dinsdag 9 juni 2015

Zonnige #happydays - lente editie

Het zonnige weekend zal er zeker voor iets tussen zitten, maar ik heb ineens het gevoel dat ik sinds de vorige editie weer genoeg #happydays verzameld heb om hier te delen. Want neem het van mij aan, de #happydays liggen hier niet altijd voor het oprapen. Er zijn minstens evenveel #unhappydays, of real days zoals ze het bij Charlie Magazine noemen.



Die ellendige dagen nemen zo al genoeg ruimte in mijn hoofd in dat ik niet de behoefte heb om er nog eens aan herinnerd te worden door erover te bloggen. Maar daarmee wil ik ze ook niet verbloemen, alsof hier alleen de rozengeur en maneschijn getoond mag worden. Wie weet doe ik u binnenkort wel een bloemlezing van mijn #unhappydays cadeau!

In elk geval herinner ik me liever die dagen met een gouden randje, zoals zondag er een was. Het zonnetje, blije kindjes en geen andere verplichtingen dan te genieten van de dag.

vijver

Velt organiseerde vorig weekend haar ecotuindagen en collega-blogger en streekgenoot Ludo van Muggenbeet stelde zijn tuin open voor het publiek. Daar wilden we toch eens een kijkje gaan nemen en we waren behoorlijk onder de indruk: de echtgenoot en ikzelf van de prachtige ecotuin en de dochter van de konijntjes ("Oh mama, ik wil zo graag konijntjes als huisdiertjes!")

tuin

's Namiddags ben ik er zelfs in geslaagd om mij voor minstens een uur ongestoord met een boek in het zonnetje te zetten: luxe!

pauze

De overige #happydays kunnen ruwweg onderverdeeld worden in de categorie├źn: spelen, eten en uitstapjes. De goeie dingens des levens!

Bruggen bouwen, schooltje spelen, buiten spelen, van de glijbaan.

brug

schooltje

buiten

schuifaf

Leon amuseerde zich ondermeer met playdoh, zijn stofzuiger en ... de wasmachine, dolletjes!

play doh

stofzuiger

wasje doen

Samen spelen gebeurt hier ook steeds vaker en dat levert dan hartverwarmende tafereeltjes op, ook al moet ik die dan stiekem van in de keuken fotograferen, zoals de foto van de twee in hun ballenbad.

samen kleuren

speeltuin

ballenbad

Met de vele vrije dagen van de afgelopen weken profiteerden wij ervan om eropuit te trekken en dat bracht ons ondermeer op de buitenspeeldag, in het zwembad, met vriendjes op de opendeurdag van de schapenboerderij (met lekkere schapenmelkijsjes!), voor Anna voor het eerst naar 'de cinema' (we gingen naar "Shaun het Schaap") en natuurlijk naar de speeltuin en de Campina-boerderij waar je hier eerder al kon over lezen.

buitenspeeldag

zwembad

schaapjes aaien

ijsje

cinema

Wat me bij de volgende categorie brengt: eten! Want er is weinig zo effici├źnt om van een gewone dag een happy day te maken als lekker eten. Of wat dacht u van: buiten eten, ijslolly, koffiekoeken, zelfgebakken flantaart, versgeplukte aardbeien, chocolate chip cookies en zelfs gewone boterhammen (met choco, van de grond opgeraapt - keeping it real - voor Leon en met plattekaas en bruine suiker voor mij) of een fancy moederdagdiner bij McDonalds in uitmuntend gezelschap!

buiten eten

IMG_20150430_183831

koffiekoeken

IMG_20150525_133915

IMG_20150604_210431

20150505_185520

IMG_20150529_093315

plattekaas

IMG_20150510_184044

gezelschap

Zie je, ik word helemaal blij van mijn overzichtje: veel meer blije dagen dan ik dacht en ook veel meer zon dan ik me herinnerde. Laat ze maar schijnen, dan ben ik hier snel weer met een nieuwe lading #happydays!

5 opmerkingen:

  1. Mmmm McDonalds, dat kan al eens smaken :-)
    Leuk overzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie dagen inderdaad!

    Wel grappig: ik had nog nooit van de serie "De Aardkinderen" gehoord tot Johan daarjuist begon over De stam van de holenbeer dat hij ooit las. En kijk, nu zie ik hier bij jou plots deel 2 passeren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tot voor kort kende ik die boeken alleen maar "van ziens" in de bib, en ik had echt nooit gedacht dat ik zo kon meegesleept raken in een verhaal over oermensen, maar ik ben helemaal in de ban van hun avonturen - en de langdradige stukken lees ik diagonaal! ;-)

      Verwijderen
  3. Wat biedt een beetje zon toch altijd veel meer mogelijkheden!!!

    BeantwoordenVerwijderen