Pages

zondag 23 oktober 2016

Herfst in Ham

Jazeker, de herfst heeft keihard toegeslagen. Vandaag betekende dat hier een ganse dag dichte mist en bijgevolg een hele zondag lang binnen rondlummelen. Gisteren kwam de zon nog af en toe piepen en greep ik mijn kans schoon om met mijn gevolg nog even naar het bos te trekken, ideaal excuus voor mij om nog wat van (smartphone-)fotoshoot te doen. Ieder zijn hobby, hé! De frisse neus en gezonde eetlust om daarna met z'n allen een enorme berg pannenkoeken weg te werken, kregen we er gratis bij.



Blog van Sabrina : herfst

Onder het motto ge moet altijd niet ver gaan om schone natuur te zien bezochten wij de Schans van Gerhees, een plek in het bos waar buurtbewoners al in de 17e eeuw zich konden ... verschansen. Sinds een paar jaar is de site in ere hersteld en toegankelijk gemaakt voor het publiek. Leuk om met kindjes te doen omwille van het houten wandelpad.

Blog van Sabrina : herfst

Toeval wil dat er net een Halloweenwandeling/spooktocht voorbereid werd toen wij passeerden: grafzerken, spoken en skeletten vrolijkten onze route op. En bewezen ineens dat Leon een bangeschijter is met zijn "Ooooh, ik ben zo bang van het spook!", wat Anna een brede grijns ontlokte omdat zij vanzelfsprekend niét bang is van spoken. En ge kunt zeggen wat ge wilt, voor geen geld ter wereld ga ik voor mijn plezier in zo'n donker bos gezellig van Halloweentocht doen. Ja, dat heeft Leon dan van mij en ik ben niet beschaamd om dat toe te geven!

Blog van Sabrina : herfst

Uiteindelijk deden we een toertje van een kilometer of twee en in tegenstelling tot ervaringen in het verleden verliep dat grotendeels zonder gezeur en met flink stappende kindjes. Wat hielp was de belofte van pannenkoeken voor flinke kindjes én het rugzakje dat we meenamen om naar hartenlust te vullen met herfstschatten allerlei. Bemerk ook het blaadje dat Leon zorgvuldig vasthoudt. Eens thuis heeft Anna een mooie uitstalling gemaakt van alle schatten, die ik nu nauwlettend in de gaten houd voor wormpjes en andere insecten die er nog uitkruipen, maar dat neem ik er graag bij. Een laatste, niet geheel onbelangrijk, detail is dat onze route begon en eindigde vlakbij een speeltuintje. Dat zal zeker geholpen hebben om de motivatie hoog te houden bij mijn flinke stappers.

Blog van Sabrina : herfst

Blog van Sabrina : herfst

Blog van Sabrina : herfst

Blog van Sabrina : herfst

En als ik nu de foto's zo zie, vind ik dat er nog vrij groen uitzien, om herfst te zijn dan. Reden te meer om binnenkort nog eens gaan te controleren hoe het met de herfstigheid gesteld is.

Blog van Sabrina: Herfst

Zijn er nog herfst-fans in the house?

4 opmerkingen:

  1. Wij trokken vorige week naar de Lembeekse bossen. Heel veel volk!
    Vandaag genoten we van 'de herfst' tussen de velden, hier enkele straten verder.
    En volgende week ... zoeken we opnieuw de herfst op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij trokken vorige week naar de Lembeekse bossen. Heel veel volk!
    Vandaag genoten we van 'de herfst' tussen de velden, hier enkele straten verder.
    En volgende week ... zoeken we opnieuw de herfst op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, dit kende ik nog niet en 't is vlakbij! Dus komt zeker op het to-do lijstje :)

    Ik hou echt wel van wandelen in een herfstsfeertje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind dat altijd zo koddig: kindjes met rubberlaarzen

    BeantwoordenVerwijderen