Pages

zondag 3 april 2016

Picknick in provinciedomein Het Vinne - #happydays

Dat deze zondag een prachtige dag was, hoef ik u hopelijk niet te vertellen. Als het goed is hebt u ook zo genoten van het zonnetje, wij hebben dat in elk geval gedaan en we vierden deze mooie lentedag met onze eerste picknick van het jaar.


We trokken daarvoor naar provinciedomein Het Vinne in Zoutleeuw. Dit plekje stond al een tijdje op mijn verlanglijstje nadat ik het op een aantal blogs had zien passeren. Eerlijk waar, de tips voor trips die ik al opdeed via andere blogs, ik hou de tel niet meer bij. Het lijkt mij dan ook maar fair dat ik u hier laat weten als het de moeite is om te bezoeken, en dat is Het Vinne absoluut!

Om te beginnen is Zoutleeuw voor ons helemaal niet zo ver en toch een streek die we helemaal niet goed kennen. Ernaartoe rijden door een voor ons onbekende maar mooie streek was dus al een goede start. Eens aangekomen begonnen we met het Zintuigenbeleefpad: ideaal voor kleuters omdat ze vanalles zelf kunnen uitproberen en extra fijn voor Leon omdat alle zintuigen aangesproken worden (draaiende stenen voelen!) zodat ook hij helemaal mee kon genieten van de beleving.

Omdat de speeltuin lonkte draaiden we na het pad weer om en wandelden we langs het meer terug, met nog een tussenstopje op de uitkijktoren en in het bijendorp. Volgens Anna was het meer net alsof we aan zee waren en de natuur was zo mooi dat ze nog wel eens terug wilde komen! Al oefende de speeltuin ook wel een niet te onderschatten aantrekkingskracht uit. Van al dat spelen krijg je natuurlijk honger en dus installeerden we ons met onze sandwiches op een bankje om daarna nog wat verder te spelen.

Enkel met de belofte van een ijsje kregen we onze kroost mee naar huis, waar de kleinste een zalige middagdut deed en de grootste een live-concert van K3 bracht. Om de dag te eindigen met een vieze plaksnoet en armen vol knuffels, want zo eindigen de beste dagen!

En gelukkig had ik mijn smartphone bij de hand om een ander op foto vast te leggen :

Blog van Sabrina : Het Vinne


Blog van Sabrina : Het Vinne


Blog van Sabrina : Het Vinne


Blog van Sabrina : Het Vinne


Blog van Sabrina : Het Vinne


Blog van Sabrina : Het Vinne


Blog van Sabrina : Het Vinne


Blog van Sabrina : Het Vinne


Blog van Sabrina : Het Vinne


Blog van Sabrina : Het Vinne


Blog van Sabrina : Het Vinne


Blog van Sabrina : Het Vinne


Blog van Sabrina : Het Vinne

5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig domein zo te zien... En rustig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supertip! Niet in onze achtertuin, maar ook niet te ver voor een uitstapje! En dat zintuigenpad lijkt me echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeuj, leve Het Vinne! Ik kan het inderdaad alleen maar aanraden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een tip voor bij op mijn lijstje :-)

    BeantwoordenVerwijderen