zondag 9 augustus 2015

Mijmeringen bij zeven jaar huwelijk

Zaterdag vierden de echtgenoot en ik ons zevenjarig jubileum. Vorig jaar deden we onszelf een overnachting én beklimming van de Leeuw van Waterloo cadeau. Dit jaar namen we genoegen met eens uitgebreid gaan eten, en maakte ik de bedenking dat het wel lijkt alsof wij alleen maar getrouwd zijn om ieder jaar een excuus te hebben voor een avondje uit. Dat is natuurlijk een béétje kort door de bocht, maar ik vind het wel een fijne traditie om in ere te houden.



Blog van Sabrina : 7 jaar getrouwd

Al naargelang de bron vierden wij dit jaar ons wollen of koperen jubileum. Wol da's lekker knus om je mee te verwarmen, een zevenjarig huwelijk als warm dekentje om onder te kruipen of zoiets. En een koperen jubileum, dat vind ik toch al ferm 'voor echt'. Dat viel me dit jaar toch op, dat zeven jaar al niet meer onder 'een paar jaar' geklasseerd kan worden, maar dat dat al 'een hele tijd' is.

Want zoals dat gaat worden dan de foto's nog eens bovengehaald en dan zie je pas hoeveel er op die tijd veranderd is: mensen die mee vierden op ons trouwfeest en er nu al een tijdje niet meer zijn (onze grootouders...) en hoeveel we zelf veranderd zijn. Ouder en wijzer geworden enzo (en ook wel ... 'minder mager')

Blog van Sabrina : 7 jaar getrouwd

Ik nam de proef op de som en moet besluiten dat ik officieel niet meer in mijn trouwkleed pas. Dat vermoeden bestond al wel een tijdje en het doet maar een beetje pijn om het nu bevestigd te hebben. Ik viste mijn trouwkleed trouwens op uit de doos onder mijn bed omdat Anna met al dat gebabbel over trouwen mijn trouwkleed wel eens wilde zien.

Blog van Sabrina : 7 jaar getrouwd 

Natuurlijk ging ik die gelegenheid niet laten voorbij gaan zonder haar in mijn jurk te laten poseren, zo sentimenteel ben ik wel. Mijn hartje smolt zowat bij het zien van mijn dochter, zo fier als een echte prinses, met mijn trouwjurk aan!

Blog van Sabrina : 7 jaar getrouwd

Over sentimenteel gesproken, ik vind het hoe langer hoe grappiger dat wij op het idee kwamen om op "08-08-08" te trouwen. En dan maar zeggen dat dat gewoon was omdat dat nu eenmaal een datum was die goed uitkwam, niet dat wij dat er speciaal voor zouden doen, oh nee hoor!

Nu ben ik wel blij dat wij van de gelegenheid gebruik maakten om die speciale datum uit te kiezen. Het was ook de dag dat de Olympische Spelen in Peking begonnen omdat 8 een geluksgetal is in China. Voor u begint over dat van die 7 magere jaren: wij hebben unaniem besloten daar niet aan mee te doen of als het echt moet gewoon nog eens 7 vette jaren te doen.

Om af te sluiten een citaat uit het liedje van onze openingsdans, speciaal voor De Echtgenoot.

Liefde is alles
Wat er blijft wanneer de rest verloren is 
Leg je hand in de mijne
Tot we samen verdwijnen
Dan wordt het helder, wordt het simpel
Dan winnen we met vlag en wimpel
En zonder loopt het meestal ergens mis

13 opmerkingen:

  1. Dikke proficiat met jullie jubileum! 08/08/08 is wel een heel leuke datum! Anna is echt super schattig in je jurk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat! En dat stukje tekst is echt prachtig, hè.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met dank aan de immer geweldige Bart Peeters ;-)

      Verwijderen
  3. Proficiat! En dat het inderdaad nog eens 7 (en vele veelvouden ervan) vette jaren mogen worden!

    Schattig ook, Anna in jouw trouwkleed. Ik heb ook nog ergens zo'n foto van mij in mijn moeder haar kleed; doet toch dromen he als klein meisje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat! Doe er nog maar veel gelukkige jaren bij :-) En je dochtertje straalt in jouw jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mijn trouwkleed ligt ergens op zolder...zou ik er nog in kunnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat! :-)
    En je dochtertje in je trouwkleed: heel schattig! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n leuke foto van je dochter in jouw trouwkleed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat! Schattige foto van je dochtertje in jouw trouwkleed... Geen idee of ik nog in mijn trouwkleren pas maar vrees ervoor :-) Ik zeg bewust niet trouwkleed omdat ik in broek en blouse ben getrouwd. Was toen dus al geen jurken / rokjes-madam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik waarschuw je maar: het valt toch een beetje tegen als het echt niet meer past ;-) Tof dat je niet voor een traditioneel kleed koos, ik wou ook echt geen lange jurk, maar een kort kleedje kon nog wel!

      Verwijderen
  9. Nog proficiat! :-)
    Doe er maar vele vele jaren bij!
    Welk liedje is dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooooo Bart Peeters! Ben ik ook fan van! :-)

    BeantwoordenVerwijderen