vrijdag 14 augustus 2015

Instagram-challenge #augustbreak2015 - deel 1

Augustus is nog niet eens halfweg, maar ik toon jullie nu alvast de eerste helft van de #augustbreak2015 Instagram-challenge waar ik aan meedoe. Ik voorzie namelijk nog een vrolijk vakantieweekend met weinig tijd om te bloggen dus jullie krijgen het eerste deel van mijn augustus-projectje nu al.


Met Instagram kan ik mij nog altijd geweldig amuseren, het is voor mij zowaar een van de leukste van de social media. En dan vooral om foto's van mijn twee kindjes te spammen. Via de Instagram-feed van Renilde van mooiding kwam ik de fameuze #augustbreak2015 tegen, georganiseerd door ene Susannah Conway die ik verder eigenlijk helemaal niet ken. Maar dat doet er niet toe, het gaat er bij deze uitdaging, of challenge zo u wil, om om elke dag een foto te maken bij een opgave die Susannah voorzien heeft.

Ik heb een beetje moeten twijfelen: "ah nee, in augustus is mijn vakantie voorbij en dan heb ik daar helemaal geen tijd meer voor" versus "oh leuk, dan heb ik een projectje om mij mee te amuseren en dan maak ik eens wat andere foto's dan altijd maar van mijn kinders". Nutteloze projectjes winnen altijd bij mij en ik was nog net op tijd om mijn eerste opdracht te vervullen op 1 augustus.

Hieronder het overzicht tot nu toe:

1. Breakfast

Blog van Sabrina - Instagram

Een chocotwist koffiekoek bij de zus om ons dagje Leuven goed te beginnen. Was in feite wel al mijn tweede ontbijt die dag, maar dat telt ook!

2. Air

Blog van Sabrina - Instagram

Zomerse lucht in onze achtertuin.

3. Skin

Blog van Sabrina - Instagram

Blote kleutertenen in de speeltuin op een zwoele maandagmiddag nadat we op controle gingen bij de oogarts. Want wij combineren nog altijd het nuttige met het aangename, zoals die keer dat we naar de zoo gingen.

4. Numbers

Blog van Sabrina - Instagram

Deze had ik drie weken lang niet gemist, de cijfers die ik regelmatig op mijn bureau vind, maar ik werd weer op het werk verwacht.

5. Citrus

Blog van Sabrina - Instagram

Je ruikt echt helemaal naar pompelmoes als je hiermee doucht. Maar omdat ik deze mee had op vakantie vind ik het voor een keer niet erg om geurend als een citrusvrucht onder de douche uit te komen.

6. Notebook

Blog van Sabrina - Instagram

Ik ben geweldige fan van notitieboekjes, maar als ik er dan nieuwe koop vind ik dat ik eerst mijn oude moet opwerken, met als gevolg dat mijn verzameling ongebruike boekjes blijft aangroeien.

Onlangs nam ik echter twee nieuwe boekjes in gebruik: die met het roze randje begon ik aan het begin van de vakantie om de leuke herinneringen en vanalles en nog wat in te noteren. Het grote schrijfblok is mijn cursusschrift bij de "Meststoffen voor jouw blog"-cursus die ik volg bij Kathleen van Verbeelding, daar moet ik u binnenkort ook eens wat meer over vertellen! (Dat het geweldig leuk om te doen is kan ik u nu al verklappen.)

7. 5 facts about me


Blog van Sabrina - Instagram

1. Linkshandig
2. Onhandig
3. Intussen al 7 jaar getrouwd
4. Buitenmens
5. Boekenwurm

8. Smooth

Blog van Sabrina - Instagram

Het ding met zo'n Instagram-challenges is dat je op sommige dagen echt helemaal geen inspiratie hebt voor het woord van de dag en dus een foto van een ijsje post om smooth te illustreren. Het was wel lekker kokosijs, met gebakken ananas. Jum.

9. Earth

Blog van Sabrina - Instagram

Op andere dagen heb je dan een geweldig idee voor de foto van de dag en moet er maar een kleine fotosessie geregeld worden waarbij de dochter een wortel uit de aarde plukt. En ze daarna met smaak opeet, want het zijn echt wel de lekkerste wortels die er zijn.

10. Talisman

Blog van Sabrina - Instagram

Een echte talisman als in geluksbrenger is het niet, maar deze armband die ik sinds mijn 16e bijna dagelijks draag betekent wel veel voor mij.

