages

zondag 25 januari 2015

Winterwandeling langs het Lieveheersbeestjespad

Verkleumde tenen en gloeiende wangen, een heerlijk welverdiend luie zondagnamiddaggevoel, het zijn allemaal gratis bijwerkingen van een winterwandeling op zondagochtend. Ik kan het alleen maar aanbevelen.



IMG_4846

Dat wij graag de natuur in trekken vertelde ik hier eerder al. Maar met een peuter en een kleuter is dat eerlijk gezegd niet zo evident: beeld u in een buggy met staplank, laarzen, sjaals, mutsen en wanten, en het wordt een tamelijk onoverzichtelijke warboel. We zijn voorlopig nog gebonden aan vrij korte én met buggy toegankelijke wandelingen en daar snelt Natuurpunt te hulp.

IMG_4850

Eigenlijk moet ik hier eerst Els van Dingen die fijn zijn en Ludo van Muggenbeet bedanken: Els brengt op haar - fijne - blog zo goed als wekelijks verslag uit van haar zondagse wandelingen, en heel vaak zijn dat Natuurpunt-wandelingen. Ludo is een streekgenoot en doet me er met zijn mooie foto's bij stilstaan dat er in mijn eigen buurt nog heel wat mooie plekjes te ontdekken zijn. Zodoende ging ik eens kijken op de Natuurpunt-website en daar vind je met gemak een wandeling bij jou in de buurt die aan al je vereisten voldoet.

IMG_4857

Wij kozen dit keer voor het Lieveheersbeestjespad in Hechtel, een wandeling van 2,5km toegankelijk met de buggy. Eigenlijk waren we vorige week al van plan om eropuit te trekken, maar toen gooiden regenbuien roet in het eten en dus kregen we er vandaag een sneeuwtapijt gratis bovenop!

IMG_4845

We volgden een perfect bewegwijzerde route en kwamen onderweg onder andere een xylofoon en een bomentelefoon tegen. Leuk!

IMG_4855

En weet u nog die kleine dingen die uw hart doen zingen? Dit maakt mij heel blij:

IMG_4851

Dat er moeite wordt gedaan om ook slechtziende en blinde mensen een complete boservaring aan te bieden.

En om ook u een volledig beeld van onze wandeling te geven, even een sfeerbeeld.

IMG_4847

Ingepakte peuter in de buggy, treuzelende kleuter, papa krijgt het op zijn heupen en mama neemt er foto's van. Hier waren we ongeveer 200 meter ver.

Gelukkig kregen we op het eind van de wandeling zelfs een lieveheersbeestje te zien, of de kleuter wilde nooit meer met ons gaan wandelen.

IMG_4860

Als beloning na deze expeditie smaakt een stukje chocoladecake eens zo lekker.

20150125_122804

Trouwens, voor 27€ per jaar kan je lid worden van Natuurpunt, je steunt deze vereniging en helpt de natuur te beschermen, dat vind ik zeker het overwegen waard.

8 opmerkingen:

  1. Dat stukje van Hechtel heb ik nog niet gedaan. Dit weekend ben ik zelf lekker warm binnengebleven, wat tegen de gewoonte in. Niks doen kan soms ook goed doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal mee eens dat niks doen soms ook al eens deugd kan doen.

      Verwijderen
  2. Dat noem ik nu eens de ideale zondagochtend:-) En dan thuiskomen en genieten van de warmte! Ik wil ook sneeuw!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ploeterend door de sneeuw met een zeurende baby in de buggy en een treuzelende kleuter in mijn kielzog vond ik het niet zo ideaal, maar het achteraf bekeken, bij een stukje cake, was het een leuk dagje :-) De sneew is hier ook alweer weg, maar eind van de week zou er weer vallen, wie weet!

      Verwijderen
  3. wat een leuk uitstapje! we zouden nog eens moeten afspreken vr een wandeling! ons peutertje bekijkt de natuur vaak vanuit de draagzak (al dan niet onbewust/slapend), zo kunnen we ook de niet zo toegankelijke wandelingen doen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Els, leuk om hier wat van je te horen! :-) We moeten zeker binnenkort nog eens afspreken. Deze keer hadden wij onze draagzak niet bij, met als gevolg dat de papa Leon een eindje op zijn arm heeft kunnen nemen terwijl Anna uitrustte in de buggy... En toch was het een leuk uitstapje :-)

      Verwijderen
  4. Wij hebben hier ook al veel wandelroutes gewandeld van Natuurpunt (we zijn trouwens ook lid), het zijn altijd mooie wandelingen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, tot nu toe was ik altijd aangenaam verrast door onze Natuurpunt wandelingen.

      Verwijderen