zaterdag 7 januari 2017

Hoe zit dat hier nog met die blog?

Intussen weet ik wel al beter dan om een hele reeks goede voornemens op te maken (voor mijn blog of mijn leven in het algemeen), maar in die sfeer wil ik nu wel eens graag stilstaan bij een stand van zaken van mijn blog. Want ik weet niet of u het als lezer al merkte, maar het kwakkelde hier het laatste jaar wat te veel naar mijn zin.


Het aantal berichten daalde drastisch en het heilig vuur was er een beetje uit. Dat het minder berichten waren stoorde mij nog niet zo zeer, maar het plezier om mijn gedachten op mijn scherm over te brengen en er dan nog eens fijne feedback op te krijgen van jullie, liefste lezers, awel, ik miste dat.

Probleem is dat ik wat aanhik tegen een writer’s block of eigenlijk mezelf te zeer vastgezet heb. U moet weten, ik heb ze zowat allemaal gelezen en gevolgd, de blogboeken en de blogcursussen. En toegewijde student als ik ben - denk dat ik ben! - wilde ik al de theorie een beetje te nauwgezet in de praktijk brengen: ik kon geen blogbericht meer schrijven zonder dat het in een “rubriekje” paste of ze moesten een mooie reeks vormen of binnen een welomschreven thema passen.

Terwijl ik toch genoeg zelfkennis zou mogen hebben om te weten dat ik niet de discipline heb om ten eerste zo’n rubriek fatsoenlijk uit te werken, laat staan vol te houden. Ik heb ook niet zo’n fascinerend leven dat het kan onderverdeeld worden in verschillende lezenswaardige categorieën.

En dat is niet erg hé, de blogs die ik het liefste lees zijn ook die die een beetje over “alles en niks” gaan. Om maar te zeggen, moest ik aan goeie voornemens voor mijn blog doen, dan zou een ervan zijn om weer wat meer over vanalles en nog wat te bloggen ongeacht of dat nu mag van de grote blogtheorie of niet ;-)

Laat dit bericht daar een eerste aanzet toe zijn, zodat ik niet meer heel de tijd moet terugvallen op de formule “Instagram foto met een beetje uitleg bij”, of had u dat nog niet gemerkt?

Wat ook wel eens wil helpen als niet zo’n goeie blijf weet met mijzelf is om een beetje te herinrichten, ken je dat? Dan sta ik – tot grote hilariteit van mijn huisgenoten – meubels te verslepen, plankjes op te hangen (t.t.z. ik commandeer de echtgenoot om de gaten te boren) en letterbanners te maken.

Blog van Sabrina : BABY


“Mama, als we geen baby hebben moet je toch ook geen BABY ophangen, hé?”
“Dat is van een liedje van een zanger die mama graag hoort.”
“Zet dat liedje eens op dan…" 
*zet youtube filmpje op* 
"Maar allee, hoor jij dat graag?"
 "Ja."
"Ben jij een beetje verliefd op die meneer?”
*bevestigt noch ontkent*

Dus een hypothetisch tweede voornemen zou kunnen zijn om ook mijn virtuele huisje een beetje te gaan herinrichten. Ideetjes heb ik al wel, mijn gebrekkige technische kennis en ook wel luiheid om eraan te beginnen houden mij nog wat tegen, maar het zou kunnen dat het er hier binnenkort lichtelijk anders uitziet.

Nog een laatste woordje over bloggen en samenwerken met bedrijven, omdat dat precies een beetje een dingetje is voor de bloggers onder ons tegenwoordig. Ik ben daar iedere keer nog door verrast (noem me gerust naïef) maar ik krijg ook al eens mailtjes van bedrijven die een en ander aan de man willen brengen en daar via mijn blog reclame voor willen maken. 

Trouwe lezers weten dat ik daar dan ook af en toe op inga en de kans bestaat dat ik dat in de toekomst nog ga doen. U mag gerust ook weten dat er voorstellen zijn waar ik niet op inga als het gaat om dingen waar ik geen voeling mee heb, geen goesting of geen tijd voor heb.

Zolang ik niet het gevoel heb dat ik mijn blogziel verkoop voor wat reclame, het een product of dienst is die past bij mij en mijn gezin en ons een plezierige ervaring kan bezorgen dan zie ik er geen graten in om dat via mijn blog met jullie te delen. Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar het is mij al meer dan eens overkomen dat ik dankzij al dan niet gesponsorde blogposts inspiratie kreeg voor fijne boeken, leuke uitstapjes enzovoort. Het staat u vrij om dat te lezen en ik zal het ook altijd eerlijk vermelden als iets tot stand kwam via een samenwerking met een bedrijf, willen we dat afspreken? 

En nu ik mij het hoofd heb moeten breken over die laatste paar alinea’s vind ik het eigenlijk al ver gekomen dat ik mij als hobby-blogger geroepen voel om mij daarover te moeten verantwoorden, maar ik ga dat de pret niet laten drukken en wens mezelf alvast een goedgevuld blogjaar toe!

6 opmerkingen:

  1. Haha, grappig stukje over Bruce Springsteen!
    Heeel herkenbaar wat je hier schrijft, bij mij was het ook een pak rustiger op de blog in het najaar omdat ik niet meer wist waarover te schrijven. Als ik je nog geen nieuwjaarswensen heb gedaan, wens ik je hierbij voor 2017 een heel fijn blogjaar toe!
    Enne, helemaal niet erg dat je samenwerkt met bedrijven! Daarvoor hoef je je helemaal niet te verantwoorden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja, er wordt hier wat afgelachen met mijn fascinatie voor The Boss tegenwoordig ;-)
      In elk geval ook voor jou ook nog beste blogwensen met tonnen inspiratie!

      Verwijderen
  2. Ik wens je tonnen inspiratie voor je blog dit jaar! Zolang samenwerkingen met bedrijven passen binnen je blog en het niet plots een en al commerciële berichten worden - wat bij jou trouwens absoluut niet het geval is! - zie ik daar geen graten in hoor. Heel veel succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn om te lezen dat (net als ik) ook andere bloggers soms even alle regels uit blogboeken en blogworkshops aan de kant schuiven. Herkenbaar.
    Ik blijf je volgen (op jouw ritme)! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi, dat gesprekje!
    En: vooral bloggen zoals dat voor jou het beste aanvoelt! Ik lees nog altijd overal het liefst die berichtjes waar je merkt dat de schrijver goesting had om ze te schrijven :)

    BeantwoordenVerwijderen