zondag 10 januari 2016

WEEK 1 - #happydays met een paar uurtjes in Maastricht

Misschien was het u hier al opgevallen - maar hoogstwaarschijnlijk niet - er verschenen hier geen goede voornemens, plannen of projecten voor het nog altijd nieuwe jaar. Ze zijn er wel, de dingen die ik in 2016 wil waarmaken, het ene al groter dan het ander, ik heb alleen dit jaar niet de behoefte om dat al op voorhand in te plannen of bekend te maken.



Wat ik wel wil blijven doen, is mijn #happydays foto-overzichtjes maken en in overmoedige "begin van het jaar-modus" ga ik nog eens proberen daar een wekelijks rubriekje van te maken. Dan kan ik u wekelijks op de hoogte houden van welke plannetjes ik al heb uitgevoerd. Want op dat vlak ben ik het jaar goed begonnen met een tamelijk spontaan uitstapje richting Maastricht.

Op de laatste dag van de vakantie een zielig ziek ventje in huis (buikgriep 😷). Nu heb ik zo mogelijk nog minder zin om terug te gaan werken... 😳

Nochtans eindigde de kerstvakantie een beetje in mineur met Leon die een beetje ziekjes was, al was het gelukkig ook weer snel voorbij en konden we maandag de school- & werkroutine gewoon weer oppikken. En dat deed maar een beetje (veel) pijn: er kwamen extra chocolaatjes en koppen thee aan te pas om me door de werkweek te loodsen.

Kleine beloning voor mezelf voor het doorstaan van de eerste helft van de eerste werkdag van 2016 👊

Waarheid op de hipste theemok van de dag ❤

Ook voor peuter en kleuter was de overschakeling naar de routine van alledag weer een aanpassing en dat lieten ze merken middels een extra portie driftbuien, deugnieterijen en apenstreken allerhande. Of zoals Anna vanmorgen beteuterd kwam vertellen: "Ik heb per ongeluk stift als nagellak gebruikt," gevolgd door een hysterische huilbui omdat dat er toch niet zo makkelijk afwast...

"Mamaaa, ik heb 'per ongeluk' stift gebruikt als nagellak." Het was plezant tot de 'nagellak' er niet meer afging... De nagels mochten ook absoluut niet op de foto! 💅

Gisteren dan had ik de geniale inval dat Maastricht voor ons eigenlijk helemaal niet zo ver rijden is (op een goeie drie kwartiertjes zijn we er) en door een beetje gelukkig toeval konden de kindjes 's namiddags bij moeke blijven, waardoor ik van de gelegenheid gebruik maakte om de echtgenoot mee te tronen voor een paar uurtjes kinderloze quality time in Maastricht.

Dat ik stiekem een verborgen agenda had om een paar hipster hotspots uit te checken, dat vertelde ik hem natuurlijk pas toen we onze lunch in De Brandweerkantine besteld hadden, ha ja! Over dit eerste hippe plekje op mijn lijstje las ik onlangs bij Jessie en ik kan beamen dat we er in een leuke locatie genoten van een lekkere lunch, met bionade en een broodje makreelsalade met linzen, dat telt toch voor bonus hipsterpunten, neen?

Parkeren deden we ook op de Q-parking Cabergerweg en dan passeer je normaalgezien de kantine op weg naar het centrum.

PicMonkey Collage

Omdat we met een redelijk strak schema zaten, zetten we na onze lunch meteen koers naar dé boekenwinkel waar ik al zo lang eens naartoe wilde: Boekhandel Dominicanen, in de 700 jaar oude Dominicaner kerk. Prachtige locatie en een overweldigend aanbod. Waar ik buitenwandelde met een boek dat ik al gelezen heb -want ik kon echt niet verdragen om daar enkel een e-book van te hebben-, nog maar een kookboek van Jamie Oliver -aan 'leesboeken' mocht ik van mezelf geen geld meer uitgeven, maar aan kookboeken wel, en die van Jamie vind ik altijd goed. Keuze was tussen zijn 'comfort food' en 'super food'-boek. Ge ziet van hier waar mijn hart sneller van gaat slaan - én een tote bag (hipster alert!). Er staan ook nog twee Dr. Hauschka productjes op de foto die ik vond in de gezondheidswinkel op de Markt, die zou ik anders toch online besteld hebben.

PicMonkey Collage

2016-01-10_07-25-28

Veel meer hebben we van de stad niet gezien want na de boekenwinkel gingen we al terug richting parking, met nog snel een kleine stop voor latte bij TaarT, een adresje waar ik ook bij Inge al eens over las. Volgende keer neem ik zeker tijd om er ook echt een stukje taart te eten! Want ik denk wel dat er een volgende keer komt, nog plekjes genoeg te ontdekken en zelfs zo'n paar uurtjes citytrippen zijn al meer dan de moeite waard.

2016-01-10_07-21-37

Dat was dus een bijzonder geslaagd middagje onder het motto "Do what you love", de reminder die ik zelfs ophing in mijn living en waarbij die twee kapoenen van mij daarstraks al meteen de daad bij het woord voegden door Kaatje te kijken op de laptop. En ik hoop dat u dat ook doet, doen wat ge graag doet, Kaatje kijken hoeft niet per se!

7 opmerkingen:

  1. Ik heb dat ook al eens gedaan, zo'n paar uurtjes Maastricht! Leuke stad he? En extra leuk als het niet zo ver rijden is. Moet ik binnenkort beslist ook nog eens doen, want die Brandweerkantine ziet er inderdaad wel de moeite uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat valt eigenlijk nog mee 3 kwartier... dacht dat het verder zou zijn... Ik ben van Beverlo, dus dat is ongeveer evenver... Boeken shoppen in zo'n prachtige locatie zie ik ook wel zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat wij toch minstens één keer om de twee maand ofzo zouden gaan mocht het maar 45 minuten rijden zijn. En de volgende keer moet je absoluut taart eten bij taart ;-) Die boekhandel in die kerk is echt schitterend hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, zo'n spontaan uitstapje! Die boekenwinkel is inderdaad de moeite he, al wil ik er heel graag nog een keertje naartoe, want de vorige keer was ik op citytrip met twee anti-boekenliefhebbers, waardoor ik maar snel even rondgecrosst ben en dan al weer buiten stond, boehoe! ;-)

    Mooie foto ook van Anna bij het stiften/nagellakstukje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die boekenwinkel staat nog steeds op mijn verlanglijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor ons is Maastricht echt al een citytrip :-) (toch 2,5 uur rijden denk ik :-D) maar ik vind het een geweldige stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, dat is vanuit Heppen dan ook erg in de buurt :-)
    Mijn man heeft het al langer over een tripje naar daar, vooral voor die fameuze boekenwinkel, maar het ziet er inderdaad de moeite uit.
    Ik ga je artikel opslaan voor de adresjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen