dinsdag 7 juli 2015

Bijna vakantie #happydays

Hellup, soms gaan de dagen sneller dan ik erover kan bloggen! Zeker nu, in aanloop naar mijn vakantie. Nog 16 werkuren scheiden mij van een langverwachte en broodnodige vakantie, als er tenminste geen overuren roet in het eten komen gooien.



Heel even tanden bijten nog want ik heb weer het gevoel dat de dagen aan mij voorbij razen en dat mijn huishouden een hopeloze zaak is. Het zou natuurlijk wel kunnen dat ik opzettelijk de boel de boel gelaten heb ("want het is toch te warm om iets te doen") en dat ik een heerlijk dagje aan zee in de plaats kreeg. Maar eens moet je toch de realiteit onder ogen komen, want afwas is er altijd, afwasmachine kapot of niet.

Dit alles en nog veel meer lolligheid in het overzichtje hieronder.

Volgens mij kreeg ik een acute aanval van vakantiegevoel op de wei in Werchter. Het bleek de moeite om me op de wachtlijst te zetten want een paar weken geleden kreeg ik een mailtje dat er tickets waren vrijgekomen en dus stond ik die zaterdag op de eerste rij Ryan Adams-fangirl te wezen. Het concert was geweldig, mijn smartphone-foto als bewijs niet. Verder was het een super relaxte dag met festivalpintjes, een würst van meneer Meus (aanradertje) en bijzonder gesmaakte fish and chips. Want we gaan naar Werchter voor het eten en drinken, nietwaar? Zo'n ontspannen festivaldag was best een verschil met vroeger, toen het toch een tamelijk stresserende affaire was om van de ene must see-band naar de andere te crossen!

werchter

Daarna werd het warm, heel warm en aten we ijsjes, veel ijsjes.

ijsjes

Ik zorgde dat ik nog net op tijd voor het einde van het schooljaar mijn prijs die ik won met de schooltombola te pakken kreeg: nog meer vakantiegevoel en zin om onze koffer al te pakken.

koffer

Timehop katapulteerde me een jaartje terug en deed me mijmeren over de weg die we met Leon afgelegd hebben het voorbije jaar. De linkse foto was echt de allereerste keer dat hij in het winkelkarretje zat en nu zit hij zit hij al als een grote jongen koek te eten in een echte stoel. Dat zitten in het winkelkarretje was toen zo'n overwinning en nu alweer de gewoonste zaak van de wereld. Zo lang hebben we daar toen op moeten wachten en nu is hij al zo veel verder. Goed om te bedenken nu we nog altijd ongeduldig wachten tot hij vlot gaat stappen.

timehop

Om hem te helpen met stappen was mijnheertje toe aan een nieuw paar schoenen. Weeral een gelegenheid om bij te mijmeren. Omdat Leon schoenen met voldoende stabiliteit nodig heeft, zijn hippe sneakertjes niet voor hem weggelegd en moet hij het doen met stevige stappers. Geef toe, het zijn uitermate schattige stevige stappers en hij scoort er aan de lopende band complimentjes mee, maar ik had mijn jongen toch ook graag hippe sneakers gegund...

stevige stappers

Zoals gezegd vluchtten we voor de hittegolf (en de hopeloze staat van mijn huishouden) richting strand en hadden we een heerlijk dagje in Renesse, ons favoriete plekje in Zeeland. Idyllische foto's die niet laten zien dat Leon het eerste uur op het strand volledig over zijn toeren was van zijn nieuwe omgeving met zoveel zand en wind en "ik wil hier weg"-gemopper. Of dat we op de terugrit in plaats van twee zalig slapende kindjes op de achterbank het dolkomisch krijsende duo kregen waarbij ze een wedstrijdje om ter hardst schreeuwen hielden. Heel.De.Weg.Terug. (Wij wonen vér van de zee...)

aan zee

aan zee

Vlucht zoveel je wil, huishoudelijke chaos ligt altijd op de loer (toch?). Dit keer in de vorm van een kapotte afwasmachine in combinatie met het dolkomische duo dat de plastic potjes-kast onder handen nam, compleet met in de kast kruipen en al.

chaos

Ik bespeur trouwens een nieuwe trend in mijn foto's: de Leon, seconds from disaster foto. Het duurt voor hem om een streek uit te halen even lang als ik nodig heb om mijn camera bij de hand te nemen.

Van "schattig met schelpjes spelen" tot "neen, niet in je mond!" in no time! Deze foto is helemaal hoe hij nu is, ons varkentje: bril schots en scheef en een deugnietenstreek uithalend met die heerlijk mollige handjes van hem.

schelpjes

In dezelfde categorie ook deze: van "vrolijk op de achterbank" tot "bril kapot, gezeur en file" op één foto tijd!

achterbank

En dan ga ik nu nog wat verder aftellen naar de vakantie...

4 opmerkingen:

  1. Ik hoop voor jou dat het nu snel gaat! Maar die laatste weken/dagen gaan dikwijls op één of andere manier trager vooruit... Leuk overzicht trouwens! En dat het te warm was om huishouden te doen dat is geen excuus dat is gewoon een feit!!! ��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, wat een leuk bericht! Geniet van de vakantie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor kindjes die leren stappen lijkt het mij sowieso beter om stevige schoentjes te voorzien. Ik spendeer niet veel geld aan kinderkleren, maar schoenen moeten degelijk zijn voor mijn zoon. Deze zijn alvast supercute!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, 't zal voor jullie wel niet altijd grappig zijn, maar ik vind Leon wel ne plezante precies ;-)
    Leuke foto van jullie gezin ook!

    BeantwoordenVerwijderen