woensdag 5 oktober 2016

Dertig dagen, dertig details

Bij het samenstellen van mijn vorig blogbericht botste ik op een mapje foto's dat ik al wel had klaargezet, maar nog niet gepubliceerd had. Omdat de foto's dus toch al klaarstonden en onder het moto beter laat dan nooit trakteer ik u nu op een overzicht van die keer dat ik 30 dagen lang elke dag een foto nam van mijn rood tafeltje en wat er toevallig op stond die dag.



Dat kwam namelijk zo: op een mooie dag, toen het nog zomer was, las ik bij Nummer 44 een oproepje om mee te doen aan de "30 dagen, 30 details"-challenge op Instagram. Voor zo'n uitdaging ben ik altijd wel te vinden en ik besloot dus om mee te doen. Anders neem ik toch altijd maar foto's van mijn kinders. Die staan nu toevallig wel heel mooi op foto, al zeg ik het zelf, het is wel eens leuk om te bedenken of het ook dertig dagen aan een stuk zou lukken om een foto van iets anders dan mijn kindjes te nemen.

Toevallig was een kommetje olijfjes op mijn bijzet-/speeltafeltje de inspiratie voor mijn eerste foto en zo was ook plotsklaps het thema van het rode tafeltje geboren.

Blog van Sabrina : 30 dagen, 30 details

Ze zeggen wel eens dat je moet kijken naar waar iemand foto's van neemt om te weten wat hij of zij het meest vreest te verliezen en als ik dus geen foto's neem van mijn kinderen dan springen in mijn geval eten, drinken en boeken in het oog! Geen nood, De Echtgenoot krijgt ook een ereplaatsje toebedeeld want wij vierden in de "30 dagen"-periode onze achtste huwelijksverjaardag en bladerden voor die gelegenheid nog eens door ons huwelijksalbum. Anna vindt dat altijd geweldig fascinerend.

Blog van Sabrina : 30 dagen, 30 details

Ineens lijkt het alweer zo lang geleden, maar Echtgenoot en ik brachten ook een fijn zomers weekendje door in Eindhoven. Niet onmiddellijk een droombestemming van ons, maar we hadden nog een bijna vervallen Bongo-bon waarmee we de stad per elektrische fiets konden gaan verkennen waarna we er een overnachting aan breiden en ik al kwam ik niet per se "full of energy" thuis, ik kan een uitje naar Eindhoven van harte aanbevelen.

Blog van Sabrina : 30 dagen, 30 details

Nog een ontdekking van de zomer was de salad in a jar. Natuurlijk gaat die evengoed in een gewoon Tupperware-potje, maar uit zo'n bokaal smaakt dat toch minstens even goed! Verder worstel ik op dit moment nog altijd met het boek van Auel dat ik toen ook al fotografeerde, vooraleer ik aan de kantooravonturen van de verwarde cavia mag beginnen van mezelf. Dat duurt me daar nogal bij die oermensen, al vind ik het boek net iets te goed om weg te leggen. Zou beter lezen in plaats van bloggen...

Blog van Sabrina : 30 dagen, 30 details

Eindelijk is kaarsjesseizoen, ik bedoel herfst, weer helemaal losgebarsten, daar ben ik eigenlijk niet rouwig om. En die oortjes, die liggen weer ergens te verstoffen want van een looprondje is het de laatste tijd niet meer gekomen. Pijnlijke heup was mijn excuus deze keer, maar de voornemens om er opnieuw verandering in te brengen zijn er wel.

Blog van Sabrina : 30 dagen, 30 details

Muggenspray, zonnemelk en postkaartjes van zonnige bestemmingen, waar is de tijd! Gelukkig is er nog altijd geraspte kaas voor op de spaghetti!

Blog van Sabrina : 30 dagen, 30 details

Ik merk zo ook wel dat ik op fotografisch vlak nog wel een en ander kan bijleren over belichting enzovoort. Ik neem trouwens ook al mijn foto's met mijn smartphone en het was soms een beetje zoeken om een nieuw onderwerp te bedenken, ik heb er mij dertig dagen lang mee geamuseerd en het levert op z'n minst een apart aandenken aan de zomer van 2016 op. 

Dankjewel dus nog aan Nummer 44 voor de inspiratie en de mooie foto's op je blog waar je ons van laat meegenieten!

5 opmerkingen:

  1. Leuke update! Ik heb de challenge op de achtergrond gevolgd en vond het heel knap dat je dertig dagen lang elke dag iets vond om te fotograferen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om je update te zien en zo nog een keertje terug te kijken naar de zomer!
    Jaaa, dat rode tafeltje, dat viel op tussen de andere IG-foto's :-)
    Voor mij was het soms ook zoeken van welk detail ik een foto zou nemen, niet zo'n makkelijke editie dit jaar humhum, maar toch blij dat ik hem uitgedaan heb. Enne, mercikes hoor voor dat mooie compliment!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vreemd. Ik volg je op ig en deze foto's zeggen mij niks? Tof concept!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je het boek: iedereen smartphonefotograaf? Wel interessant :-) Ik genoot wel van je foto's, ze vielen op! Alleen jammer dat IG aangepast is en niet alles meer chronologisch staat waardoor ik er enkele miste.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb dat boek hier inderdaad ergens liggen, ik ga het nog eens bovenhalen!

      Verwijderen