woensdag 3 februari 2016

WEEK 4 - #happydays met sloefen, lentekriebels en bakken

Mits enige vertraging alsnog een overzichtje van week 4, de laatste week van januari alweer. Een week die een beetje voorbij kabbelde, nieuwe sloefen bracht én een vleugje lente. Ja, toch?!



Maandag haalde ik voor mezelf  en de dochter nieuwe sloffen: instant succes!

Blog van Sabrina : Sloefen!

Thuiskomen van school/werk en nog even kunnen buiten spelen, dat moet toch wel de lente zijn die zich aankondigt.

Blog van Sabrina : Home 💕

Ik spotte ook ons Kamieleke, een beetje zorgelijk kijkend met een vetteke aan. Je zou voor minder een beetje ongerust zijn als Leon besluit om je te helpen om een potteke (= Danoontje) te eten!

20160129_075327

Het weer dit weekend was niet veel soeps, maar wel perfect om te bakken: meer bepaald pannenkoeken (lichtmis een beetje eerder vieren), een brood (waar middagpauze babbels met collega's toe kunnen leiden) en een frangipanetaart (want taart kan evengoed dienen als tussendoortje).

20160130_165906

Blog van Sabrina : brood

Broer en zus blinken intussen uit in heel mooi samen spelen en sprookjes lezen. Hopelijk heb ik het niet gejinxed door het hier neer te schrijven!

Blog van Sabrina : Rainy sundays are for: samen Roodkapje lezen 💕

Tenslotte nog een kleine dienstmededeling: nu ik het zo'n maand gedaan heb, een wekelijks fotoverslagje bloggen, moet ik besluiten dat het niet helemaal mijn ding is. Ik hou nog even in beraad hoe ik het verder ga aanpakken en eens er een nieuw blogritme is, ziet u dat hier zeker verschijnen!

10 opmerkingen:

  1. in het bloggen moet je gewoon uw goesting doen, ik heb geen blogplan, geen vaste schema's of geen speciallekes die ik maandelijks wil posten. Het komt zoals het komt bij mij en ik vind dat dat het langst van al werkt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's waar, 't is alleen, mezelf kennende leg ik mij dan van die regeltjes op om toch zeker nog iets te doen met mijn blog of er zou hier niet veel meer gebeuren. Ik zal het misschien eens laten gebeuren en zien wat er van komt... :-)

      Verwijderen
  2. Bloggen heeft nu ik zwanger ben ook een heel ander ritme gekregen. Ik post nu maar één of twee keer in de maand iets. Terwijl dat vroeger zeker één of tweewekelijks was. Ik heb moeten leren om mijn eigen regeltjes daarin ook te laten varen en dat was in het begin zeker niet makkelijk.
    Hoe komt het eigenlijk dat je zo naar een nieuw blogritme aan het zoeken bent? Ging het vorig jaar niet goed dan?
    Wat ik wel merk nu is dat ik er echt wel veel tijd in stak. Misschien meer dan ik eigenlijk wou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen ik zwanger was van Leon kwam ik helemaal niet aan bloggen toe ;-) Ik merk nu wel dat het toch ten koste gaat van andere dingen die in ook leuk vind (boeken lezen, series kijken, brood bakken...) en als het als een verplichting begint te voelen is de lol van het bloggen er snel af. Dus ik ga even bezinnen denk ik... :-)

      Verwijderen
  3. Och, vooral doen wat je leuk vindt! Ik post zelf al een hele tijd wekelijkse overzichtjes, maar gewoon omdat ik dat zelf (nog steeds) heel plezant vind om te doen. Als het mijn ding niet zou zijn of zou aanvoelen als een verplichting, zou ik er ook mee stoppen. Groot gelijk dus (al las ik de vier die verschenen wel graag)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was ondermeer omdat ik jouw overzichtjes altijd zo graag lees dat ik het ook eens wou proberen :-)

      Verwijderen
  4. Ik vond het wekelijks fotoverslagje wel leuk maar zelf zou ik zoiets waarschijnlijk ook niet volhouden. Bij mij komt het meestal ook zoals het komt maar de laatste tijd is het ook wat kalmpjes aan... Ik probeer mij er niet te druk in te maken,ik werk sedert lang weer fulltime en dat heeft zijn impact. Misschien brengt de lente nieuwe energie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijk die sloefkes, ik wil er ook! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kwam ook graag je wekelijkse rubriekjes lezen, ook al liet ik niet altijd iets achter in de commentaren ... Het is o zo herkenbaar wat je schrijft. Ik heb het ook geprobeerd met een wekelijkse rubriek, de voorbije week, maar dat werkte voor mij niet. Ik blog nu wanneer ik er zin in heb en wanneer ik voel dat ik iets te vertellen heb en dat is stukken leuker. Ik ben nu toch met een nieuwe wekelijkse rubriek gestart, maar het is eentje dat ik zelf heel leuk vind om te doen. Bloggen blijft zoeken wat en hoe ;-)

    BeantwoordenVerwijderen