Pages

maandag 14 september 2015

Feestweekend met Playmobil Super 4

Er zijn van die weekends met een gouden randje, en het voorbije weekend krijgt van mij zelfs een stevige gouden kader.



In de eerste plaats omdat we Leon zijn tweede verjaardag (vorige vrijdag) uitgebreid gevierd hebben.

We begonnen vrijdag met cadeautjes en taart en brachten allemaal samen Anna naar school. Papa had namelijk voor de gelegenheid ook een dagje verlof dat we invulden met een uitstapje naar Ikea (omdat elk tweejarig jongetje daarvan droomt, niet? Of was dat z'n mama?) We kwamen thuis met - ondermeer - een allerschattigst rood kindertafeltje en stoeltjes en waren mooi op tijd om Anna van school te halen en zoals elke week gingen we bij moeke frietjes eten.

Blog van Sabrina : Jarig!


Zaterdag deden we brunch en taart en cadeautjes en zingen. Leon genoot met volle teugen van de hele familie die speciaal voor hem "Lang zal hij leven" zong!

Blog van Sabrina : Brunch

Zondag dan trokken we op uitnodiging van WalkieTalkie naar Brussel voor de voorstelling van de Super4-speelgoedreeks van Playmobil. Geloof het of niet, maar de uitnodigingen voor blog-events en van die dingen vliegen mij (nog!) niet om de oren, dus toen ik deze in de bus kreeg wilde ik er graag bij zijn. Zeker omdat het hier gaat om Playmobil, ons allerfavorietste speelgoed. Eerlijk waar, sinds de Sint vorig jaar het Playmobil prinsessenkasteel bracht voor Anna staat het onafgebroken in de living én wordt er echt elke dag mee gespeeld. Bovendien is het ook jeugdsentiment ten top en gelukkig bewaarde moeke de Playmobil waar ik als klein meisje mee speelde zodat Anna ook daar nu nog mee kan spelen. Zo veel hartjes daarvoor.

Blog van Sabrina : #playmobilsuper4

Er is ook al een TV-serie met de vier superhelden van Super 4 in de hoofdrol, je zag ze vast al eens voorbijkomen op Ketnet: Ridder Alex, Piraat Ruby, Agent Gene en Feetje Twinkle. En om te vieren dat hier nu ook bijhorende speelgoedfiguurtjes van zijn, mochten wij naar de Brusselse Kinepolis. Dat we naar de cinema gingen was voor Anna al een feest op zich, en we werden ook nog eens bijzonder feestelijk ontvangen met Playmobil om mee te spelen à volonté, hapjes en drankjes voor groot en klein en heel veel aanwezige bloggers en hun kroost. Grappig hoe veel bekende blogkindjes ik zag lopen en zo eerder herkende dan hun bloggende mama's.

Blog van Sabrina : #playmobilsuper4

Hoogtepunt voor Anna was wel degelijk de vertoning van twee afleveringen van de Super 4-reeks, met Alex, Ruby, Gene en Twinkle die op voorhand 'in het echt' even acte de présence kwamen geven. Na afloop was er nog tijd voor een hapje en kon Anna zich laten schminken als een echt Twinkle-feetje. Stilaan werd het tijd om onze jongens te gaan opzoeken en mits enig getreuzel (want aan elke tafel met speelgoed moest nog even haltgehouden worden!) vonden we hen terug aan de voet van het Atomium. Omdat Leon nog wat klein is voor een bioscoopbezoek gingen vader en zoon in tussentijd op verkenning in Mini Europa.

Blog van Sabrina : Mini Europa

Blog van Sabrina : Atomium

Terug thuis konden we nog smullen van taart en dessert-overschotjes van het verjaardagsfeestje en werd het ook wel tijd voor een inhaalbeweging van was, strijk, school- en werkweekvoorbereiding. Maar na een weekend waar je nog een ganse week kan van nagenieten, neem ik dat er graag bij.

Zo lag onze salontafel er 's avonds bij: "Mama, het boekje mag je nog niet opruimen want daar ben ik nog uit aan het kiezen."

Blog van Sabrina : #playmobilsuper4


Hoe was jullie weekend?

PS : Niet vergeten na te kijken of jij de winnaar van de Blog van Sabrina Vragenlijst-give away bent!

8 opmerkingen:

  1. Jaaaaa hier liggen de boekjes er ook nog. Ondertussen is bijna het volledige boekje aangekruist met "voor mijn verjaardag, voor sinterklaas voor zomaar en voor als de tweeling jarig is he mamaaaaaaaaaa" Leuk je weer gezien te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Shame on Playmobil dat ze ons niet vroegen! Koop ik ook nog eens een ganse villa van hen :-) En nu serieus: dat zag er echt een supertof verjaardagsweekend uit! En nog eens hieperdepiephoera voor Leon!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik de verslagjes lees ben ik des te meer ambetant dat ik er niet bij kon zijn, dan krijg je eens een uitnodiging :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, super tof om jullie eens in het echt te zien! Echt wel grappig, hè, "jij moet villa speelmama zijn" ;-)
    En hip hip hip hoera voor Leon! Hij zag er zondag precies toch nog wat kleiner uit dan 2 jaar. Proficiat met de jarige! En wat voor lekkers heb je allemaal gemaakt! Is dat linksonder tiramisu en rechtsonder koekjespudding? Of chocomousse? Het ziet er heerlijk uit!!
    En ik voeg jou eindelijk eens toe op mijn blog met links naar andere toffe blogs, shame on me dat ik dat nog niet eerder had gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bananentiramisu & chocolade-speculaastaart, receptjes volgen ;-)

      Verwijderen
    2. :-) dank om ze te delen!!
      En hier ligt het playmobil-boekje ook nog steeds om te kiezen ;-)

      Verwijderen
  5. Hoera voor Leon!

    Grappig wel, je opmerking over dat "is het niet vooral voor mama"-uitstapje naar Ikea :-)

    BeantwoordenVerwijderen