zondag 14 juni 2015

Instagrammen in goede en slechte tijden - weekoverzicht

Bij het schrijven van mijn vorige bericht had ik een paar bedenkingen. Dat ik misschien ook eens mijn unhappy days moest tonen en dat ik veel te veel foto's had om uit te kiezen voor een overzicht van een dikke maand. En dat ik dus maar wat regelmatiger een overzichtje moest maken, elke week ofzo bijvoorbeeld.



Blijkt dat er wel wat mindere momentjes zaten in vorige week, dus dat treft qua unhappy days.

Maar eerst moet ik u vertellen over die keer dat ik zonder mobiel internet zat. Dat was begin van de week het geval. Ik veranderde onlangs van provider, maar kom blijkbaar toch niet toe met de nieuwe goedkoopste formule. En dus had ik een week geleden al mijn mobiele data al opgebruikt en had ik daar al een lyrisch blogbericht over uitgewerkt in mijn hoofd.

Over dat dat toch een verademing is, zo buiten het bereik van wifi en zonder mobiel internet om niet lastiggevallen te worden met meldingen en binnenkomende mailtjes en andere afleidende toestanden. Ah ja, want ik ging dat niet opnieuw opladen voor de huidige periode om was, wat dacht je dan. Dat was zolang de werkweek duurde. Wanneer het toch niet de bedoeling is om de hele tijd je smartphone te checken bij elke inkomende melding.

En toen was het dus ineens weekend en bleek het wat lastig Instagrammen zonder mobiel netwerk. En zat ik ook door mijn belwaarde en werd het helemaal onpraktisch. Snel weer opgeladen en toch nog wat momentjes kunnen vastleggen.

Geen foto's dus van het begin van de week, we kunnen ineens naar donderdag wanneer voor mij al het weekend begint.

moe

Ik voelde mij niet helemaal tiptop en crashte in de zetel voor Say Yes to the Dress (hoe het kan dat ik dat programma nog maar net heb leren appreciëren, beats me!) met een flesje Perrier Lemon, als alternatief voor Cola Zero. Amai, zo gezond hoor ik u denken. Jaja, maar dat was na het potje Ben & Jerry's dat ik niet kon weerstaan. 

ijsje 

Vrijdag is mamadag wat mij de eer en het genoegen gaf om opgescheept te zitten met een peuter die er géén zin in had. Leon had ook zijn weekje niet, hij had ergens last van, maar het is niet zeker dat hij zelf wist waarvan. Gelukkig is hij altijd wel te entertainen met lampekes.

lampje

lampeke

Zaterdag was geen dag om over naar huis te schrijven: de allergie / verkoudheid / keelontsteking / algemene malaise sloeg volop toe. In de voormiddag deed ik nog het hoogst noodzakelijk in het huishouden en namiddag deed ik een dutje waar ik nog zieker van wakker werd. 

Tussendoor maakte Anna van de gelegenheid gebruik om haar skills op de Kaatje-website te oefenen (ze heeft al zo veel geoefend dat ze al helemaal alleen de schatten kan vinden in het piratenschip, ha!) en Leon wist met zijn charmes een paar extra koekjes te scoren (die rook natuurlijk al van ver dat mama niet veel zin had om neen te zeggen).

kaatje

stoeleke

Ik merkte ook nog een National Geographic-waardig tafereel op (nu ja). Er hangt zelfs stof aan de dode vliegende mier die de andere mier vervoert. Zo proper is het dus bij ons: mieren én stof. En de mama neemt er foto's van in plaats van ze op te kuisen!

mier

Op een schaal van 1 tot debiel, gaf ik onderstaande foto een elf en vond ik het er echt over om hem te Instagrammen, maar kijk, in het kader van keeping it real, krijgt u hem hier toch. Mijn voorraadje medicatie voor het slapengaan. En in het wijnglas zat water, voor alle duidelijkheid. Soms drink ik water uit een fancy glas, just because.

debiel

Maar na een nachtje slapen - wat zeg ik, uitslapen! - en met mijn voornemen om ook de unhappy days te tonen zag ik er al minder graten in om eerlijk toe te geven dat ik nog altijd aan de medicatie zat als antwoord op de vraag waar ik mee bezig was.

ontbijt

Dan is het zelfs een troost om te weten dat de ene mama haar zoon moet helpen met wiskunde studeren (ouch) en de andere af te rekenen heeft met een norse peuterpuber (dat kennen we!). 

Opgekikkerd door de medicijntjes en de goede nachtrust kwam ik nog helemaal in de sfeer van papadag. En als papa, ons favo-rietje (hoe schattig is dat, en dan heb je het bijhorende versje nog niet gehoord!), mag kiezen wat we eten dan kan je er donder op zeggen dat dat barbecue met een biertje is.

favo-riet

papadag

bbq

Zo kan ik dus in eer en geweten zeggen dat het toch een heel fijn weekendje was, ondanks de unhappy days die nu ook weer niet zo erg waren. Daarnaast zijn er nog wel dingen gaande die de blog of Instagram niet halen, maar ik hoop dat ik erin geslaagd ben om de #happydays een beetje te nuanceren naar #realdays ook al zijn het niet echt #unhappydays

Gewone dagen en hoe die nog altijd de beste zijn, eigenlijk feitelijk.

ballenbad

Nog een laatste in de categorie keeping it real: mijn aapjes die het grootste plezier halen uit steentjes door het poortje gooien. Ondanks het ganse arsenaal aan binnen- en buitenspeelgoed dat ze ter beschikking hebben.

aapjes

Fijne week, allemaal!

5 opmerkingen:

  1. Oo, Berre wil ook altijd met dat IKEA-lampje spelen :-) En die laatste foto: heerlijk! Dat maakt toch een hele week goed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alles met lichtjes is een grote hit bij Leon, zelfs gewoon het licht aan en uit doen doet hem al gieren van de pret. Het kan toch simpel zijn hé :-)

      Verwijderen
  2. Zelf niet 100% én een lastige peuter in huis... Er zijn inderdaad leukere dingen. Gelukkig heb je toch nog van je zondag kunnen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zitten super schattige foto's tussen! Bij die van de mieren en het pluizeke stof zat ik breed te glimlachen, dat zou hier ook nog wel kunnen voorkomen ;-)
    Hopelijk ben je ondertussen heel wat beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopelijk ben je ondertussen van alle medicatie af!
    En ik heb nu zo'n zin in barbecue :-)

    BeantwoordenVerwijderen