Pages

woensdag 23 september 2015

PERSOONLIJK - Twee Liebster Awards voor de prijs van één!

Geen idee welke goden mij ineens gunstig gezind zijn, maar kreeg ik eindelijk mijn allereerste Liebster-award - dankjewel Annelore van Compleetgeluk!! - dan belandde er nog voor ik die eerste officieel in ontvangst kon nemen een tweede bij mij via Ann van En toen werd ik mama - waarvoor ook veel dank!





Een Liebster-award is een manier om een kleinere blog een keer in het zonnetje te zetten en via een aantal vragen de persoon achter de blog wat beter te leren kennen.

Ik hoop dat jullie het mij niet kwalijk nemen dat ik mijn twee nominaties hieronder combineer, ik zal eerst de vragen van Annelore beantwoorden en daarna die van Ann.

Hier gaan we!

1. Wat is je favoriete taart?

Geen fancy schmancy nieuwerwetse taart, maar zo'n taart die je vroeger op zondag bij de bomma at: kriekenvlaai, abrikozentaart, of smurfenvlaai, doe maar smurfenvlaai!

Eigenlijk zouden we dat toch opnieuw moeten invoeren, zo een stukje taart bij de koffie op zondagnamiddag.

2. Welke once-in-lifetime-experience zou je toch nog eens opnieuw willen doen?

Mijn trouwdag vond ik een tamelijk once-in-a-lifetime dag die ik met plezier nog een keer zou willen beleven.

3. Waar mogen ze je 's nachts voor wakkermaken?

Eigenlijk word ik 's nachts liever helemaal niet wakker gemaakt, eerlijk gezegd.
Alleen mijn kindjes, als die mij 's nachts nodig hebben mogen ze mij wakker maken. (Maar liever niet hé! Ik ben nog al gehecht aan mijn slaap.)

4. Met welke kleur zou je jezelf vergelijken?

Misschien omdat het de tijd van het jaar is, maar ik dacht aan een rustige herfstkleur. Okergeel ofzo. Vraag me wel niet waarom.

5. Wat is je ultieme feel good nummer?

Wie mij een beetje kent zal het niet verbazen dat ik niet zo van de uitbundige, vrolijke muziek ben.

Een liedje dat wel helemaal bij mijn muzieksmaak past én waar ik instant goedgezind van word is deze Fool for love van Lord Huron, een band die ik verder totaal niet ken.

Dit was zo'n onbekend liedje dat ik een keer op de radio hoorde waarna ik ben gaan zoeken van wie het was. We placeerden daar een danske op in onze living en soms kreeg ik dan de vraag: "Mama, zet je nog eens jouw lievelingsliedje op?" *zo veel hartjes daarvoor*



* * *

En dan nu de vragen van Ann :

1. Wat is de beste film die je ooit gezien hebt en waarom?

Ugh, ik heb hier even een black-out want blijkbaar heb ik niet echt een favoriete film.

Of wacht, als ik er echt eentje moet kiezen dan wordt het Billy Elliot.
Die heb ik al vaak gezien en zou ik zo nog een keer kijken: goed geacteerd, Engels, fijne muziek, ontroerend...

2. Welk gerecht heb je echt helemaal onder de knie? (Waar kan je dus mee uitpakken als er bezoek is.)

Er zijn wel een paar gerechtjes die ik goed kan klaarmaken, maar dat zijn daarom nog geen gerechten om mee uit te pakken bij bezoek. Wie hier op bezoek komt mag zich verwachten aan simpel maar (hopelijk!) lekker eten en ik deelde mijn favorietjes hier en hier al: op mijn aperitiefglaasjes en bananentiramisu durf ik te vertrouwen!

3. Deel de laatste foto die je gemaakt hebt. Waar was je? Met wie? Wanneer?


Blog van Sabrina : Liebster!

Euhm ja, ik moet mij nog bekwamen in de edele kunst der foto's maken van mijn koffie voor op Instagram. Vandaar deze foto van een paar dagen geleden. Plus, zo'n jummie krakeling dat is dus maar 1 Weight Watchers punt en zo'n mini muffintje dat zijn er amper 2, kleine hapjes nemen is de boodschap!

4. Waarom ben je met bloggen begonnen? Waarover schrijf je het liefst?

Omdat ik eindelijk genoeg lef had om ook te doen zoals al die andere bloggers die ik al vele jaren las. Dat was net voor ik zwanger werd van Leon. Tijdens die zwangerschap heb ik helemaal niet geblogd en na Leons geboorte heb ik de draad weer opgepikt, ook omdat ik toen het verhaal van de ogen van Leon wilde delen.

Het zal u niet verbazen dat ik het liefst schrijf over mijn kindjes...

5. Wat is je favoriete blogpost? (Degene waar je het meest trots op bent.)

Ik vind het moeilijk om er eentje uit te kiezen, maar als ik in mijn statistieken zie dat deze weer wat aandacht kreeg, dan word ik daar blij van.

Vanmorgen betrapte ik mijn slechtziende peutertje met een boekje in de zetel. Dat doet hij dan helemaal alleen en uit zichzelf, oh dan smelt mijn hartje toch.

6. Wat is je meest gelezen blogpost? Had je dat verwacht?

Deze kreeg en krijgt nog steeds regelmatig bezoekers. Dat had ik niet echt verwacht op het moment dat ik hem schreef.

Kan je geloven dat zo goed als al dat speelgoed intussen al verbannen is naar de stapel waar hij veel te groot voor geworden is? Oh help! En misschien moet ik maar eens een update schrijven over ons favoriete peuterspeelgoed.

7. Wat is je favoriete uitspraak? (De mijne is bijvoorbeeld 'Be the change you want to see in the world')

Het is moeilijk kiezen tussen :

Life begins at the end of your comfort zone

of

Not my circus, not my monkeys.

8. Als je iets aan jezelf mocht veranderen, wat zou dat dan zijn?

Awel, uiterlijk wil ik niet direct vanalles veranderen (zegt zij die weer eens aan het Weight Watchen is en ongeveer net hersteld is van de schok van die keer dat ze dit weekend haar haren liet kortwieken, hahaha).

Innerlijk wil ik graag meer zelfvertrouwen om mijn eigen intuïtie te volgen. Maar ik vind dat ik daarvoor op de goeie weg ben!

9. Wat is de beste dag van je leven tot nu toe?

Ik ga hiervoor verwijzen naar de vraag hierboven over een once-in-a-lifetime experience.
(En dus niet de geboortedagen van mijn kindjes, want die dagen zelf waren een beetje te veel van het goede. Mijn trouwdag was exact de juiste hoeveelheid van het goede!)

10. Heb je ergens spijt van? Wat zou je graag opnieuw doen als je de kans had?

Spijt, daar doe ik niet aan mee.

11. Stel dat je een magische lamp vond en drie wensen mocht doen, welke zouden dat dan zijn? (en geen cliché-antwoord zoals "vrede op aarde" :-))

- Leon genezen van zijn slechtziendheid
- Anna's oortje genezen
- Alle dagen mooi weer en altijd vakantie

Al mogen die eerste twee wensen mijn kindjes wel niet veranderen van wie ze nu zijn, want dan heb ik ze liever zoals ze nu zijn. Echt waar. De moeilijkheden die op hun pad komen omwille van hun aandoening/beperking, dié mogen wel ineens magisch verdwijnen. Zelf moeten ze vooral blijven wie ze zijn, en zij zijn nu eenmaal wie ze zijn mét al hun talenten en beperking. Slaat dat ergens op?

Die laatste wens kan dan weer niet vlug genoeg in vervulling gaan!

* * *

Strikt genomen is het nu aan mij om vragen te bedenken en andere blogs te nomineren, maar dat ga ik aan me laten voorbij gaan als u me excuseert. Of welke blog - die ik misschien zelfs nog helemaal niet ken - wil jij graag eens in het zonnetje plaatsen? Let's share the love!

Oh ja, en dan zijn er nog die andere awards waarvoor ik genomineerd ben: de Belgische Mom Blog Awards van mamaexpert. Jullie mogen daar allemaal op mij stemmen, hoor!

12 opmerkingen:

  1. "spijt, daar doe ik niet aan mee"---> Topmadam jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. voor mij ook graag een stukje kriekenvlaai!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen, en mooi liedje idd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke antwoorden :) Maar euh, aan spijt doe ik ook niet mee, maar hebben we niet allemaal dingen die we jammer vinden, die we misschien anders hadden aangepakt als we een tweede kans kregen of die we wel anders zouden willen maar zelf geen invloed of macht over hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goh ja, zo zullen er zeker wel dingen zijn, maar ik probeer echt heel hard om daar niet wakker van te liggen/spijt van te hebben. "Het is wat het is," had ook mijn favoriete uitspraak kunnen zijn. Of ik ben te koppig om dat toe te geven, dat kan ook...

      Verwijderen
  5. Not my circus, not my monkeys... Nog nooit gehoord maar die ga ik zeker onthouden, ik denk dat ik hem nog veel zal kunnen toepassen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je zal ervan versteld staan op hoeveel situaties je hem kan toepassen! :-)

      Verwijderen
  6. Ik houd er ook niet van om 's nachts wakker gemaakt te worden. Maar voor patat met mayonaise mag het.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmm, kriekenvlaai!
    Ik ben benieuwd naar je nieuwe kapsel! :-)

    En: proficiat met je Mom Blog Award-nominatie!

    BeantwoordenVerwijderen