Pages

zondag 17 januari 2016

WEEK 2 - #happydays met plaatjes draaien en een kater

Mijn grootste prestatie van de dag is hem doorkomen zonder al te veel kleerscheuren. Gezien het formaat van de kater waar ik mee wakker werd, een hele prestatie. Die kater was de schuld van iets te veel cavaatjes op een verjaardagsfeestje zaterdagavond, maar ik liet me er niet (helemaal) aan kennen en ging een toertje wandelen onder een stralend winterzonnetje.



Blog van Sabrina : Week 2

Ik had Anna ook beloofd om nog eens pannenkoeken te bakken en natuurlijk brak het handvat van mijn klopper bij het maken van het beslag - serieus. Ik demonstreer voor u ook de truc met de rauwe patat op een vork om de pan in te vetten. Ik werd bedankt voor de moeite in de vorm van een hartje dat in een pannenkoek verscheen.

Blog van Sabrina: Week 2

Andere hoogtepunten van de dag: Leon die per se mijn jasje wou aantrekken en hysterisch werd als zijn handjes in de mouwen verdwenen & Anna die samen met knuffel-Mega Mindy (en een wortel) keek naar de échte Mega Mindy.

Blog van Sabrina : #happydays

De rest van de week stond hier vooral in het teken van: plaatjes draaien! Ik had namelijk het lumineuze idee om met de centen die ik voor nieuwjaar/mijn verjaardag kreeg zo'n retro platenspeler te kopen en in plaats van dat idee koud te laten worden voegde ik meteen de daad bij het woord en bestelde mijn oranje exemplaar (omdat wij vroeger thuis ook een oranje platenspeler hadden) via bol.com.

Blog van Sabrina : plaatjes!

Het duurde maar twee dagen van nagelbijtend afwachten of de pakjesbezorger zou opdagen vooraleer hij mijn pakje afzette aan onze achterdeur in de gietende regen. Terwijl hij het net zo goed onder ons afdak had kunnen zetten. Maar goed, de platenspeler zat goed ingepakt en het was dan ook geen probleem om 's avonds mijn eerste lp - Born in the USA van The Boss - te kunnen opleggen.

In de kringwinkel scoorde ik vintage Sesamstraat en Kinderen voor Kinderen platen en bij mij thuis lagen nog platen van Grease en Saturday Night Fever. Geweldig en heerlijk nostalgisch, zo plaatjes draaien!

Nu ben ik toch benieuwd of  ik lezers heb die ook nog weleens een plaatje opleggen?

5 opmerkingen:

  1. Ik had die plaat v kinderen voor kinderen ook! Op een onbewoond eieieieiland!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook wij draaien geregeld een plaatje ja! Bijna allemaal gescoord op rommelmarkten, al zitten er sinds kort ook enkele nieuwe exemplaren tussen :-) mooie speler heb je gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wij hebben wel nog platen, maar geen platenspeler meer. (hebben wel een retro grammofoonspeler gezien in de fnac, heerlijk!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat een origineel cadeau! Ik vraag me af of de platenspeler van mijn grootouders nog werkt, daar heb ik als kind het lied van de Smurfen op grijsgedraaid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, zo leuk, die platenspeler! Johan heeft er nog eentje, maar ik denk dat we daar sinds wij samen zijn (toch al bijna vier jaar) één keer platen op gespeeld hebben, oeps :-) Misschien toch nog maar eens doen.

    BeantwoordenVerwijderen