dinsdag 1 september 2015

Instagram-challenge #augustbreak2015 - deel 2

In augustus nam ik via Instagram deel aan de #augustbreak2015-challenge. Deel 1 zagen jullie hier al en nu het onverbiddelijk september is krijgen jullie ook nog het tweede deel van de uitdaging.



Eerlijk is eerlijk, ik moet toegeven dat bij momenten de fut er een beetje uit was en het soms zoeken was naar een onderwerp om te fotograferen bij de opdracht van de dag. Maar ik heb het wel volgehouden, mijn innerlijke neuroot werd héél zenuwachtig bij het idee om met een onvolledige reeks achter te blijven. Voorlopig ga ik de Instagram-challenges wel laten voor wat ze zijn. (Denk ik. Of er moest er zich een hele leuke aandienen.)

In elk geval, hieronder #augustbreak2015, deel 2!

14. Favourite smell

Blog van Sabrina : #augustbreak2015 - deel 2

Geuren kunnen toch iets geks doen met een mens. Elke keer ik dit kaarsje aansteek denk ik terug aan ons leuke dagje uit in Leuven, waar ik dit kaarsje kocht in Dille & Kamille. Al is de geur precies al wel fel geminderd tegen de eerste keren dat ik het aanstak.

15. Art

Blog van Sabrina : #augustbreak2015 - deel 2

Kinderkunst van de kleuter die voor het eerst tekeningen helemaal inkleurt. Voorheen was ze al tevreden met enkel goedgemikte lijnen op het blad. Dat ze nu de prinses (what else) voorziet van zo'n levendig kleurenpalet is een hele kunst.

16. Fire

Blog van Sabrina : #augustbreak2015 - deel 2

Hetzelfde kaarsje van twee foto's geleden. Hier stak ik het aan na een heel gezellig (maar druk, want bijna evenveel kleuters als volwassenen!) avondje met vrienden. Om een beetje te mijmeren bij een vlammetje, als het ware.

17. Reading

Blog van Sabrina : #augustbreak2015 - deel 2

Af en toe sluit ik mezelf op in de badkamer voor de topcombinatie bad & boek. Ik las in augustus "All the the light we cannot see" van Anthony Doerr. Zou wel eens mijn boek van het jaar kunnen zijn. Aanrader!

18. Look up

Blog van Sabrina : #augustbreak2015 - deel 2

Als ik opkijk van mijn pc op het werk heb ik zicht op de klok. En hoe korter bij vijf uur, hoe vaker ik opkijk. Tien minuten kunnen lang duren.

19. Sweet delights

Blog van Sabrina : #augustbreak2015 - deel 2

Ik herinnerde mij deze snoepjes als geweldige tandenplakkers, maar dat lijkt geweldig goed mee te vallen.

20. Two

Blog van Sabrina : #augustbreak2015 - deel 2

Wat anders dan een foto van deze twee?

21. Real life

Blog van Sabrina : #augustbreak2015 - deel 2

Real life, dat is een normaalgezien vrije vrijdag inruilen en gaan werken om je dochter op 1 september zelf naar school te kunnen brengen. En prompt in een verkeersopstopping terechtkomen op weg naar het werk. Maar het helemaal waard als je ziet hoe blij dochter is dat mama meegaat op de eerste schooldag.

22. Curves

Blog van Sabrina : #augustbreak2015 - deel 2

Dieptepunt qua inspiratie voor de challenge. Tegen 's avonds nog altijd geen idee wat ik met de opdracht van de dag aanmoest en dan maar geprobeerd van selfie van mijn curves te doen. Het is wat het is.

23. Water

Blog van Sabrina : #augustbreak2015 - deel 2

Ik leende een foto van de echtgenoot: hij maakt regelmatig met Anna een fietstochtje naar de boten. Geen gebrek aan water in de vorm van kanalen in onze gemeente, maar die bruggen opfietsen altijd!

24. In the distance

Blog van Sabrina : #augustbreak2015 - deel 2

Eentje van eerder dit jaar aan zee. Mijn meisje, in de verte.

25. Green


Blog van Sabrina : #augustbreak2015 - deel 2

Groene thee fan for life!

26. Door


Blog van Sabrina : #augustbreak2015 - deel 2

Even diep ademhalen, sleutel omdraaien en begroet worden door twee *enthousiaste* kindjes na een lange werkdag.

27. Favourite recipe


Blog van Sabrina : #augustbreak2015 - deel 2

Intussen ook klaargemaakt en het is een nieuw favorietje. Lekker!

28. In my bag


Blog van Sabrina : #augustbreak2015 - deel 2

Dingen die een mens doet voor Instagram: de inhoud van haar sjakos omkieperen. Dit is een 'opgeruimde tas'-fase. Dit was trouwens op een vrijdag en op vrijdag eten we frietjes bij moeke. Het zou kunnen dat ik mijn tas daar vergeten was en dat ik dan 's avonds de echtgenoot er nog langsgestuurd heb om mijn sjakos op te halen zodat ik alsnog deze foto zou kunnen posten. De dingen die een mens doe voor Instagram...

29. Listening


Blog van Sabrina : #augustbreak2015 - deel 2

Zo'n dag waarop je gewoon in stilte was wilt lummelen om dan gestoord te worden door: "Maar mama, ik weet niet wat ik kan doen????" (x37), de buren die het gras afrijden, grote verbouwingswerken lijken te doen en druk verkeer op de weg. We zijn dan maar een terrasje gaan doen en een ijsje gaan eten.

30. Smile


Blog van Sabrina : #augustbreak2015 - deel 2

Ik wilde wel graag een smile van mezelf, maar ben niet zo'n fan van foto's van mezelf. Op deze lijkt het toch een béétje of ik lach, he?

31. August was...


Blog van Sabrina : #augustbreak2015 - deel 2

...veel te snel voorbij!

6 opmerkingen:

  1. Dat ziet er een leuke maand uit! En qua inspiratie-dieptepunten valt dat toch reuze mee? Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind toch ook wel dat je die Challenge goed doorstaan hebt :) En dat recept was dus geslaagd? Goed om te weten ik wil het ook wel eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja van die dieptepunten merk ik toch ook niets, zelfs die curves :-)
    Inhoud van je handtas. Zal er bij mij ongeveer ook zo uitzien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke reeks weer; ik vind die laatste foto waarop je maar een "beetje" lacht wel een hele mooie eigenlijk!

    En benieuwd naar All the the light we cannot see, staat hier klaar in de kast!

    BeantwoordenVerwijderen