Pages

donderdag 23 april 2015

Goede Voornemens - de April update

Goede voornemens. Dat zijn die dingen die ik telkens bij de start van een nieuw jaar vol enthousiasme opmaak en waarvan ik in al mijn naïviteit geloof dat ik ze dit jaar wél ga volhouden. Voor 2015 had ik het waanzinnige idee om mijn voornemens ook nog eens te publiceren op mijn blog zodat ik nog verantwoording af te leggen had aan mijn bloglezers ook. Zodoende.



In mijn vorige bericht gaf ik al aan dat het niet geweldig goed gaat met mijn voornemens, al valt het eerlijk gezegd nog best mee. Ik zit alleen wel op het punt waar ik ofwel een nieuwe adem nodig heb om vol te houden ofwel er gewoon mee kap en iets nieuws bedenk (dat ik dan zéér zeker wel ga volhouden, juist ja).

Laten we eens kijken hoe ik het er al vanaf gebracht heb:

52 x bewegen

Het slechte nieuws eerst, dus. Want hier is het tamelijk dramatisch mee gesteld. Al begon het in januari veelbelovend met regelmatige winterwandelingen en optimistisch als ik ben had ik verwacht dat het beter zou gaan naarmate het mooier weer zou worden. Niet dus, één keer heb ik mezelf nog kunnen motiveren om wat baantjes te gaan zwemmen, maar daar is het dan ook bij gebleven.

Al ge-winter-wandeld vandaag.

Wie mij de ultieme tip kan geven om me meer te doen bewegen verdient mijn eeuwige dankbaarheid.

18 boeken lezen

Volgens Goodreads lig ik op dit vlak 3 boeken voor op schema, hoera!

Ware het niet dat ik ook nog de veel ambitieuzere Verbeelding bookchallenge aanging en die bestaat uit een 30-tal boeken. Hier wijd ik binnenkort een apart update-postje aan.

12 foto's van de maand nemen


Deze twee!

Gelukt, tot nu toe maakten we elke maand een foto van ons dolkomisch duo. Wel niet altijd op dezelfde dag (in zijn eerste jaar deden we dit op Leons 'vermaanddag'). Ook de setting - met twee naast elkaar in de zetel - heb ik wel een beetje moeten loslaten, het lukt écht niet meer om ze samen mooi naast elkaar te zetten en dan nog een scherpe foto te maken.

12 keer bakken

Als ik in april nog een baksel uit mijn mouw weet te schudden zit ik hier ook nog op schema. Dat worden waarschijnlijk chocolate chip cookies met de overschot van de paaseitjes.

Eerder bakten we al chocoladetaart en roodkapjekoekjes die we meenamen als kraamkostcadeautje voor broer en zus van de kleine baby die we gingen bezoeken. Dat was een koekjesmix uit een pakje, maar dat telt evenzeer.

Wij gingen op babybezoek en namen #kraamkost mee: zelfgebakken Roodkapje-koekjes. Smullen!

En met de zomermaanden in aantocht moet ik binnenkort eindelijk eens werk maken van zelf ijscrème maken en dat telt dan ook mee, ook al is het technisch gesproken niet echt bakken.

12 keer nieuwe kleren kopen

Deze vind ik eigenlijk een groot gemak. Door mezelf te verplichten elke maand iets te kopen zorg ik dat mijn garderobe een beetje up-to-date blijft. In januari sloeg ik solden in en in februari heb ik nog een slagje geslagen. In maart hield ik het bij een paar noodzakelijkheden (ondergoed, sokken ...) en voor april kocht ik een paar zomerbloesjes.

Typisch ik? Van "Eens zien voor een kleedje" naar "Ooh, ronde prijzen, let's buy everything!" in no time. #boostyourpositivity

Als ik dan toch in de winkel sta neem ik al eens makkelijk iets voor de kindjes mee en kunnen ook zij weer modieus gaan morsen en broeken kapotkruipen.

365 keer mijn dagboekje invullen & de flow kalender lezen

Hmm, dit gaat wat de mist in. Die kalender weet ik nog net liggen, maar hangt nog ergens op januari geloof ik. Het invullen van mijn dagboekje volgens het principe 'a line a day' ging al wat beter, al moet ik nu ook weer een weekje of twee inhalen. Hopelijk

Samengevat: kon beter, maar het kon ook slechter.

Ik vind het nog altijd 'goede' voornemens, als in 'de moeite om mijn best voor te doen' en dat ga ik dan ook doen.

Hoe zit het nog met uw voornemens of laat u zich daar niet meer aan vangen?

5 opmerkingen:

  1. Goh, ik heb het eens moeten nakijken... Wat boeken betreft zit ik toch aan mijn voornemen van één per maand. Jij doet absoluut beter ;-) Gezonder eten lukt ook behalve het meer water drinken... Relaxter zijn: NOT! En opruimen: is eindelijk in volle gang geschoten dankzij die zotte Marie Kondo anders was het er nog steeds niet van gekomen, vermoed ik...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat gaat toch ook vrij goed daar. Goed bezig :-)

      Verwijderen
  2. Ik heb gelukkig geen doel gesteld wat boeken lezen betreft. Ik zit nog maar aan twee vrees ik. (2,5 eigenlijk! :-))
    succes nog met die voornemens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig toch! Bij mij gaat het ook wel goed (en stiekem denk ik dat het publiceren van die voornemens op mijn blog mij toch wat "druk" oplegt om het niet de mist in te laten gaan ;-)

    Ben benieuwd naar je update van de book challenge alleszins. Op zich hoef je daarvoor toch ook geen 30 aparte boeken te lezen he; met een beetje chance vallen je 18 mooi onder meerdere puntjes (al is meer lezen natuurlijk ook gewoon leuk).

    BeantwoordenVerwijderen