dinsdag 28 april 2015

De 3-tag

Een tijdje geleden speelde Haaike mij de 3-tag door. Dat is iets met het getal drie en bloggen. Leuk om te lezen en ook leuk om een keer in te vullen, dus bij deze!



Een foto die te maken heeft met het getal drie, dat is de eerste opdracht en daar moest ik niet lang over nadenken, als oudste van drie. Ik miste vast een tand of drie en wij lagen daar met ons drie een beetje hip avant la lettre te wezen in onze zelfgenaaide outfits.

drie

1. Welke drie dingen zijn voor jou onmisbaar bij het bloggen?

- Laptop
- Smartphone (vooral om foto's mee te nemen)
- Notitieboekje (na het lezen van Zin ben ik een nog grotere notitieboekjes-fan geworden!)

2. Welke drie dingen mogen niet op een blog ontbreken?

- Foto's (want een beeld zegt meer dan duizend woorden en ik kijk graag prentjes. Al zijn er ook blogs die het doen zonder foto's en die ik bijzonder graag lees)
- Een vlotte pen (als de tekst goed wegleest is de kans groot dat ik blijf hangen)
- Een correcte spelling (omdat een tekst met te veel spelfouten me meer zal ergeren dan wat anders. Al zie ik de occasionele dt-fout gerust door de vingers, kwestie van wie zonder zonde is etc.)

3. Over welke drie onderwerpen schrijf je het liefst?

- Mijn kindjes (dat zijn dus al twee onderwerpen ineens)
- #happydays (om al die kleine gelukjes te vangen en dan achteraf terug te kunnen lezen)
- De ogen van Leon (niet noodzakelijk omdat ik het zo leuk vind om daar over te moeten schrijven, maar wel belangrijk)

4. Wat zijn de drie populairste posts op je blog?

- Ons favoriete babyspeelgoed
De ogen van Leon - de medische termen
Boekjes lezen met een slechtziende baby

5. Welke drie dingen wil jij uitstralen/bereiken met je blog?

- Ik hoop graag positiviteit uit te stralen met mijn blog.
- Ik wil graag informeren over Leons oogaandoeningen en slechtziendheid bij kindjes in het algemeen.
- En tenslotte wou ik zelf graag weer meer schrijven en blijkt dat een blog daar het ideale excuus voor is!

6. Via welke 3 sociale media is jouw blog te volgen?

- Bloglovin'
- Instagram
- Goodreads

7. Wat zijn de 3 voor- of nadelen van bloggen?

Voor :
- de interactie met andere bloggers
- een bestemming voor mijn schrijfsels hebben
- dat ik mijn foto's een beetje bijhoud dankzij mijn blog

Na :
- de tijd die je er moet insteken met het bijhorende vervelende stemmetje 'of ik niet beter een van de duizenden andere to do's zou doen?'
- de vergelijkingsstress die durft toe te slaan als ik begin te kijken hoe andere bloggers het aanpakken en zou ik zus of zou ik zo...
- privacy en hoeveel ik kan en mag delen, zeker omdat het over mijn kinderen (en hun medische toestand) gaat...

8. Welke drie mensen laten de meeste reacties achter?

Als ik nu al eens wist hoe ik dat makkelijk kan nakijken!
Volgens mij staat Inge alleszins in de top drie en verder weet ik het niet zo zeker...

9. Wat zijn jouw 3 favoriete blogs van anderen?

Hier kom ik echt niet toe met 3, maar om in de lijn te blijven met mijn eigen populairste posts, 3 blogs die ik graag lees en waar ik al veel aan gehad heb tijdens mijn eigen zoektocht naar informatie over Leons diagnose.

Wonderbaby
Thomas Marshall Does It All
Love that Max

10. Over welke 3 onderwerpen lees je het liefst bij andere blogs?

- de persoonlijke, dagelijkse dingetjes in het leven van andere gezinnen
- praktische tips (uitstapjes, recepten, en alles wat mij het leven makkelijker maakt en waar ik nog nooit aan gedacht had!)
- goedgeschreven verhalen recht uit het hart

11. Welke 3 blogtips heb jij voor andere bloggers?

- Blijf schrijven, ook die elfendertigste keer dat je denkt de handdoek in de ring te gooien, het zou toch zonde zijn die blog nu te laten voor wat het is!
- Maar las gerust ook af en toe een pauze in, dat kan ook geen kwaad, die blog blijft waar hij is.
- Maak een planning van wat je ongeveer wil bloggen, dan heb je altijd een leidraad.

12. Nomineer 3 bloggers.

Alleen als jullie zin hebben om mee te doen :

- Inge
- Lien
- Ann

8 opmerkingen:

  1. Amai, ik moest al eens goed kijken of ik nu de Ann was die je bedoelde :-)
    Ik heb zin, wordt dus nog vervolgd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ja, ik bedoelde wel degelijk jou hoor! ;-) Ben al benieuwd naar jouw invulling.

      Verwijderen
  2. Bedankt voor de nominatie, ik ga er zeker werk van maken! Maar eerst al die verjaardagen hier achter de rug hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Feestjes krijgen vanzelfsprekend voorrang! Heel veel plezier met de jarigen :-)

      Verwijderen
  3. Oh ja, heb je "Zin" al uitgelezen dan? Ik zag het ineens vermeld staan...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, al eventjes. Ik las het bijna in een keer uit, vond het heel inspirerend (heb het vol gemarkeerd om regelmatig nog eens te bekijken!) Merci voor de tip!

      Verwijderen
  4. Amai Sabrina, graag gedaan! Bij mij duurt dat even. Ik doe geregeld een oefening uit haar boek en lees dan pas verder...

    Oh ja, de vraagjes zijn ingevuld!!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je de vraagjes ingevuld hebt! Toffe foto van jullie drietjes ook.

    En ja, dat nakijken van die reacties, ik heb dat dus manueel geteld, kwestie van mij ook eventjes nutteloos bezig te houden :-)

    BeantwoordenVerwijderen