Pages

zondag 6 september 2015

25 questions tag

Inge van de fijne mamablog La vie en mama tikte mij voor de 25 questions tag, wat mij een hele leuke lijkt om in te vullen. Merci, Inge!



Maar omdat 25 vragen er nogal wat zijn, stel ik voor dat we onmiddellijk overgaan naar de orde van de dag:

1. Heb je huisdieren?

Momenteel twee kippen, die dan wel niet echt in huis zitten, maar ons wel dagelijks van eitjes voorzien en vakkundig onze etensrestjes verwerken.

Binnenkort (we hopen het nog te kunnen uitstellen tot volgende lente) komen er waarschijnlijk een paar konijntjes bij wegens dat we Anna dat een tijdje geleden beloofden en ze het dus echt nog niet vergeten is. Ze zorgt er op tijd en stond voor dat wij het zeker ook niet vergeten...

2. Noem drie dingen op die het dichtst bij je zijn.

Een lege beker koffie, een leeg potje chocomousse en een kaarsje op de salontafel.

3. Hoe is het weer nu?

Herfstig, boehoe. Herfst is gezellig, maar zo een beetje nazomer daar had ik ook nog wel zin in.

4. Rij je met de auto? Zo ja, heb je al eens een ongeluk gehad?

Ja en een beetje, t.t.z. één keer is er een (wellicht) dronken bestuurder ingereden op mijn geparkeerde auto op de parking van de supermarkt. Tof, zo buitenkomen met je boodschappen en een groepje ramptoeristen rond je auto verzameld zien staan.

En één keer was ik vergeten dat er al altijd een verlichtingspaal vlak voor onze deur gestaan heeft. Ik was gehaast, moet achteruit de - drukke - weg oprijden en was die paal wat uit het oog verloren. Mijn auto heeft enkel nog een schrammetje om mij er aan te herinneren.

5. Hoe laat was je deze morgen wakker?

07.21u, begot! Zo uitzonderlijk laat schoot ik vanmorgen pas wakker van een kleutermeisje dat onze slaapkamer binnengeschuifeld kwam.

6. Wanneer heb je voor het laatst gedoucht?

Gisterennamiddag, na een poetsvoormiddag. Niet vanmorgen omdat ik vandaag geen enkele verplichting buitenshuis had en dan durf ik dat al eens overslaan.

7. Wat is de laatste film die je hebt gezien?

"The King's Speech", die al sinds februari op onze digicorder stond. Helemaal mijn soort film. Sterk geacteerd door topacteurs. Dan vind ik het jammer dat ik tegenwoordig zo'n moeite heb om me op een film te kunnen concentreren en er niet bij in slaap te vallen.

8. Wat staat er in je laatste sms'je?

Ik heb mijn gsm niet bij de hand. Eens denken, volgens mij de echtgenoot die me gisterennamiddag liet weten dat ik met een gerust hart kon verder winkelen want dat hij nagekeken had dat er nog genoeg geld op onze rekening stond.

9. Wat is je ringtone?

In elk geval een heel onorigineel muziekje dat ik regelmatig bij anderen ook hoor.

10. Ben je al eens in een ander land geweest?

Ja, een paar andere landen. Maar niet bijzonder veel.

11. Hou je van sushi?

Geen idee, wegens dat ik het nog nooit echt geproefd heb. Het zegt me ook wel niet zoveel.

12. Heb je ooit medicijnen geslikt om sneller in slaap te vallen?

Neen, ik heb bijzonder weinig problemen om in slaap te vallen.

13. Waar doe je je boodschappen?

Meestal in de Alvo of de GB (allez, Carrefour).

14. Heb je broers en zussen?

Eén jongere zus en één jonger broer.

15. Heb je een computer of een laptop?

Een laptop.

16. Hoe oud zal je zijn de volgende keer dat je je verjaardag mag vieren?

33, dit jaar nog.

17. Draag je een bril of lenzen?

Al vele jaren een bril en nog nooit lenzen. Ook niet van plan, zelfs niet nu ik met het grootste gemak zoonlief dagelijks een lens aan- en uitdoe.

18. Verf je je haar?

Neen, al heb ik in mijn tienerjaren geëxperimenteerd met acajou en dergelijke. Zo lang ik gespaard blijf van grijze haren hou ik het nu naturel.

19. Wat ben je vandaag nog van plan?

Een beetje depri worden dat het weekend weeral voorbij is, een beetje lezen en gaan slapen.

20. Wanneer heb je voor het laatst gehuild?

Een paar dagen geleden had ik het weer even moeilijk met het aanvaarden van de moeilijkheden waar Leon mee geconfronteerd wordt. Zijn verjaardag komt eraan en dat brengt een hele hoop gevoelens mee naar boven...

21. Wat is je favoriete pizzabeleg?

Euhm, alles? Behalve salami, dat lust ik echt niet. En veel mozzarella, als het kan.

22. Eet je liefst een hamburger of een cheeseburger?

Allebei? Of doe toch maar een cheeseburger.

23. Heb je al eens een nachtje doorgetrokken?

Dat is wel eens voorgevallen in mijn studententijd (om te studeren hé!), maar zal niet vaak geweest zijn.

24. Wat is de kleur van je ogen?

Bruin / groen-achtig.

25. Merk je het verschil tussen Pepsi en Coca Cola?

Zeer zeker wel, met een absolute voorkeur voor ijskoude Cola Zero uit een blikje.

Zo dan, plezant lijstje om in te vullen en om bij anderen te lezen. Ik heb echter de indruk dat het lijstje al goed zijn ronde deed, dus ik ga het taggen van andere bloggers overslaan. Voel je gerust vrij om de vragen over te nemen en te laten weten als jij ze invulde, dan kom ik zeker lezen!

12 opmerkingen:

  1. Acajou, dat wil ik ook eens proberen! ooit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mja, ik klasseer dat toch onder 'jeugdzonde', denk niet dat ik er mij nog ooit aan waag :-)

      Verwijderen
  2. Leuk dat je het al zo snel invulde!!! ALlé gij, de Alvo... Ik zou hier écht niet weten waar ik dat moet vinden in de buurt. En ik heb gelachen met uw sms'je :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja maar ja, ik stond al bijna in de winkel toen ik bedacht dat ik geen flauw idee had of ik wel nog geld had :-) :-)

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Ik had er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan dat dat dan zo'n plaatselijk fenomeen is, "den Alvo"!

      Verwijderen
  4. Sabrina, ok als ik dit stokje overneem?
    P.S. Ik ken Den Alvo wél... Er is er één bij mijn ouders in de buurt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, leuk! Alvo-kenners mogen dat :-) Ik kom zeker lezen.

      Verwijderen
  5. Oh, ik vulde het nog niet in. Doe ik even :-) Altijd leuk hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tof dat je 'm ook invulde, ik kom eens piepen!

      Verwijderen
  6. Hihi, ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar wat je allemaal geshopt hebt, dat er genoeg geld op de rekening moest staan ;-) (al zijn het waarschijnlijk gewoon dagdagelijkse boodschappen en geen ik-laat-mij-eens-compleet-gaan-geshop).

    Sterkte met het aanvaarden van Leons moeilijkheden! Kan mij niet inbeelden hoe dat soms op jou moet wegen. Maar ook: die komt er wel hoor, als ik zie wat er hier op de blog verschijnt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had tijd en zin om voor mezelf te gaan kleren kopen en dus had ik écht geen tijd om ook nog na te kijken of ik wel geld had. Toch een beetje laten gaan dus :-) :-)

      Verwijderen