Pages

zondag 8 november 2015

HAPPY DAYS - Herkansing voor de herfst

Oh, wat kwam deze herfstvakantie en ons weekendje weg naar Landal Sonnenberg op een uitgelezen moment. Het ging namelijk niet zo goed tussen deze herfst en mezelf, zoals u al kon lezen in mijn verslag van onze onfortuinlijke boswandeling. Het moois dat de herfst te bieden heeft ging een beetje aan mij voorbij en ik vond dat wel jammer. Maar toen was het dus eindelijk herfstvakantie en trokken wij eropuit naar Duitsland, de Moezel, en werd ik weer betoverd door de herfst in al zijn glorie. En natuurlijk probeerde ik dat ook op foto vast te leggen.




Blog van Sabrina : Herfst



Blog van Sabrina : Herfst



Blog van Sabrina : Herfst



Blog van Sabrina : Herfst


Wat we verder zoal deden?



Blog van Sabrina : Herfst



Een poging om Anna's gezicht schoon te schrobben nadat een overijverige animatrice haar had omgetoverd in een Halloween-pompoentje; spelen in de binnen- en buitenspeeltuin; lummelen in pyjama; op een stoel uit het raam staren; boekjes lezen en latte drinken!


* * *


Vandaag ontdekten we dat er ook vlakbij heel wat herfstmoois te rapen valt: we bezochten Bosland in Hechtel-Eksel. Bij het binnenwandelen van speelbos In den Brand vonden we vier reuzeninsecten die erom vroegen om onderzocht en beklommen te worden. Dit zijn reuzenversies van beestjes die van nature in miniatuurversie in het bos voorkomen. 

We volgden een bewegwijzerde wandeling van iets meer dan 1 kilometer, dat lukt intussen zonder buggy, maar wel met de nodige pauze, "Pakken!!" en andere zeurmomentjes ("Mijn voeten doen te veel pijn om nog te stappen..."). De jaszakken werden volgeladen met ienieminie dennenappeltjes, takjes en blaadjes allerlei. En Anna merkte ook nog op: "Hé mama, dat is hier precies de zee." Niet eens zo'n gekke opmerking want we wandelden door een uniek duinenlandschap.



Blog van Sabrina : Herfst



Blog van Sabrina : Herfst


Blog van Sabrina : Herfst



Blog van Sabrina : Herfst


Blog van Sabrina : Herfst



Blog van Sabrina : Herfst



Blog van Sabrina : Herfst



Blog van Sabrina : Herfst


Ja, de herfst en ik, wij zijn weer vriendjes. Dikke vriendjes!

7 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de tip van Bosland, kende ik niet en lijkt me echt iets voor ons! Fijn dat je de batterijen weer wat hebt kunnen opladen ook. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heerlijk uit!

    Bosland is ook een van onze favorieten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn hele mooie foto's, zowel van de herfstkleuren als met de lachende gezichtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die foto's van de Moezel zien er inderdaad zo mooi uit, zoals de herfst hoort te zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's! En blij dat jij en de herfst weer vriendjes zijn, want 't kan inderdaad ook zo'n mooi seizoen zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen