Pages

maandag 1 juni 2015

Koeien kijken bij Campina

Leon z'n eerste en momenteel nog altijd favoriete uitdrukking is zonder twijfel: "Koeien kijken!" Op de voet gevolgd door: "Kippen kijken!" Wij hebben kippen en bij moeke en vake hebben ze koeien. Zo vaak hij kan grijpt meneertje zijn kans om naar de dieren te gaan kijken.



koeien kijken

Toen ik ons een tijdje geleden kon inschrijven voor de Campina Open Boerderijdag moest ik niet lang twijfelen en dus waren we gisterenmorgen present op de boerderij van de familie Versteynen in Poppel. 

Ik kan u al verklappen dat ik dat echt een ideale gezinsuitstap vind, zo'n boerderijbezoek. En aan de opkomst te merken ben ik niet de enige met dat idee.

Een paar jaar geleden, lang voor er sprake was van Leon, en Anna nog een Annaatje was, bezochten wij al eens een melkveebedrijf, maar dan van een Campina-concurrent, die van de #boostyourpositivity, weet u wel?

danone boerderijbezoek

Ideale gezinsuitstap dus, met voor elk wat wils. De boerderijtechnische kant voor de papa als hobbyboer, het culinaire gegeven voor de mama (nieuwe yoghurtjes proeven, jum!) en voor de kindjes een springkasteel, dus die zijn sowieso content. Maar er was nog veel meer.

springkasteel

We begonnen met de rondleiding door het bedrijf en kregen uitleg over de werking van het melkveebedrijf. We zagen de koeien in hun mooie, nieuwe en ruime stal en natuurlijk zagen we de allerschattigste kalfjes die de kindjes naar hartenlust konden aaien.

11267274_944633038909987_309125126_n

Dat was voor we kennismaakten met Agnes, professionele knuffelkoe. Wie daar zin in heeft kan op deze boerderij gaan koeknuffelen! Wij hielden het bij een aarzelende aai, want da's toch wel groot zo'n koe.

fristi

Daarna waren er nog heel wat leuke activiteiten te beleven. We proefden van de verschillende Campina-producten (Fristi!) en de nieuwe yoghurt op fruit.

Er was een grime-standje, al kon ik onze prinses niet overtuigen zich tot een koetje te laten omtoveren. Al ooit een prinses zien koemelken? Nu wel!

melken

Je kon ook flessen werpen en dat was volgens Anna écht het leukste van de hele dag vertelde ze me voor ze 's avonds ging slapen.

flessen gooien

11272310_944633685576589_90880950_n

Om af te sluiten aten we een lekkere pannenkoek.

IMG_20150531_135722

Wij hadden een super voormiddag! Alles was prima georganiseerd en alleen het onstuimige weer was een beetje spelbreker, maar daar laten echt boeren zich niet aan kennen.

goodie bag

20150531_135148


We keerden naar huis terug met een goedgevulde goodie bag vol lekkers. Wie kans wil maken op zo'n goodie bag moet zeker een kijkje nemen bij Annelore van compleetgeluk, zij geeft er eentje weg. Zuivelliefhebbers, allen daarheen!

Geniet mee van het beste bewijs dat het een geslaagd uitstapje was, een uiterst zeldzame gebeurtenis: twee slapende kindjes op de achterbank.

IMG_20150531_143940 (1)

Oh en de nieuwe Campina yoghurt op fruit: aanrader, die komt nog op mijn boodschappenlijstje. De versie met braam en perzik heb ik al voor u geproefd en goedgekeurd. Er is ook nog een versie met aardbei en die onderwerp ik gauw aan een smaaktest.

Brengen jullie wel eens een bezoek aan de boerderij? 
Hebben jullie een favoriete yoghurt?

7 opmerkingen:

  1. Mijn favoriet was de perzik smaak :). Hier geen slapende kindjes op de achterbank, maar vier kleuters on speed, die eigenlijk nog lang niet wilden vertrekken:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh jee! Ik heb genoten van de stilte op de achterbank. Hier ook zeer zeldzaam :-)

      Verwijderen
  2. Goed georganiseerd van Campina, lijkt me! En wie had nu gedacht dat prinsessen ook koeien melkten? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja, maar zoals het een echte prinses past was ze er precies toch een beetje vies van! :-)

      Verwijderen
  3. Zo zalig!!! Wow!! Ook gek op koeien hier :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan moet je echt eens gaan koeknuffelen, en doe Agnes de groetjes want da's een toffe madam :-)

      Verwijderen
  4. Zo plezant, hè! Wij zijn een paar jaar geleden eens naar een Danone-boerderijdag geweest, exact hetzelfde concept en ook super lekker :-)
    En wat is Anna groot geworden!

    BeantwoordenVerwijderen