Pages

dinsdag 31 mei 2016

Intussen in mei: de tandenfee, een schildpad en een dansshow

Goh ja, dat het weer eventjes geleden is dat hier nog eens iets verscheen. Eind mei, mijn periode ouderschapsverlof is binnenkort al halverwege en ik had eerlijk gezegd zelf verwacht om iets vaker aan bloggen toe te komen, want het is zeker niet dat ik niks te vertellen heb, of zonder inspiratie zit.



Al moet ik toegeven dat het feit dat ik nog niet goed weet hoe ik verder moet/wil/kan/mag na mijn ouderschapsverlof me meer bezighoudt dan ik zou willen. Het vraagt mentale energie die ik liever aan bloggen wil besteden. Wat ik voor de verandering dan maar eens ga doen, want door erover te piekeren los ik mijn situatie natuurlijk ook niet op!

Is dat bij u ook zo, dat de dagen en weken soms rustigaan kunnen voortkabbelen om dan ineens in een stroomversnelling te komen met dagen waarop er plots zo veel mogelijk vanalles en nog wat op een paar uur tijd gepropt moet worden?

Zo voelde het voorbije weekend hier een beetje. Al valt dat achteraf bekeken nog wel mee, ik was ook tamelijk verkouden, misschien heeft dat mijn "help ik kan niet volgen"-gevoel wel versterkt. In elk geval zal ik u een kort overzichtje geven en dan beslist u zelf maar of wij veel of weinig te doen hadden!

Vrijdagmiddag ging ik zoals elke middag Leon ophalen op school en maakte de juf er mij attent op dat er nieuwe foto's op de schoolwebsite stonden en dat Leon er ook heel mooi opstond. Dat Leon er samen met een gigantische schildpad opstond, dat had ik niet verwacht. Hij vertelt wel veel over wat er in het klasje gebeurt, maar dat van die schildpad was hij toch 'vergeten' te zeggen!

Blog van Sabrina : Intussen

Ik ben er toch een beetje van gesmolten om mijn flinke man zo stoer de schildpad te zien aaien. Op de foto voor deze in de reeks zie je hem wel angstig achteruit deinzen als de schildpad dichterbij komt. Maar ook heel fijn om te merken dat er op school heel goed omgegaan wordt met Leon z'n visuele beperking.

Een paar uurtjes later kon ik alweer richting schoolpoort om Anna op te halen dit keer. We waren al thuis toen ze opeens zei: "Oh ja, mama, ik moet je nog iets laten zien," en prompt viste ze een mini-melktandje uit haar koekjesdoosje. Ja hoor, het eerste gewisselde tandje is een feit. Dat hoefde nu toch ook weer niet zo snel hoor?!

Blog van Sabrina : Intussen

Volgens Anna moest de tandenfee dan ook op bezoek komen, maar ik was niet helemaal zeker of die ons wel zou weten wonen... Bovendien was het lichtjes problematisch dat die het tandje zou komen halen, want dat moest al snel in een potje gestopt worden om aan iedereen te kunnen tonen. Compromis was dat we het potje met de tand op het nachtkastje zouden zetten zodat de tandenfee ernaar zou kunnen komen kijken. En ja hoor, de fee was zo lief om 's nachts een kijkje te komen nemen én een cent achter te laten. Enige teleurstelling toch wel toen bleek dat het geen chocolade cent was...

Vrijdagavond moest er, met een melktandje minder, ook nog gedanst worden want Anna deed voor het eerst mee aan de show van de dansclub waar ze al twee jaartjes danst. Vorig jaar vond ik haar echt nog te klein om twee avonden na elkaar present te geven tot een uur of elf 's avonds, maar dit jaar hoorde de show er echt bij. Leon ging ook mee kijken op vrijdag en met behulp van een zakje chips na de pauze hield hij het ook met gemak uit tot na afloop van de "massadans" met alle jeugddansers. Voor Anna was het toen wel op, ze had alles gegeven en dat was er aan te zien ook...

Blog van Sabrina : Intussen

Wat het dansen zelf betreft, vrees ik een beetje dat ze het (onbestaande) danstalent van haar moeder geërfd heeft. Ze danst niet bijzonder op de maat maar wel meestal met veel enthousiasme. Tenzij ze ergens iets gezien heeft en daar eerst wat moet naar staren, of ze nu op de dansvloer staat of niet, natuurlijk...

Op zaterdag moest het potje met de tand ook nog aan oma getoond worden, en op terugweg is het ergens misgegaan: ondanks meerdere waarschuwingen om het potje niét open te maken in de auto, gebeurde net dat, je bent een kleuter van vijf of je bent het niet hé, en het gevolg laat zich raden: melktandje foetsie...

Kwam die tandenfee nog goed van pas, want natuurlijk was het tandje niet kwijt, maar was de tandenfee het komen halen om mee te nemen naar haar huis! Zal ons leren tandjes niet mee te geven met die lieve fee!

Zaterdagavond stond er dus weer een avondvullende dansshow op het programma, gelukkig wel na een stevige middagdut, iets wat Anna eigenlijk nooit meer doet tegenwoordig. Voor Leon leek twee avonden na elkaar ons toch van het goede te veel en dus offerde ik me op voor de babysitdienst, wat met toastjes, een wijntje en een melige Vitaya-film niet écht een opoffering was, maar niet verklappen hé.

Blog van Sabrina : Intussen

Voor zondag stond de tweejaarlijkse schoolfietstocht (het andere jaar is er schoolfeest) op het programma, maar met de voorgaande vermoeiende dagen en het barslechte weer lieten we het fietsen aan ons voorbijgaan en gingen we gewoon barbecue eten op school. En popcorn, en ijsjes en pakjes vissen en ballen gooien en springkasteel en laten schminken, want dat hoort er allemaal bij!

Blog van Sabrina : Intussen

En dus vind ik het vandaag niet erg dat er op school meegedaan wordt aan de nationale betoging en mijn kleuters een extra dagje thuis zijn om te bekomen. De kleinste kleuter doet nog steeds een stevige middagdut en mijn oudste geeft  het begrip pyjama-dag nieuwe invulling: kussentje, dekentje en knuffels in de bureaustoel en K3 kijken op Youtube it is!

Blog van Sabrina : Intussen

In ander nieuws loop ik tegenwoordig nog altijd regelmatig een toertje, kook ik af en toe iets heel lekkers (spiesjes met tomaat & scampi in spekjasje, smakelijker dan de foto doet vermoeden!) en ben ik vaak aan het lezen. Daar zitten volgens mijn nog wel een paar blogpostjes in, dus hou het in de gaten hier!

Blog van Sabrina : Intussen

Blog van Sabrina : Intussen


Blog van Sabrina : Intussen

Wie onze dolle belevenissen "live" wil volgen, raad ik aan om me te volgen via Instagram!

6 opmerkingen:

  1. pfiew, inderdaad een goedgevuld weekend zeg! Maar wel stuk voor stuk leuke dingen :-) Wij proberen hier ook altijd te doseren, maar soms komt alles tegelijk en laat kiezen dan niet echt onze sterkste eigenschap zijn....Ik merk wel, nu de kinderen iets ouder zijn, dat het wel steeds makkelijker wordt. Zo zijn ze hier bijvoorbeeld niet meer helemaal ontregeld als ze eens een uur later in bed liggen. Dat hadden we een jaar geleden niet moeten proberen of we waren weer vertrokken voor een paar weken slapeloze nachten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, nog een reden waarom ik fan ben van iets grotere kindjes :-) De oververmoeidheid viel hier beter mee dan gevreesd.

      Verwijderen
  2. en? goed boek? had er al over gelezen, ben curieus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, ik ben grote fan van Hendrik Groen! Dit is al zijn tweede dagboek en als er nog een uitkomt lees ik dat ook :-)

      Verwijderen
  3. Klinkt inderdaad als een supertof weekend! Mei is ook altijd zo'n leuke maand he, vol schoolfeesten, dansoptredens, barbecues en ijsjes :-) Laat juni maar meer van dat brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig he die foto's van de schoolwebsite! Hier zijn we ondertussen al aan het derde loszittende tandje in twee maanden!!! Het gaat echt een vaart, die tandenwissel.

    BeantwoordenVerwijderen