Pages

zondag 18 oktober 2015

HAPPY DAYS - najaarseditie

In mijn rubriekje "happy days" geef ik af en toe een overzicht van onze leuke momenten die ik op foto wist vast te leggen. De vorige keer lijstte ik mijn vrije vrijdagen van de zomervakantie op. Dus er mag nu wel eens een najaarseditie komen dacht ik zo. Ook al omdat het hier de laatste tijd een beetje serieus was, zo met mijn herfstblues en werk troubles. Tijd voor wat luchtigers, hier komen onze herfstige happy days!



Blog van Sabrina : Happy Days

Ook al lijkt het alweer een eeuwigheid geleden, het is echt nog niet zo lang geleden dat het schooljaar nog nieuw was. En daar hoort ook een traditioneel foto-momentje bij.

Blog van Sabrina : Happy Days

Onze peuter bekwaamt zich tegenwoordig vooral in 'ik ben twee en ik zeg nee'-gedrag, maar als hij frisgewassen in pyjama gaat zitten boekje lezen dan scoort hij weer wat bonuspunten.

Blog van Sabrina : Happy Days

Ons feestweekend zat zo vol dat het er niet van kwam om op tijd cakejes te bakken voor Leons verjaardagsfeestje bij de onthaalmoeder en dus schudde ik deze op een doordeweekse maandagavond uit mijn mouw. Bonuspunten voor mezelf qua huismoederlijkheid. En extra bonuspunten voor het herfstweer dat mijn bakkriebels weer helemaal activeerde.

Blog van Sabrina : Happy Days

Of ik er nu eigenlijk happy mee ben of niet, daar ben ik nog niet helemaal uit. In elk geval liet ik een paar weken geleden mijn haren kortwieken.

Blog van Sabrina : Happy Days

Hier hoort een woordje uitleg bij: ze zijn tegen de miertjes aan het roepen dat het bedtijd wordt. Ik heb kinderen die zich daar mee amuseren, ja.

Blog van Sabrina : Happy Days

Wij amuseerden ons ook op de Dag van de Landbouw, een prachtige nazomerdag om te gaan koeien kijken. Da's altijd scoren bij ons kleine boertje, en ook bij z'n vake.

Blog van Sabrina : Happy Days

Dat is het loopje van een stoere peuter die zonet werd ingeschreven om naar school te gaan. Na de paasvakantie is het zover!

Blog van Sabrina : Happy Days

Nog eentje die oefent op d'r loopjes: "Papa, je moet me helpen oefenen met lopen want op school kan ik nooit winnen." Erg genoeg moet ik toegeven dat haar conditie al merkelijk verbeterd is nu ze af en toe loopwedstrijdje speelt met papa.

Blog van Sabrina : Happy Days

Appeltaart op zondagavond, ik zei toch al dat de bakkriebels weer geactiveerd werden. En dankzij van die pakjes deegmix van bij Albert Heijn is er echt niks aan.

Blog van Sabrina : Happy Days

Om de zoveel maanden moeten we met Leon voor z'n lens op controle bij de ocularist in een optiekzaak in Antwerpen. We staan dan altijd véél langer in de file dan dat we er binnen zijn. Maar dat we deze keer voor het eerst met Leon in het speeltuintje op het gezellige plein aan de optiekzaak konden spelen, maakte veel goed.

Blog van Sabrina : Happy Days

Beertje Kol, zo heet de klasknuffel in Anna's klas. Elke avond gaat hij met het 'kindje van de dag' mee naar huis. Ons kindje van de dag had natuurlijk weer het geluk om op een vrijdagavond voor een verlengd weekend beertje Kol mee naar huis te krijgen. Dat het dolle pret en grote liefde was ziet u aan bovenstaande "Kollage" (sorry...).

Blog van Sabrina : Happy Days

Onlangs kwam Anna met de boodschap dat ze eens graag popcorn wou proeven en dus maakten wij gisteren onze eigen popcorn. So far, so good, maar die verrekte velletjes aan die popcorn, dat was toch maar niks voor onze kieskeurige kleuter... Die ook nog wist te vertellen dat het wel leek of popcorn van papier gemaakt werd.

Blog van Sabrina : Happy Days

Dit, tenslotte, is het gezicht van een peuter die voor de verandering de veldslag om het 'mooi in je stoeltje blijven zitten om te eten' verloren had. Ongeveer de volle vijf minuten zaten we gezellig allemaal samen aan tafel zonder drama! Happy days!

10 opmerkingen:

  1. de foto van je dochter aan het lopen is geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niks dan herkenbare dingen. Alleen is Kasper al in mei ingeschreven, stad...
    De tractatie voor kasper zijn verjaardag kwam bij ons ook een dag te laat!!! Smullen deden ze dan maar voor 2, ik kreeg een lege doos mee 's avonds.
    We hebben pas een huisje gefabriceerd onder de trap bij ons. Met een kartonnen deurtje dat sluit met een magneetje en een paperclip. Grote winnaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterend uitzicht vanop de koeienweide! Waar heb je die foto precies getrokken? En ook een zeer mooie 'kollage' trouwens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij gingen op boerderijbezoek in Velm, bij Sint-Truiden, de boerderij waar ook Rundskop opgenomen werd en we maakten daar een wandeling in de heel mooie omgeving!

      Verwijderen
    2. Oh, dat is helemaal niet ver voor mij (Tienen). Misschien ga ik die omgeving binnenkort wel eens verkennen!

      Verwijderen
  4. Leuke foto's :) Een mooie samenvatting!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, zo een boze blik op de laatste foto :-)
    Mooie foto's en een leuke rubriek!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, slaapwel gaan zeggen tegen de miertjes, zalig :-) Hele mooie loopfoto ook van Anna!

    Je kapsel staat je goed, vind ik! Waarom twijfel je er aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig dat je die lange rit voor Leon kon combineren met dat speeltuintje! En amai zeg, jij zult het schooljaar eindigen met twee schoolgaande kindjes... Spannend he?

    BeantwoordenVerwijderen