Als ik hem niet draag voel ik mij een beetje onvolledig, met oorbellen heb ik dat ook. Ik vermoed dat andere vrouwen dat hebben met make-up, dat ze niet graag buitenkomen zonder, maar dat kan ik niet weten want dat draag ik niet.

11. Edge

Blog van Sabrina - Instagram

Geen spectaculaire afgrond, maar wel op de rand tussen vakantiegevoel en het jachtige werkritme waarvan ik weer in de ban dreig te raken. En dus stond ik die dag op mijn Birkenstocks op kantoor. Thuis ben ik zowat met die sloffen vergroeid maar om te gaan werken wissel ik ze liefst in voor iets deftigers. Behalve als ik het vergeet hé!

12. Yellow

Blog van Sabrina - Instagram

Is dat niet de titel van het mooiste Coldplay liedje ooit? Ik vind van wel en luisterde zelfs nog eens naar hun hele eerste album, aargh, zo schoon! Het banaantje is natuurlijk ook geel, mooi meegenomen, nietwaar.

13. Last year

Blog van Sabrina - Instagram

Ik was er zowaar een beetje van gepakt om te beseffen dat deze foto dag op dag een jaar geleden genomen werd. Ik herinner mij nog al te goed de gigantische zucht van opluchting toen onze man eindelijk zelfstandig kon zitten, een maand voor zijn eerste verjaardag. Ik schreef er toen zelfs een blogbericht over. En nu, een maand voor zijn tweede verjaardag is onze opluchting minstens even groot dat meneer Leon zijn eerste echte stappen alleen door huis zet. Oef! Hij komt er wel, op zijn eigen tempo.


Deze Instagram-challenge loopt nog door in de hele maand augustus, de volgende opdracht is favourite smell. Wie niet kan wachten tot ik hier het volgende overzichtje plaats kan me al rechtstreeks volgen op Instagram. Mijn account zit wel achter een slotje, maar laat dat je niet afschrikken, als je het lief vraagt heet ik je met plezier welkom op mijn Instagram-plekje.

En ja, ik besef wel dat het misschien een heel klein beetje contradictorisch is om privé te Instgrammen en hier dezelfde foto's openbaar te maken. Als ik daar een logische verklaring voor kan geven kom ik er nog eens op terug, maar het heeft er mee te maken dat ik het niet nodig vind dat foto's van mijn kinderen zomaar all over the Instagram gaan rondzwerven.

Dus als u  me wil gaan volgen, zeg niet dat ik u niet gewaarschuwd heb voor grote dosissen schattigheid van mijn olijke duo!

Zijn er nog Instgram fans aanwezig?

7 opmerkingen:

  1. Aan Instagram doe ik niet, maar ik vind het wel leuk om foto's van anderen te zien ;-) De jouwe zijn heel mooi! Dat met oorbellen en geen make-up heb ik ook! Verder ben ik benieuwd naar de Meststoffencursus, heb me niet ingeschreven omdat ik zelf nog wat schrijfwerk voor de boeg had.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De eerste lessen van de Meststoffencursus vond ik alvast heel leerrijk en ook heel plezierig om te doen. Ongetwijfeld schrijf ik er hier nog wel eens wat over :-)

      Verwijderen
  2. Ik heb de foto's uiteraard al gezien maar ik vind het wel leuk om hier nog wat meer verhaal achter de foto's te krijgen! Ik heb ook overwogen mee te doen maar ik zag heel wat woorden waarvan ik dacht: wat zou ik daar nu moeten bijzetten? dus heb ik het maar zo gelaten :)
    Dikke proficiat trouwens voor Leon!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmja, de laatste dagen heb ik wat meer moeite om foto's te vinden bij de opdrachten, maar nu ik eraan begonnen ben wil het ook compleet maken! En dankjewel, zo'n opluchting dat hij in huis al alleen rondstapt, dat kan je je niet voorstellen! :-)

      Verwijderen
  3. Ha Yellow. Toen Coldplay nog goeie muziek maakte :-)
    Leuke foto's en super van Leon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo kan je het wel stellen :-) Wat Coldplay tegenwoordig uitvoert zegt me niet zo veel meer.

      Verwijderen
  4. Ik heb geen Instagram en ben dus blij dat je hier ook de foto's deelt :-)

    Mooie armband! En vooral: hoera voor Leon! Die neemt gewoon rustigjes zijn tijd voor alles en geef hem maar eens ongelijk; een mens zou er soms misschien beter een voorbeeld aan nemen :-)

    BeantwoordenVerwijderen