dinsdag 24 maart 2015

Lentedip op de blog en in den hof

Volgens mij ligt het aan de wisseling van de seizoenen, en er zal wel zo'n regel zijn dat je er beter niet over blogt, maar ik doe het toch: de motivatie om te bloggen is een beetje zoek, inspiratie is er nog wel, maar de twijfel van het hoe, wat, waarom en waar het hier naartoe gaat steekt weer eens de kop op.



Die twijfel is hier sowieso al een regelmatig weerkerend fenomeen - zoals de echtgenoot die mijn verzuchtingen dan altijd moet aanhoren, met graagte zal beamen - en nu een beetje hardnekkiger van aard. Maar medebloggende lezers, daar hebben jullie toch ook al eens last van, toch? Ja, toch?

Het bijgelezen blijven met de blogs die ik volg begint wat op een opgave te lijken in plaats van ontspanning. En de twee berichtjes per week die ik graag online zou zetten worden een nog grotere opgave. Ik ga er wat over bezinnen en dan ziet u hier wel hoe het gaat (of niet). Tenzij er iemand mij nog een magische oplossing om om te gaan met een blogdip aan de hand kan doen? Of misschien is het sowieso niet slechter om eens wat online af te kicken...

Komaan, Moestuin!

En omdat het nu ook officieel en volgens de weerman Lente is, zou ik u moeten updaten over onze moestuin, maar daar is het ook een beetje droef gesteld: vollen bak begonnen met de geniale moestuin-marketing van Albert Heijn. Vooralsnog zonder succes, helaas. It's not gonna happen. We gaan wachten tot het écht mooi weer is en we onze plantjes rechtstreeks in de tuin kunnen planten.

Wat wel in voorbereiding is is onze nieuwe aardbeienstelling, met palen en dakgoten om een beetje verticaal te tuinieren, met dank aan Pinterest voor de inspiratie.

Wie het lentegevoel wel helemaal te pakken hebben, dat zijn onze twee kippen, die opnieuw gemiddeld elk één eitje per dag leggen en er dus voor zorgen dat ik nog eens dringend een taart ga moeten bakken om de voorraad eitjes weggewerkt te krijgen. En dan kan ik daar over komen bloggen. Of niet.

15 opmerkingen:

  1. Hé ja, zo'n dipje heeft iedereen wel eens. Komt wel weer in orde! Zelf houd ik er geen strikt blogritme op na (ongeveer 1 blogpost per week, als ik inspiratie en tijd heb) en dat bevalt me prima.

    Succes nog met de tuinplannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meermaals zo'n dipjes. Gewoon, omdat ik dan soms gewoon geen zin heb of omdat ik soms zelfs geen inspiratie heb en mezelf gewoon saai vind. Ik zou ook graag aan 2 blogjes per week geraken, maar dat lukt niet altijd. En als ik dan begin te bloggen zou ik 2 of 3 posts tegelijk schrijven. Misschien moet ik ze dan gewoon schrijven en een dag of 2 tussen laten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat komt bij mij ook dikwijls niet zo goed overeen: mijn planning en de praktijk en dan wordt het lastig!

      Verwijderen
  3. Ik begrijp volkomen wat je bedoelt. Ik denk zelfs dat ik er als antwoord een volledig blogbericht zou kunnen over schrijven... Ik heb er namelijk momenteel ook wat last van (misschien heeft het echt wel met de wisseling van de seizoenen te maken?). Ik heb genoeg inspiratie, dat is het probleem niet maar het lijkt alsof ik er steeds maar minder tijd voor heb. Of ik moet er dingen (die misschien wel belangrijker zijn) voor aan de kant laten liggen en dat zorgt dikwijls voor een hoop frustratie. Toen ik begon, wou ik elke week 3 berichten posten, nu ben ik al blij als ik aan 2 geraak. Ik lees ook nog maar bijna alleen mijn bloglovin' lijst, dat is geen hele hoop maar vooral een haalbare hoop. Nu en dan klik ik nog eens door om misschien wat nieuwe blogs te ontdekken. En dan is er nog dat kleine stemmetje in mijn achterhoofd die zegt: je steekt daar zoveel tijd in en is er werkelijk iemand in geïnteresseerd?? ... En zo kan ik blijven doorgaan... Je bent dus niet alleen met je verzuchtingen, blij dat je dit schreef. Ps: hier ook nog geen succes in onze mini serre.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is al fijn om te weten dat andere bloggers er ook mee sukkelen. En eigenlijk dacht ik net na het publiceren van dit stukje dat ik het toch zou missen moest ik er nu mee stoppen dus ik ploeter nog maar wat verder denk ik zo :-)

      Verwijderen
    2. Amai Inge en Sabrina, zo herkenbaar allemaal!! Ik moet ook zeggen dat ik een beetje verwend was na die boostyourpositivity actie. Zo veel pageviews, reacties, ... En nu staat dat tellertje weer zo laag :( Mijn man is mijn gezaag en onzeker gedoe ook al wel beu denk ik :) En ik voel me ook vaak schuldig als het huis weer een rommeltje is en ik in de plaats van opruimen toch zit te bloggen. Ik denk dat mijn man mijn blog ook wel vervloekt heeft. Ik probeer twee posts per week maar als mama, vrouw van, huisvrouw, therapeut en verbouwer in eigen huis heb ik daar nu eenmaal niet altijd de tijd voor. Dan liever 1 post per week die op iets trekt :) Bedankt voor je reactie op mijn blog Sabrina. Ik kwam meteen ook eens bij jou op de blog kijken :)

      Verwijderen
    3. Bedankt voor je bezoekje, Ann. De echtgenoot zal blij zijn als hij hoort dat hij echt niet de enige is die afziet met de blog van zijn vrouw! :-) En dat schuldgevoel en die frustratie, ik probeer daar zo weinig mogelijk aan toe te geven: mijn blog is iets wat ik helemaal alleen voor mezelf doe en eigenlijk wil ik dat toch niet opgeven. Maar da's duidelijk makkelijker gezegd dan gedaan!

      Verwijderen
  4. Moh, hier zijn die Albert Heijn plantjes wel heel snel gegroeid hoor. Nochtans heb ik absoluuuuut geen groene vingers. We hadden ze wel achter het raam gezet voor veel licht.
    Ondertussen zijn ze al verhuisd naar de serre van mijn ouders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mmja, bij ons is het misgelopen bij gebrek aan licht denk ik. Dus ik duim dat het snel mooi lenteweer wordt en we direct in de tuin kunnen zaaien/planten!

      Verwijderen
  5. Dag Sabrina, ik moest vandaag nog aan deze post van jou denken. Zit zelf toch ook met een blogdipje. Er hangt misschien iets in de lucht...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar blijft dat mooie lenteweer toch, zou het dan ook allemaal niet weer wat beter gaan?

      Verwijderen
  6. Aangezien ik ondertussen al twee nieuwe berichtjes zie staan, vermoed ik dat het al bij al nog wel meevalt :-) Hoe dan ook horen dipjes bij alle aspecten van het leven, dus ook het bloggen. Komt wel weer goed! Eventueel de opdrachten van projectblogboek er nog even bijhalen? Wie weet is het doen van een paar ervan al weer voldoende om het dipje te overwinnen :-) (werkt bij mij bij een sportdipje toch zo: gewoon terug starten met een kleine standaard looptoer is de beste manier om weer van start te gaan)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goh ja, het zal hier misschien eventjes wat kalmer zijn, maar ik blijf mezelf wel verplichten om toch nog minstens aan 1 post per week te raken en dan zien we wel weer.

      Verwijderen