zondag 29 maart 2015

As We Speak - eind maart

Ideaal rubriekje om een blogdipje mee in de kiem te smoren, omdat Lilith van Tales From The Crib ons onlangs vroeg waar wij momenteel mee bezig zijn:



Lezen : euhm ja, Fifty Shades of Grey, dus. Na jaren oogrollen en beweren dat ik dat niet ging lezen. Het e-book kostte bijna niets en een collega beweerde 'dat de film eigenlijk nog wel meeviel', dus ja. De schrijfstijl irriteert me al mateloos vanaf pagina 1, maar ik ben nog steeds aan het lezen, dus ja.

Extremely annoyed by : Rock Werchter met wachtlijst, WTF?! Ik kom er nog maar net achter dat Ryan Adams, alleen maar mijn all time favourite singer-songwriter ever op de zaterdag zal optreden op Rock Werchter en de enige mogelijkheid om daar bij te kunnen zijn is mij registreren op de wachtlijst. In mijnen tijd was dat toch niet waar... Mocht er iemand een zaterdagticket op overschot hebben...

Blij met : wat ik momenteel allemaal in mijn brievenbus vind. Elke week mijn exemplaar van Flow Weekly, sinds dit weekend weer de krant - eindelijk opnieuw een abonnement genomen, een echt pretpakket van Charliemagazine en maandag weer een Hellofresh levering. Dat past wel niet echt in de brievenbus, maar het voelt iedere keer als pakjesdag!

charlie

Heel nieuwsgierig naar :  dit valt ook onder pakjesdag, het gepersonaliseerde armbandje, een van de dingen die ik mezelf sinds begin dit jaar nog cadeau zou willen doen. Op Instagram zag ik er eentje passeren, ik werd op slag verliefd en twijfelde voor de verandering eens niet om mijn eigen exemplaar te bestellen.

Zeer tevreden met :  een min of meer opgekuist huis en een min of meer volledig voorbereid weekmenu, want beter dan ongeveer wordt het niet. Maar dat is genoeg, want ik denk er ook zo over als de prinses op de kikkererwt: het huishouden doe ik uit liefde voor mijn gezin, ik zorg graag voor hen, mààr het hoeft niet perfect, want ik kies ervoor om ook nog leuke dingen te doen én tijd te maken voor mezelf (en bvb. mijn blog). Krachtige kwetsbaarheid, noemt prinses het en haar stuk hierover lees je hier.

Twijfelen tussen : feedly of Bloglovin? Ik gebruikte de Google Reader om mijn favoriete blogs bij te houden en toen die er mee stopte schakelde ik over op feedly, intussen voel ik meer voor bloglovin, maar ik durf nog niet goed weer helemaal overschakelen want feedly heeft toch ook z'n voordelen. Allebei bijhouden is ook niet heel praktisch, dus ik ga toch eens een knoop moeten doorhakken.

Hoog tijd voor : een update van mijn goede voornemens, en er weer wat aan doen, want ik heb de indruk dat het wat aan het slabakken is.

13 opmerkingen:

  1. Feedly, echt, daar moet je niet aan twijfelen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aargh, ik weet het niet: feedly vond ik altijd al heel overzichtelijk, bloglovin was een beetje wennen, maar dat begin ik precies ook wel leuk te vinden...

      Verwijderen
  2. Wat is er beter aan Bloglovin dan aan Feedly, volgens jou? Ik he indertijd ook blindelings overgeschakeld op Feedly en nog heel tevreden, maar hoor zoveel over Bloglovin de laatste tijd dat ik sel benieuwd ben geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er wat moeten aan wennen, maar nu vind ik bloglovin er leuker uitzien dan feedly, wat toch wat saaier is. Wel duidelijker en praktischer dan bloglovin. Maar bij bloglovin heb je ook nog een 'sociaal' stukje: je kan zien wie jouw blog volgt, wat mensen die jij volgt leuk vinden en zo kom je makkelijker op interessante nieuwe blogs uit. Feedly voor de handigheid en bloglovin voor de leukigheid, zoiets :-)

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Ik kan dan wel verkondigen dat ik de schrijfstijl irritant vind en de personages ongeloofwaardig, ik ben wel nog nieuwsgierig genoeg om verder te lezen, dus zo slecht zal het dan toch ook niet zijn...

      Verwijderen
  4. Feedly kende ik zelfs niet. Bij mij is het al altijd bloglovin' geweest dus ik kan niet vergelijken. De daily feed die ik via mail binnenkrijg vind ik handig maar ik veronderstel dat het principe van Feedly hetzelfde is... Ik hoor toch wel veel negatieve reacties van Fifty Shades... Mij spreekt het alleszins niet erg aan. Ik ben begonnen met Opgeruimd! van Marie Kondo ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, die gekke Marie Kondo! Ik ben altijd wat later om aan hypes mee te doen, dus misschien dat ik het over paar jaar ook eens lees!

      Verwijderen
  5. Die krachtige kwetsbaarheid is wel leuk :-)
    En die snel uitverkochte festivals zijn inderdaad zeer irritant!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik gebruik trouwens bloglovin'. Waar kan je dan zien wie jou blog volgt? Inderdaad wel interessant. Ook om zelf weer nieuwe blogs te ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan je blog linken aan je eigen account, maar hoe dat weer juist moet, heb je intussen misschien zelf wel uitgevist ;-)

      Verwijderen
  7. Super dat je jezelf zonder twijfelen die armband cadeau gedaan hebt!

    Ik ben na Google Reader overgeschakeld op Feedly, omdat ik die het meeste erop vond aansluiten. Ondertussen heb ik mij wel aangemeld bij Bloglovin om mijn blog "op te eisen" ;-) Toch blijf ik zelf Feedly gebruiken, ik vind het overzichtelijker met al die categorieën. Misschien kan Bloglovin dat ook wel (en dan zou het wel beter zijn, want dan is het én praktisch én visueel aantrekkelijker), maar ik ben op dit moment te lui om dat op te zoeken en mij dan daar op alle blogs te abonneren :-)
    En ergens wil ik niet nog meer nieuwe blogs ontdekken, wat bij Bloglovin toch wel een "gevaar" is. Het gebeurt sowieso door al eens door te klikken op een reactie of een blogroll, maar het moet ook niet teveel worden, want ik wil altijd graag alles lezen en op den duur doe ik niets anders meer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien maar goed dat mijn luiheid me ook belet om een volledige overstap naar bloglovin te maken, kom ik idd niet te veel in de verleiding om maar meer en meer blogs te gaan volgen!

      Verwijderen