vrijdag 28 augustus 2015

Alle vrije vakantie-vrijdagen op een rijtje!

Kan iemand mij eens vertellen waar de zomervakantie naartoe is aub? Wat twee maanden geleden nog een onoverzichtelijke warboel van vakantie-, werk-, opvang-, mama- & papadagen leek, is nu al voorbij of hoe zit dat? Niet te geloven dat het weer bijna herfst is, om nog te zwijgen van het nieuwe schooljaar dat voor de deur staat.



Omdat ik aan het begin van de vakantie al zo'n vermoeden had dat het wel eens sneller voorbij zou zijn dan we allemaal willen, had ik een leuk ideetje om onze grote vakantie 2015 vast te leggen. Zoals jullie misschien weten werk ik 4/5e en is de vrijdag mijn vrije dag. Eén vaste mama-dag, ook in de grote vakantie, het duurde niet lang of de hashtag #vakantievrijdag was geboren. Elke vrijdag een random momentje vastleggen en op het einde - nu dus! - een overzichtje van negen foto's. Onze grote vakantie zoals hij was.

Blog van Sabrina : #vakantievrijdag


Week 1 - We beginnen met een schoon portretje van broer en zus samen in de stoel op zo'n hete zomervoormiddag. We waren net een strandtentje gaan kopen om me te nemen naar Renesse, waar we een heerlijk dagje hadden, zoals je hier kan al kon lezen.

Blog van Sabrina : #vakantievrijdag

Week 2 - Tijd voor een play-date (op ons niet zo groene gras). Ik leerde dat twee kleutermeisjes zich uitstekend weten bezig te houden zelfs als er geen arsenaal aan activiteitjes voor ze uitgestippeld wordt. Dat was nog maar net mijn eerste échte vakantiedag, dus ik had nog even geen zin in kleuterbezigheidstherapie voorbereiden. En of het goeie vriendinnetjes zijn? Let u even op de - toevallig - matching outfits: rokje, roze T-shirt en Anna die bijgevolg voor één keer ook een staartje in d'r haar wou!

Blog van Sabrina : #vakantievrijdag

Week 3 - Ik had er net een week vakantie alleen met de kids opzitten, want de papa werkte nog, en dan durf ik als hulplijn wel eens Moeke inroepen. Hier had ik mijn kroost net in de auto geladen om daarheen te rijden. Aah, dan roepen ze "Moeeeeke" in plaats van "Mamaaaaa"...

De Bumba-liefde is trouwens nog steeds zeer groot. De boekjes worden verslonden, er slingert hier nog ergens zo'n verjaardagskaart van Anna met Bumba-muziekje rond (dansen!) en Leon kan geen scherm (TV, laptop, smartphone of gelijk wat) zien zonder "Buuumba kij-ken" te smeken. De knuffel blijft nu wel uit voorzorg in zijn bed liggen, tenzij hij hem eruit gooit want dat is ook altijd lachen, gieren, brullen.

Blog van Sabrina : #vakantievrijdag

Week 4 - Op vakantie! Waar Anna tot mijn eigen grote verbazing fan was van de kinderanimatie. Ze knutselde een echte snoepketting in elkaar en 10 seconden na het nemen van deze foto donderde die op de grond. Maar hé, we waren op vakantie en dan mogen snoepjes met zand opgegeten worden.

Ik bedenk me net dat ik geen verslagje van ons weekje in het Bollo-huisje blogde, maar dat komt omdat ik dat ging doen als ik ook ons foto-album afgemaakt had en dat is er nog altijd niet van gekomen (van onze vakantie vorig jaar trouwens ook niet, shame on me en dringend werk van maken want we hebben ons volgende uitstapje al vastliggen dus ik ga blijven achterlopen op foto-album vlak!)

Blog van Sabrina : #vakantievrijdag

Week 5 - En we deden nog eens van play-date. Dit keer "organiseerde" ik een stoepkrijt-sessie.

Blog van Sabrina : #vakantievrijdag

Week 6 - De papa was alweer een weekje gewoon aan het werk, dus ook de vakantie-vrijdag was een beetje meer business as usual, met een toerke fietsen naar de brievenbus. En dat ze de sportiviteit duidelijk van mij geërfd heeft, blijkt uit het feit dat Anna de vraag of ze "liever een grote toer of een klein toertje wou fietsen?" beantwoordde met "dan toch liever een klein toertje". Ik stelde de vraag maar omdat ik de bui al zag hangen en geen zin had om halverwege de grote toer een fietsende kleuter te moeten voortslepen met zeurende peuter die uit de buggy wil...

Blog van Sabrina : #vakantievrijdag

Week 7 - Voor de verandering was ik er eens op tijd bij met het nieuwe boekentassen kopen gebeuren. Natuurlijk werd het een roze Peppa Pig 'rij-boekentas'. Wat anders. Het was een koopje, dus als ze stuk is vervangen we ze door een degelijker model, maar niet verklappen!

2015-08-28_01-06-22

Week 8 - Oh, dit deed wel een beetje pijn. Maar collega's verdienen ook wel eens een vakantie-vrijdag dus wisselden wij een dag en kreeg ik 's morgens vroeg op weg naar het werk al een wegversperring + bijhorende verkeersopstopping cadeau. Maar ik kan Anna met haar nieuwe Peppa-boekentas wel naar school brengen op 1 september.

Blog van Sabrina : #vakantievrijdag

Week 9 - Vanmorgen, dus op de allerlaatste vrijdag van de vakantie, vonden de twee hier het wel een goed idee om eens aan uitslapen te doen. Ik wist precies niet zo goed wat ik nu met die onverwachte vrije tijd aan moest en besloot mezelf dan maar te trakteren op een kopje koffie met de Libelle. Waarna Anna binnen de minuut beneden stond. Leon heb ik dan om half negen (!) maar uit zijn bedje gehaald, hij moest ook nog wel een middagdutje doen zodat mama wat kan bloggen hé! 

En dat was onze grote vakantie dit jaar in vogelvlucht en dagelijkse momentjes. Over de 'grote' vakantie-belevenissen kon u hier eerder al lezen: we hielden een barbecue, gingen in de regen naar Mechelen, ik ging bootje varen in Brugge, we verkenden met z'n allen Leuven, we vierden onze zevende huwelijksverjaardag en eigenlijk nog zo veel meer. Zomer 2015, je zit in mijn hartje!

Hoe was jouw zomer?

PS : Wie dat nog niet gedaan heeft, doet me nog altijd een groot plezier door de Blog van Sabrina Vragenlijst in te vullen. Als je dat wil, kan je kans maken om een boek te winnen.


4 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar! Ik heb ook al kleuterfietsen of steps mogen meesleuren en met fotoalbums sta ik ook jarenlang achter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te lezen heel wat fijne vrijdagen... En het gedoe met de fiets of step die meemoet en dan hebben ze plots geen zin meer... Ja dat kennen we hier ook en dan sta je daar schoon :) En de fotoalbums... Ik heb mij voorgenomen om op 1/09 (mijn 1ste werkloze da) eraan te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen