Pages

zondag 28 augustus 2016

Dagje Irrland in woord en beeld

Na een ongelukkig incident met een gecrashte harde schijf onlangs en bijhorende paniekaanval over mogelijk verloren gegane foto's besefte ik weer eens dat een belangrijke reden om te bloggen voor mij toch wel het vastleggen, in woord en beeld, van onze fijne familiemomenten is.

Er vielen gelukkig niet veel verloren foto's te betreuren omdat ik nogal obsessief back-ups maak, maar van dat bloggen kwam door omstandigheden, en het leven in het algemeen, niet veel terecht de laatste maanden. En zo mis ik hier een beetje het overzicht van wat ons de laatste tijd beziggehouden heeft.

Hoog tijd dus om de draad op te pikken en laat ik dat doen met onze dag in Irrland gisteren. Een uitstapje naar "De boerderij-belevenisoase" zoals ze zichzelf noemen, stond echt al gigantisch lang op mijn lijst met te maken uitstapjes. Ik hoorde er voor het eerst over van een Nederlandse collega die er behoorlijk enthousiast over was en later zag ik het ook voorbij komen bij verschillende bloggers en instagrammers.



Blog van Sabrina : IRRLAND

Gisteren hadden wij geen zin om samen met waarschijnlijk nog héél véél andere mensen in de file naar de zee te gaan staan, en kozen wij ervoor om de andere richting uit te rijden: Irrland ligt net over de Duitse grens. Natuurlijk waren wij ook niet de enigen met het fantastische idee om een zomers dagje door te brengen in Irrland, maar het is echt een enorm park met zelfs voldoende ruimte en schaduwrijke zitplaatsen op een drukke dag in het hoogseizoen. Dus ja, het was een topdagje dat ik voor mijn gemak - en hopelijk ook uw plezier - hieronder in fotootjes samenvat!

Blog van Sabrina: IRRLAND

Blog van Sabrina: IRRLAND

Blog van Sabrina: IRRLAND

Blog van Sabrina: IRRLAND

Blog van Sabrina: IRRLAND

Dé hit voor Leon was de kinderboerderij en hij was werkelijk niet weg te slaan bij de dwerggeitjes die hij uitgebreid geknuffeld heeft. Opa zal wat blij zijn dat opvolging in de familie verzekerd is bij het geitenhoeden. De geitjes bij opa zijn wel bijlange niet zo interessant als die in Irrland!

Blog van Sabrina: IRRLAND

Behalve de vele overdekte picknickplekken (waar je ook je BBQ'tje kan aansteken, mocht je dat willen) zijn de bolderkarren een groot pluspunt: het zorgde hier voor onze eerste daguitstap zonder gesleep met buggy. Hoera voor bolderkarren!

Blog van Sabrina: IRRLAND

Wij hebben geen gebruik gemaakt van de BBQ-faciliteiten en hadden zelf onze picknick mee, maar een ijsje hoort er wel bij natuurlijk. Alleen vergeet Leon altijd dat hij eigenlijk geen ijsjes lust ("te warm!") en dan komen er steevast een karrenvracht aan doekjes aan te pas om een en ander weer schoon te boenen.

We zijn natuurlijk ook maar mensen en na de hele dag rond te wandelen in de rook van gebraden worstjes, staken we 's avonds thuis de barbecue nog even aan, no worries!

Blog van Sabrina: IRRLAND

Blog van Sabrina: IRRLAND

Blog van Sabrina: IRRLAND

Blog van Sabrina: IRRLAND

Blog van Sabrina: IRRLAND

We zijn er ook in geslaagd om het historische moment van "ouders die op een bankje zitten terwijl hun kroost zich uitleeft" vast te leggen. Het was letterlijk maar een momentopname, but we enjoyed it while it lasted. En het geeft hoop voor de toekomst! Dan mag ik zeker niet meer vergeten om een boekje mee te nemen.

Blog van Sabrina: IRRLAND

Uitgetelde kindjes op de achterbank nog voor we goed en wel de parking afgereden zijn, blijven hier ook tamelijk unieke gebeurtenissen, dus ik denk niet dat ik overdrijf als ik dit een topdagje noem. Irrland is een hele leuke - én budgetvriendelijke! - daguitstap voor kleuters en jonge kinderen die nog te klein zijn voor pretparken of die nog geen nood hebben aan spectaculaire attracties. Al heeft Irrland die ook in de vorm werkelijk gigantische glijbanen, maar daar hebben wij als ouders geen behoefte aan, dus wij wezen onze kinderen er wijselijk niet op...

Wie trouwens nog toptips voor kind- en budgetvriendelijke daguitstapjes heeft, laat ze hieronder zeker weten!

2 opmerkingen:

  1. Super he! Ik ben ook helemaal overtuigd! Die waterglijbaan vond Giel trouwens ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Duidelijk een uitstap die de moeite is. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen