Pages

zaterdag 11 april 2015

Maartse en Aprilse #happydays

Maart was heftig, fijn en druk druk druk. Ik telde af naar april voor wat hoognodige rustgevende vakantiedagen en gebruikte die vakantie om prompt snipverkouden te worden. Zoals dat hoort.



Hoe ik mij soms voel op het werk...

Ik was in Gent.

Gent

En ook in Ieper en omstreken.

tyne cot

We kregen al af en toe de zon te zien en op de kermis met carnaval kreeg ik een voorsmaakje van de pret die ons nog te wachten staat nu onze kleine man al mee op de paardenmolen kan.

Op stap.

Kermis! < 3

Vandaag is hij exact 19 maanden en daar hoort een foto van de maand bij:

Deze twee!

En begrijp me niet verkeerd, hij krijgt alle tijd die hij nodig heeft, en hij zal die ook wel nemen, want dat we dat niet kunnen forceren beseffen we maar al te goed. Maar hij stelt ons geduld danig op de proef: stappen kan/durft hij nog steeds niet, af en toe een onbewust alleen gezet pasje niet meegerekend. 

Tegelijkertijd is hij ook de typische macho peuterpuber die de wereld naar zijn hand wil zetten. Dat ik soms blij ben om het mormeltje op tijd in zijn bedje te kunnen leggen - ook al komt hij dan nog zo lief knuffelen -  dat neemt u me wel niet kwalijk zeker?

Knuffelbeer al wat hij wil, op sommige dagen ben ik toch vooral blij dat hij in z'n bedje zit. #peuterpuber Foto door @koenbelien

Dat ik die lieve knuffels nu al mis en dat hij veel te snel groot wordt en dat hij nog maar lang een kleine beebie (koosnaampje dat hij van zijn zus krijgt) moet blijven, dat begrijpt u ook wel hé? 

De paashaas bracht heel veel chocolade en het zonnetje :

paaszonnetje

We maakten kennis met de nieuwe kalfjes Jackie en 'tweeling' Louie & Louie.

kalfjes

Anna met één van de Louie's, Anna is het kalfje met het rode jasje ;-)

We hielden onze eerste picknick. Anna's enthousiasme voor deze picknick, in feite ook maar gewoon 'buiten sandwiches eten', was wel compleet tegenovergesteld aan wat ze op de foto uitstraalt.

En check het coole sjaaltje van Leon: geshopt bij de geweldig leuke Kleine Koning.

picknick meisje

picknick boy

Als het vakantie is maken we tijd om te knutselen: verven met mama en strijkparelen met papa. En alle bloemetjes moeten altijd geplukt worden en in een vaasje gezet, ook zielige eenzame paardenbloempjes. Vooral zielige eenzame paardenbloempjes.

bloem en ster

Wie me volgt op Instagram heeft de meeste van deze foto's waarschijnlijk al zien voorbijkomen, maar ik blijf er aan houden om ze te verzamelen in mijn maandelijkse overzichtjes. Om de grote en kleine gelukjes proberen te vangen. Op naar de volgende #happydays!

6 opmerkingen:

  1. Oh, die eenzame paardenbloempjes...zo herkenbaar. Hier staan ze ook al weer schoon te blinken op het aanrecht, en dan nog liefst met een veel te kort steeltje zodat ze amper in het water kunnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, veel te kort steeltje en dan ondersteboven in het vaasje zetten. Dan kan het goed drinken! :-D

      Verwijderen
  2. Ik duim heel hard dat hij gauw de durf zal vinden om zijn stapjes alleen te zetten. Ik weet hoe frustrerend dat kan zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Hij is er nu ZO dichtbij dat ik wel heel ongeduldig word.

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Ja he, vond ik ook, met die brilletjes :-)

      Verwijderen