Pages

vrijdag 18 december 2015

2015 - Jaaroverzicht in 10 foto's

Hallo, kerstvakantie, ben je daar al?! Zo erg naar uitgekeken en nu is het ineens al zover. Wat ook wil zeggen dat ik vanaf nu volop in eindejaarsmodus ga, en ik begin met een jaaroverzicht.



2015 was een goed jaar. Geen grote uitschieters in positieve of negatieve zin. Wel een jaar waarin ik worstelde met dat dekselse evenwicht tussen werk en privé, dat kwam ik toch regelmatig tegen, teruglezend in mijn archief: toen ik weer aan het werk ging, toen het weer eens eventjes niet ging, toen ik uitlegde wat mijn job nu juist is en onlangs nog toen ik de balans opmaakte. Als ik mezelf één ding mag toewensen voor volgend jaar, dan is het toch dat de balans een beetje meer in evenwicht komt. Gelukkig heb je dat grotendeels ook zelf in handen, dus ik weet alvast wat gedaan in 2016.

Toeval of niet, maar het onderwerp van die balans tussen werk en privé kwam ook aan bod in de twee edities van #boostyourpositivity waar ik dit jaar aan deelnam. Ik heb dat hier nog niet verteld, maar vorige zondag nam ik weer de trein naar Gent voor opnieuw een geslaagde brunch onder blogmadammen. En of dat een boost voor de positivity is: ik sta er nog altijd van te kijken dat ik dat gewoon doe, zo eventjes gans alleen gaan brunchen en met zo'n voldaan gevoel naar huis gaan na de vele leuke babbels met mensen die je vaak eigenlijk helemaal niet zo goed kent, of toch niet in het echt!

Niet alleen voor mij persoonlijk een geweldige opsteker, maar zeker ook voor mijn blog. Want mede dankzij #boostyourpositivity was het een goed blogjaar. Regelmatig vraag ik mij wel af waar ik nu eigenlijk over blog, ik heb zo het idee dat het hier over zo'n beetje over vanalles en nog wat gaat, maar als ik eens terugkijk dan bespeur ik toch een paar regelmatig terugkerende thema's, zijnde: boeken, uitstapjes en eten. Als het voor u hetzelfde is dan blog ik daar in 2016 ook nog wel eens over.

Verder was ik wel aangenaam verrast om te merken dat ik het ook regelmatig had over "De ogen van Leon", de noemer waaronder ik schrijf over alles wat te maken heeft met een kindje hebben dat een beetje anders is en hoe ik dat ervaar. Niet de berichten die ik het liefst van al schrijf, ik moet er mij een beetje toe zetten, maar het zijn wel de berichten die ik het belangrijkst vind om te schrijven, voor mezelf en in de hoop dat iemand anders er iets aan kan hebben. Bijvoorbeeld: over dat wij onze intuïtie volgen, mijn bescheiden mening over genetische en prenatale tests, die keer dat we naar de speeltuin gingen of die keer dat we een nachtje in het ziekenhuis waren.

Een andere rubriek die ik zeker ga behouden in 2016 zijn de #happydays, omdat ik mij geweldig amuseer met de foto's van de fijne momenten met mijn gezinnetje. En daarom, omdat ik het vorig jaar ook deed en omdat Nummer 44 mij eraan herinnerde koos ik tenslotte nog 10 foto's uit die 2015 samenvatten. Het werden tien bijzonder willekeurige beelden - omdat ik eigenlijk helemaal niet kan kiezen - die ik zelf graag zie en die typerend zijn voor het jaar dat 2015 was.

Ochtendwandeling.

Foto van begin 2015, toen ik nog regelmatig op wandel ging, als reminder voor mezelf dat ik daar dringend weer werk van moet maken. En ook dat er toen vrieskou was en dat ik daar nu ook wel zin in heb, want, wat is dat met dat weer nu zeg?!

IMG_4846

Sneeuw! In die tijd lag er in de winter sneeuw! Deze foto van onze winterwandeling dient als voorbeeld van de vele uitstapjes die we ondernamen en waarover ik dan verslag uitbreng op mijn blog. Dat 2016 meer van dat mag brengen.

tyne cot

Maart 2015 bracht een uitstapje zonder kinderen richting Ieper. Ik duim alvast dat er in 2016 nog eens een weekendje weg zonder kids inzit.

De #boostyourpositivity  blogbrunch quinoa salade. Ge zijt zot als ge dit recept ook eens niet probeert!

Omdat lekker eten ook niet te onderschatten is. Dit is de quinoa salade naar een recept zoals we dat voorgeschoteld kregen op de eerste blogbrunch. Zo lekker!

En nog een Zalig Pasen vanwege de #Disney family! #twinning

Omdat het nog niet zo simpel is om ons alle vier op één deftige foto te krijgen. Deze werd genomen met Pasen toen we ons voor de gelegenheid uitdosten met de matching T-shirts die we cadeau kregen uit Disney World.

ijsje

Meisje met een ijsje.

ballenbad

Met z'n buil in het ballenbadje.

aan zee

Zalig dagje Zeeland.

Blog van Sabrina : Happy Days

Vader en zoon. En daar op de achtergrond de opticien waar we altijd op controle gaan bij de ocularist voor nazicht van Leon z'n lens. We leerden in 2015 om verder te schommelen terwijl Leon z'n oogaandoening wel nog altijd aanwezig is, maar niet meer zo prominent...

Blog van Sabrina : Herfst

Herfstwandeling met mijn drie favoriete dagtrippers. En Bumba.

Nog iemand zin om een jaaroverzicht in 10 foto's te bloggen?

6 opmerkingen:

  1. Hee, leuk idee! Misschien waag ik me binnenkort ook wel aan een jaaroverzicht in foto's op mijn blog. Die met de matching T-shirts vind ik trouwens schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Sabrina, zo'n mooie foto's! Tof tof! En zo mooi scherp dat jij die quinoa kan fotograferen, precies een beroepsfotograaf, wauw!!
    Ik hou ook van boeken, uitstapjes en lezen dus ik kom hier graag :-)
    Die foto met dat meisje met ijsje is zo schattig!
    En de foto's van aan zee en die van in de schommel aan de oogarts lijken zo op elkaar:
    allebei de papa die zijn zoon aan de armpjes/handjes vasthoudt, mooi om die boven elkaar te zien, mooie compositie!
    Ik ben nu bezig om 12 foto's te kiezen voor een fotokalender als cadeau voor mijn (schoon-)ouders en dat is ook al een hele opdracht. Als ik die heb uitgeselecteerd, is het misschien niet meer zo moeilijk om er 10 te vinden :-) Maar ik ga niks beloven!
    Alvast prettige feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar allee, je doet me blozen :-) Succes met het kiezen van de foto's, ben al benieuwd er wat van op je blog te zien. Voor jou ook fijne feesten!

      Verwijderen
  3. Mooi overzicht met mooie foto's!
    En veel succes met de balans in evenwicht te krijgen, ik wens het je van harte toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel mooi overzicht! Ik vind deze met jullie Disney t-shirts ook een hele leuke familiefoto, jullie stralen hier allemaal op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou wel van die jaaroverzichten. Leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen