Pages

vrijdag 3 februari 2017

Januari van Sabrina

Dat de eerste maand van het jaar weer voorbijgevlogen is hoef ik u waarschijnlijk niet te vertellen. Nu Lichtmis gepasseerd is zijn we halverwege de winter. ‘Al’ of ‘nog maar’ halfweg, dat is maar hoe je het bekijkt.


Op de eerste dag van het jaar vond ik het allemaal nog idyllisch zo’n ijskoude winterdag. Intussen kijk ik toch vooral al uit naar de lente en de zon!

Blog van Sabrina : januari


Door de late kerstvakantie begon 2017 lekker rustig voor ons, ook al was het de eerste keer in jaren dat ik tijdens de kerstvakantie een paar dagen werkte. Dankzij mijn – al niet meer zo nieuwe – job zit ik namelijk niet meer in het systeem van bouwverlof.

Het lijkt alsof het na de vakantie allemaal alleen maar sneller en sneller is beginnen gaan en ik het overzicht een beetje verloren ben.

Op de blog kon je hier in januari lezen over mijn huidige fascinatie voor Bruce Springsteen. En neen, ik ben zijn muziek nog niet beu. “Born to run” zit nog steeds vastgelijmd in mijn autoradio.

Ik vertelde ook over het danslesje dat we Leon lieten uitproberen en hoe dat geen succes bleek te zijn.

En vorige week kon je hier lezen over mijn eerste lezertje. Over lezen en voorlezen heb ik nog meer te vertellen en dat doe ik bij gelegenheid nog wel eens.

Blog van Sabrina : januari

Ook over ons weekendje in Brussel van vorige week ga ik het nog wel eens hebben. Wat mij betreft is het een aanrader om je kindjes te laten kennismaken met onze hoofdstad. Al durf ik er geld op in te zetten dat als je het aan hen vraagt ze het korte treinritje van en naar Leuven als hoogtepunt van het weekend zullen opnoemen.

In ander nieuws probeerde ik deze maand voor het eerst Bloomon. Ik zag zowat overal hun boeketten opduiken in mijn social media en dan kon ik toch niet achterblijven. Een gewillig slachtoffer van intensieve online marketing campagnes vindt u hierzo!

Ik heb ook een beetje het plan opgevat om crazy plantlady te worden. Of het is door een flinke dosis wintermoeheid dat ik groen in huis wil halen, want ik investeerde deze maand in bloempotten en kamerplanten om mijn interieur op te fleuren. Al moet gezegd dat de Bloomon bloemen ook hun werk deden en na twee weken nog altijd doen. 

Blog van Sabrina : januari

TERUGBLIK

Het fijne van al een aantal jaren te bloggen is dat je zelf eens kan gaan terugkijken waar je vorige jaren zoal mee bezig was.

Vier jaar geleden al las ik in januari “The Happiness Project ” van Gretchen Rubin. Ik ga daar nog eens in bladeren, ik lees dat wel graag zo’n handleiding om gelukkiger te worden. Niet dat ik momenteel niet gelukkig ben, maar ik weet nog dat ik dat een inspirerend boek vond om hier of daar wat dingetjes uit toe te passen.

Drie jaar geleden had ik nog een baby’tje van een paar maanden oud. Dat is toch niet te geloven. Toen stonden we nog helemaal aan het begin van wat we nu al zo gewoon zijn: zijn lensje en de vele, vele kinebezoekjes. Al went het eigenlijk ook nooit helemaal...


Blog van Sabrina : januari

Momenteel lees ik “Last Child in the Woods” van Richard Louv. Een bijzonder interessant, maar ik vind het tot nu toe ook een tamelijk deprimerend boek over hoe wij en onze kinderen vervreemd zijn van de natuur. De hoogste tijd dus om nog eens een natuuruitstapje in te plannen. Al zal het waarschijnlijk wel zonder sneeuw zijn.

VOORUITBLIK

Nog een klein maandje doorbijten en we trekken er een weekendje op uit naar vakantiepark de Lommerbergen van Landal. Een formule waar we hier intussen al goed vertrouwd mee zijn. Al is dit wel een park waar we nog niet geweest zijn.

Voor onze zomervakantie wijken we dit jaar af van ons vertrouwde pad. In plaats van één week in een vakantiepark splitsen we onze vakantie op in een paar weekendjes. En we beginnen dus al in de krokusvakantie.

Oh en voor vanavond staat er een heuse “mom’s night out” op het programma. Naar een concert, hoe lang is dat geleden?! Vandaar dat ik nu mijn blogje al publiceer, zie dat ik een gans weekend nodig heb om van mijn uitstapje te bekomen, dan heb ik dit toch al gedaan! 

Hebben jullie trouwens al gemerkt dat ik wat heb zitten prutsen aan de layout van mijn blog. Het staat nog niet helemaal op punt, maar ik ben er wel tevreden over. Wat vinden jullie?


3 opmerkingen:

  1. Uitstappen naar Brussel zijn altijd aan te raden, en fleurige boeketten natuurlijk ook! Tof dat jullie af en toe op weekend gaan, dat geeft extra kans op een vakantiegevoel, denk ik dan :-) En ik vind je nieuwe lay-out heel geslaagd. Fris, strak en toch speels. Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Naar je verslag over dat uitstapje ben ik alvast heel benieuwd. De nieuwe lay-out vind ik alvast heel geslaagd! Geniet van je avondje uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je header is mooi! Ik ben nog niet gezwicht voor Bloomon, maar ik begrijp de druk wel. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen