Pages

zaterdag 18 april 2015

Beetje vanalles blogje - te verwachten hier

Hopelijk hebt u ook al kunnen genieten van het weekend?

Ik ben alvast blij dat ik me niet heb laten vangen aan lichte oververmoeidheid en algemene lamlendigheid.



Want dan was ik zeker in de zetel blijven hangen in plaats van naar de speeltuin te gaan.

En dan had ik geen foto van mezelf met de dochter op de schuifaf kunnen Instagrammen.

Ik ging van de schuifaf vandaag. En nam daar natuurlijk eerst een foto van.

Moraal van het verhaal: seize the moment, carpe diem. 
Laten we vooral genieten van het moois dat elke dag te bieden heeft.
Zijn we dat niet verplicht aan de mensen wie het niet gegund is?

Dus gedaan ook met de bloglamlendigheid. De blogideetjes beginnen weer op te borrelen en om opnieuw in het blogritme te raken gooi ik in dit bericht mijn plannetjes voor de blog de komende tijd online, kwestie dat u weet wat u mag verwachten en dat ik me verplicht voel het ook uit te werken.

Geïnspireerd door Ann van En toen werd ik mama lees ik momenteel trouwens Zin van Geertje Couwenbergh: een boek over zin geven aan en zin krijgen in je leven door schrijven. Ik ben benieuwd en wie weet laat ik nog wel weten wat ik er van vond.

Misschien zou ik u ook moeten laten weten is hoe het gesteld is met mijn Goede Voornemens. Kort gezegd: slecht, of wat dacht u. Als ik nu een hele blogpost wijd aan de stand van zaken vind ik misschien weer de motivatie om ermee verder te gaan.

Hetzelfde geldt voor de Verbeelding Book Challenge 2015 waar ik me een tijdje geleden bij aansloot. Zoals ik al vertelde ben ik onlangs Vijftig Tinten Grijs beginnen lezen. En toen was de batterij van mijn ereader leeg en kwam het er niet van om hem op te laden (want dan mag ik niet vergeten om dat ding van de slaapkamer mee naar beneden te nemen en het kabeltje te zoeken en in te steken en, pfff). En nu voel ik er helemaal niets meer voor om verder te lezen in Vijftig Tinten, maar lees ik liever Zin

Volgens Goodreads lig ik met 7 gelezen boeken dit jaar nog altijd 2 boeken voor op schema om in 2015 18 boeken te lezen. Maar de book challenge bestaat uit 30 boeken dus ik blijf nog wel even bezig. Ik maak binnenkort al eens een overzicht op, want ik zag dat veel deelnemers aan de challenge dat onlangs deden.

Waar ik hier ook graag nog eens wat over wil vertellen is over de ogen van Leon. Het maakt me blij te merken dat mensen hier terechtkomen via zoektermen die verband houden met zijn oogaandoeningen. Want was het niet de bedoeling om Leons verhaal hier te doen om informatie te geven over zijn slechtziendheid en hoe wij daar mee omgaan om andere mensen te kunnen helpen? Check!

Tot slot kwam er van bij Haaike een tijdje geleden een 3-tag mijn richting uitgewaaid en ik had al beloofd om daar werk van te maken, dus dat komt er zeker ook nog van.

Maar eerst gaan we morgen op boerderijbezoek, een schapenboerderij zelfs. Dat levert gegarandeerd blogmateriaal in de vorm van schattige lammetjes op. Hoop ik!

Fijn weekend nog en tot snel!

6 opmerkingen:

  1. Wel dat van die ogen van Leon, ik vind je positivisme super en ik heb er zelf heel wat aan! Moet dringend zelf nog eens 'bijbloggen', maar het ontbreekt me aan energie...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's fijn om te horen, Joke. Merci. Die energie komt wel terug. Dat heb ik bij mezelf toch al gemerkt.

      Verwijderen
    2. Het is bizar bij hoeveel mensen ik al over vermoeidheid en dipjes heb gelezen... Maar eerlijk gezegd ben ik er wel blij om want ik heb ook met een serieuze dip gezeten... Ik heb er niet over geblogd want ik denk dat het er echt over ging zijn maar soit het gaat ook wel weer voorbij!

      Verwijderen
    3. Ja, gek he, het viel mij ook al op. Je had ook gewoon over je dip moeten bloggen, dat alleen al lucht op ;-)

      Verwijderen
  2. Hip hoi, ik ben blij dat je terug bent! Ik ben ook terug volop aan 't schrijven geslagen, het doet echt deugd! Idem voor het lezen :-)
    Ik kijk al uit naar je volgende verslagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om weer met plezier te gaan schrijven en lezen, he. Het is nog niet helemaal terug bij mij, maar we doen koopig verder!

      Verwijderen